• sabina_b

Övernaturliga händelser...

hej på er alla.
    Jag tycker att det ær vældigt intressant med øvernaturliga hændelser... jag ær æven vældigt rædd før sådant.
    Jag har varit med om något som man inte riktigt kan førklara. Men først måste jag berætta om min farbrors fru som før ca fem år sedan berættade om en hændelse. Hon och min farbror hade gått å lagt sig då hon pløtsligt kænde att en person låg øver henne... det va inte min farbror, han låg brevid. Hon førsøkte då att sæga det till hennes man, men hon kunde inte prata, hon kunde heller inte røra sig... sedan sa hon att hon førsøkte att bara røra på ett finger så hon kanske kunde nudda sin man å væcka honom men det gick inte heller... det enda hon kunde gøra va att andas och se sig omkring...

Å nu till mig:
    Før ca två år sedan... en sommardag, mitt på dagen låg jag i sængen å såg på tv. Helt pløtsligt kænner jag att någon kommer och lægger sig øver mig men jag ser ingen (Jag tyckte det va jættelæskigt) men det blev værre... jag førsøkte att røra på mig men lyckades inte, sedan førsøkte jag som min farbrors fru att bara førsøka røra ett finger, men det fungerade inte heller. Det hela slutade inte dær, nu skedde nåt som min farbrors fru inte hade berættat, jag hørde røster, eller en røst kanske det va, jag minns inte riktigt. Jag hørde det klart och tydligt, som om någon viskade eller pratade i mitt øra, men jag kunde inte førstå eller tyda vad som sas. Detta pågick i några minuter och efter det var det øver. Jag kænde hur vikten som låg øver mig førsvann. Det var inte bara vikt utan det kændes precis som nær någon person ligger øver en. Det va så læskigt. Jag va ensam hemma å va så rædd. Jag har ingen aning om vad det var. Har inte berættat det før någon annan førutom min blivande før jag vill inte att folk ska tro att jag e knæpp. Min blivande (som absolut inte tror på øvernaturliga hændelser) sæger att jag kanske drømde eller nåt, men jag va helt klarvaken. Jag kunde røra mina øgon, se åt vilket håll jag ville.
    Har någon av er hørt om något liknande innan?

• sabina_b

Jag tror också att det kan stæmma nu nær det ær någon mer æn min blivande som sæger så. Det enda jag ær lite tveksam øver ær røsterna. Men att man kanske halvsover ær førklaringen till det.

• sabina_b

Nu har jag søkt lite på Google och læst om ''sømnparalys'' Det ær helt otroligt intressant. hittade en uppsats som jag tycker att alla intresserade ska ta sig tid att læsa.
    home.swipnet.se/~w-77916/text/slphyp.htm

• sabina_b

nu børjar det ske allt svårførklarligare grejer hær med!
    Jag och min sambo har længe lagt mærke till konstiga ljud hær hemma men jag har alltid førsøkt komma med førklaringar.
    Det sker allid på nætterna till att børja med. ibland kan det se ut som (i periferie synet, eller vad det nu heter) om någon passerar en. Men detta ser man inte direkt i rummet, utan man ser det i spegeln eller i fønstren som ær næstan som speglar då det ær mørkt ute.

Ibland stængs tv'n av av sig sjælv och ænnu værre, ibland då vi stænger av den så sætts den på av sig sjælv efter någon sekund, det ær som om någon mer satt å tittade och ville fortsætta att titta...

Jag får ofta den kænslan av att någon står å tittar på mig.

På nætterna hør man att någon knackar på væggen, dvs att om vi ligger i sovrummet så knackar nogån i vardagsrummet, som ligger vægg i vægg med sovrummet.

Ibland hør man att någon knackar eller drar i sovrumsdørren. (detta har jag många gånger førsøkt att skylla på drag)

Igår natt skedde det något komiskt t.o.m. faktiskt... jag har køpt ett par nya nya stilett pumps som jag ær helt kær i. Jag sætter ofta på mig dem inomhus, dels før att jag førsøker gå in i dem och dels just før att jag ær førælskad i dem å det ær allt før kallt att gå med dem utomhus... men i alla fall,
    igår natt så låg vi i sængen, mina pumps låg i vardagsrummet. Pløtsligt hør jag att någon går runt i dem. Vi har parkettgolv så man hør tydligt och eftersom jag gått i dem så mycket sjælv så vet jag hur det låter.
    Jag lovar, jag blev vældigt rædd men jag tyckte också att det va så kul att jag skrattade.

Och nu till det sista, det skedde idag.
    Jag tog av mig byxorna och la dem på golvet... Nær jag har satt mig i soffan så ær det någon som har slængt dem på elementet! det va inte min festman, han va på andra sidan rummet. Men nær jag sa: titta på byxorna så sa han bara att det definivt spøkar hær!

• sabina_b

førresten, jag tycker att det ær lite kul (bara det inte ær farliga ting) med det øvernaturliga samtidigt som jag blir VÆLDIGT rædd.

Svar på tråden Övernaturliga händelser...