• Fru The

Bröllopstårta

Är det någon som vet hur mycket tårta (antal bitar) till 40 pers och vad det kostar i Kungälvsområdet? Något bra konditori?

Vad kostar det att istället välja bakelser?

Vi har nötallergiker i bekantskapen. Vad föreslår ni för tårta? Är själv överförtjust i princess-tårta i och för sig..

• Svar på tråden Bröllopstårta
  • luv

the: Återkommer med info om rollsbobagar´n. Har ej hunnit(glömt )

• Fru The

Okej.. Då fick du en påminnelse nu i alla fall De har goda tårtor där.. Jobbet köper därifrån nämligen..

• Tenna

Ett litet tips är att räkna på lite mer än en bit/person...
    När min syster gifte sig tog tårta slut när några börjad ta en extra bit...inte så kul

• Fru The

okej.. får väl se hur många som kommer.. Det är ju lite svårt att köpa en tårta med just 44 bitar.. Så det blir väl automatiskt att man avrundar uppåt..

• Loella2

Hallå där!

Vi köpte nog så det var ca 5-7 bitar mer än vad vi var personer. Men vi fick hela undertårtan över. Vi hade en tårta som var på tre våningar. Och det blev en hel del över. Men bättre det än att det tar slut som sagt.

Lycka till

Loella

• luv

Har fortfarande inte kollat upp Rollsbobagar´n, men har varit inne igen på jerkstrands i kungälv, och idag köpte vi den tårtan vi funderat på att köpa: Fransk tårta. Innehållande jordgubbsmousse, vanlig sockerkaksbotten samt chokladsockerkaksbotten. Den var dundergod!!!

Vet ni vilket pris per bit den ska kosta????

under 15 kr biten!!! 145 kr för en tårta på 9 bitar!

Vi har nog bestämt oss

• Fru The

luv>> Det låter onekligen gott.. ska nog kolla det där.. Måste provsmaka tårtan.. vem säger att den måste vara vit.. *ler stort* Ska verkligen kolla det..

• Fru The

luv> Får ni betala något för att ni lånar ställning förresten?

• luv

Nej, ställningen får man låna!!!

De har verkligen varit supertrevliga när jag varit där och pratat med dem! När jag köpte tårtan igår så tyckte de att det var så lite jordgubbar på toppen jämfört med vad det brukar vara så de drog av 45 kronor!!! Man blir liksom bara glad

• Fru The

luv>> det låter ju toppen!! Måste verkligen börja köpa nån bakelse eller så hos dem och smaka av..

Svar på tråden Bröllopstårta