Jag tycker inte att du kräver för mycket, det är säkert lika jobbigt för dig att ha det som nu som det är för din kille att prata om känslor så detta är inte bara ditt utan ert gemensamma problem som ni måste hitta en lösning på/ett förhållngssätt till om ni ska kunna leva tillsammans i längden och må bra i förhållandet båda två!
Tyvärr har jag inget bra tips att ge dig, själv har jag som sagt misslyckats med just detta i ett par tidigare förhållanden. Då blev jag tillslut blivit så less på att inte få någon djupare kontakt att jag gjort slut istället för att ständigt känna mig ensam i ett förhållande. Resonerade som så att om vi inte kunde prata då om relativt enkla saker, så lär det inte ha blivit bättre senare heller om vi bildat familj tillsammans.
Men så långt hoppas jag att det inte behöver gå för dig, jag hoppas verkligen att ni hittar ett sätt att lösa det!
Blir det alldeles för jobbigt att försöka prata på egen hand men ni ändå vill kämpa vidare kanske ni kan gå familjerådgivningen eller liknande? Har själv inte testat det, men borde kanske ha provat istället för att bara ge upp....