• Fru The

Bröllopstårta

Är det någon som vet hur mycket tårta (antal bitar) till 40 pers och vad det kostar i Kungälvsområdet? Något bra konditori?

Vad kostar det att istället välja bakelser?

Vi har nötallergiker i bekantskapen. Vad föreslår ni för tårta? Är själv överförtjust i princess-tårta i och för sig..

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • June20

Ha en tårta med sockerpasta istl för marsipan för dem som är allergiska inte ska fara illa.

Vanligtvis har de flesta priser på 40-50kr biten oavsett vart man beställer ifrån.
    Vet ej tyvärr nåt kondotori i Kungälv för jag bor i GBG så kan bara nåra här borta ;)

• luv

Jag har kollat med jerkstrands konditori på trollhättevägen och de har "vanliga" tårtor som man kan beställa och låna ställning. Har tänkt beställa deras franska tårta som är en hallonmoussetårta. Den skulle inte kosta mer än typ 25-kronor biten! Jättebilligt!

Bakelser vet jag inte!

Sedan har Svarta katten också tårtor med ställning tror de kostar 27 kr biten. De hade inga moussetårtor, vilket vi gärna vill ha.

• Fru The

Luv>>

Hur många bitar får man räkna med att man behöver då?

• Fru The

Luv>> Har du förresten kollat Rollsbo-bagar´n? Det sägs att de ska vara bra..

• Loella2

Till The

Jag tror att det kostar mellan 25-50 kronor biten beroende på vart man beställer. Men i Kungälv tror jag inte att det kostar 50 kr utan snarare 25-30 kronor biten.

Lycka till!

Loella

• luv

"The"

Jag räknar med att man behöver en bit/person. Vissa tar ju mer och vissa mindre, men det är vad vi räknar med.

Tack för tipset med rollsbo bagar´n. Det ska jag kolla upp!

• Fru The

Luv>>Ja, kolla upp och meddela gärna här vad de säger att det kostar m.m. Vore intressant att veta.

• Fru The

Luv>> hur gick det med Rollsbo bagarn?

• acg

Hanis hembageri tar 25kr för sina bröllopstårtor

Svar på tråden Bröllopstårta