Inlägg från: busgumman |Visa alla inlägg
  • busgumman

läkarhus opererade??

Är nu inte opererad där men ska på fredag
    Kan återkomma då och berätta mer inte just på fredagen kanske men
    Har du bestämt vad du vill ha och hur mycket?

• busgumman

Blir runda silikon och ca 255 cc...
    Börjar bli en aning nervös nu
    Har du bestämt datum för juni?

• busgumman

Jag opererades igår
    Är väldigt öm idag måste jag säga.
    Så har du frågor kan du ställa dem om det är nåt du vill veta.
    När jag kom dit va jag jätte nervös och då fick jag lugnande och jag blev trött istället och höll på somna flera gånger men höll mig vaken för att Marianne skulle komma in och prata. Sen när hon vart där så fick man gå på toa för att kissa en sista gång och sen gick man in på op. Där la man sig ner och så fick man en kanyl eller butterfly som jag kallar det. Märkte aldrig när de spruta in sömnmedlet eller ja så man sover helt enkelt. Så jag låg där och försökte hålla mig vaken sen så tänkte jag att jag bara skulle blunda en liten stund. Sen vaknade jag inne i det lilla rummet operarad. De skrev ut mig nästan på en gång för de tyckte jag verkade så pigg. Klockan va väl runt 13 då. Skulle vara på läkarhuset 8 och kom in på operationssalen runt 9.

Idag har jag super ont och det kliar. Man får som en häfta över brösten och den är som en stor tejpbit så det kliar där "limmet" sitter.

Men ställ frågor om det är nåt så kanske jag kan svara på dem.

• busgumman

Japp själv har jag 2 barn på 3 och 18 månader snart så sambon är hemma just nu och hjälper. Vet dock inte hur det blir imorrn för då måste han tillbaka till jobbet. Min äldsta går på dagis men jag får ringa och säga att jag är sjuk eller nåt så vi inte kan komma. För det gör ju ont. Dessutom fick jag dexofen som jag tror jag mår illa av så jag ska ringa Anne-li óch se om man kan få nåt annat. Imorrn får jag nog ta av tejpen man fått på sig för då har de gått 4 dagar eller om de blir på tisdag. Vet inte hur man ska räkna, om man ska räkna 4 dagar från op dagen eller från dagen efter. Men de har ploppat upp lite mer frågor till Anne-li så.
    Håller gärna kontakten med dig

• busgumman

De la förresten in 265 cc igår istället för 255...

• busgumman

Japp är hemma med minstingen. Jobbar ibland som timvikarie.
    Bor i en 2 våningsvilla och sovrummen ligger på övre plan så vi får se hur det går med lyft.
    Just nu känns det som jag kan göra lite mer men gör det ont så stoppar eller stannar jag med det man håller på med. Ska ta av min tejp imorrn och sätta på en sportbh.
    Nog för att det skulle behövas skottas men det får vara

På morgonen gör de ganska så ont. Men får man ta lite värktabletter så går de över, inte allt då men så man kan göra lite saker. Hoppas denna ondhet går över.
    Jadu kan de ta ett halvår till ett år innan man ser ett bra resultat eller att de har satt sig på plats.

Ska bli spännande att se imorrn hur det blev.

• busgumman

sahlena

Här går det fin fint
    Gör mindre ont för varje dag fast nu är jag mest öm. Kan lyfta min 18 månaders
    Tar inga smärtstillande eller jo en på morgonen för då känns det lite mer men så fort man kommit upp ur sängen så är det bra igen.
    HAr kikat på dem en gång, har inte "vågat" kika nåt mer
    Ska på återbesök nu på onsdag, spännande och se vad hon säger.
    Längtar tills man slipper ha sportbh på sig och kan ut och köpa andra underkläder. Kan ju det nu men vill ändå vänta lite.
    Men det går framåt. Inget har hänt än iallafall

• busgumman

sahlena

De kan ta sin tid innan de ringer.
    Ringde en gång före op och skulle fråga nåt (glömt vad) men de tog ett par dagar innan de hörde av sig.
    Enligt dem har de mycket att göra. Du kan ju prova ringa igen.
    Har du Anne-Li mobilnr man kan ringa och lämna meddelande?

• busgumman

sahlena

Hej!

Fick du tag på Anne-Li?
    Va på återbesök hos henne idag. Tog bort den gamla tejpen + stygn. Mer än så vad det inte.
    Så nu får jag duscha med. Ska på återbesök i maj och träffa Marianne.

• busgumman

sahlena

Jag är inte öm längre, kanske om jag gör nån rörelse men annars är det bara fint.
    Svullen är jag väl inte riktigt heller eller jag vet inte =))
    Va inte ut och shoppade, hann inte.
    Skickat efter 2 st vadderade bh istället.
    Beror på hur snabbt du vill ha det gjort med operationen.
    Om du vill ha ganska snart så prova Liss Liss.

• busgumman

sahlena

Har mailat dig

Svar på tråden läkarhus opererade??