• AP75

Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?

Hej,
    Jag har precis bestämt mig för att göra en bröstförstoring. Eftersom jag bor i Uppsala så kontaktade jag först Läkarhuset för att boka en tid för konsultation. De hade ingen tid förrän den 26/4 och sen kan man opereras redan veckan efter (!). Vill ju gärna få konsultationen tidigare och ha några veckor fram till op.
    Därför ringde jag också till Akademikliniken, och dit ska jag på konsultation om två veckor.

Jag skulle vilja höra om era erfarenheter om dessa två kliniker. Fördelar och nackdelar? Någon som opererats av Mats von Wachenfeldt på AK?

Sen undrar jag också om det ingår någon kapselförsäkring i Läkarhusets priser?

• Svar på tråden Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?
  • bröstkaramellen

Hej! Jag har försökt få lite tips om AK eftersom jag också ska dit om några veckor. Själv ska jag träffa Magnus Hober. Ser fram emot det samtidigt som det är nervöst! Ena stunden är jag HELT säker på att jag vill göra det, sedan blir jag helt svettig och tycker att jag är galen som vill utsätta mig för detta . Jag är jättejätteorolig för operationer och sprutor och smärta och allt sånt. Men vill man vara fin får man...

• busgumman

Gjorde min igår på läkarhuset i Uppsala.
    Har tyvärr inget att jämföra med för det va mitt enda alternativ

Marianne som läkaren heter sa inget om kapselförsäkring och jag fråga inte heller.
    Däremot har jag tagit lånet genom Medical Finance och där ingår Kapselkontraktion, Nekros, Rotation, Läckage och symmastia. Vissa vet jag inte ens vad det innebär *hihi*

På läkarhuset åker du hem samma dag. Kom in på op runt 9 på morgonen och fick åka hem runt 13-13:30.

Fråga gärna mera så kan vi se om jag kan svara på dessa Nackdelar vet jag inte riktigt vad du menar eller vill veta. Hon är en duktig plastikkirurg.
    Har du vart in på henne hemsida?

• Swing

Nekros betyder vävnadsdöd. Symmastia är när brösten hamnar för tätt och "går ihop".

• AP75

bröstkaramellen:
    Jag förstår precis vad du menar med att ena stunden vara helt inställd på att göra det och nästa stund undra vad man gett sig in på... Jag har aldrig opererats eller fått narkos osv, så det är klart att man är lite nervös.

busgumman:
    Jag ska inte ta lån via Medical Finance, så då ingår kanske inte de där försäkringana som du skrev om. Övriga kliniker jag läst om på hemsidorna erbjuder oftast kapselförsäkring mot en tilläggskostnad, men på AK ingår 5 års försäkring i priset. Jag får väl ringa och kolla med Läkarhuset. Den jag pratade med när jag bokade tid för konsultation visste inte om det ingick (!).
    Berätta gärna mer om hur du mår nu efter operationen och hur du upplevt allting runt omkring (fast du kanske har skrivit under någon annan tråd också?

Övriga:
    Är det ingen som har erfarenhet av Mats von Wachenfeldt på AK? Jag har inte hittat något inlägg om honom nämligen, känns lite osäkert...

• busgumman

AP75

De försäkringar jag skrev om ingår i Medical Finance. Enligt papper jag har fått från dem.

• busgumman

AP75

Sorry läste för snabbt

• busgumman

AP75

Vart många inlägg nu från mig *hihi*

Jadu idag mår jag bra, va värre i morse när jag vaknade då hade jag väldigt ont.
    Har skrivit i en annan tråd om läkarhuset.
    Men igår skulle jag vara där 8 på morgonen och kom dit. Fick följa med in och va nervös. Fick en massa piller mot illamående, alvedon och sen lugnande. De hjälpte. Höll tillochmed på somna men tvingade mig själv att försöka vara vaken eftersom Marianne skulle komma. Sen kom hon in och ritade ut på kroppen. Så fick man gå på toa en sista gång sen gick man in på operationssalen.
    La mig ner på britsen och de fixade iordning mig. Satte kanyl i armvecket och syrgas i näsan. Sen tänkte jag att jag bara skulle blunda en liten stund. När jag vaknar upp så är allt över och jag ligger inne på mitt lilla rum igen. Så jag uppfattade inte när de sprutade in sömnmedlet eller vad man ska kalla det.
    Peronalen är super trevliga. Tar hand om en väl. Fick smörgås och saft när jag vaknade. Fick lite medicin med mig hem. En tejp har jag över bröstet som jag ska ta bort om 3-4 dagar. Då ska jag ha en sportbh eller en bh utan byglar.
    Än så länge har jag inget negativt att säga om läkarhuset. Har inte sett tuttarna en men kan ju skriva sen om ett par dagar vad jag tycker hur de blev
    Kommer direkt inte upp ur sängen själv utan sambon får hjälpa. Fast så är det nog för alla
    Något mer jag glömt som du vill veta?

• bröstkaramellen

busgumman:

Jag undrar väldigt mycket över hur det känns precis i det ögonblick man "vaknar upp". Känns det som att vakna till världens värsta smärta eller kommer den smygande allteftersom man vaknar? Mådde du illa när du vaknade? Är så nervös

Har du sett dem nu

• busgumman

bröstkaramellen

Jadu min första tanke va ju "Nämen är det redan färdigt" eftersom jag inne på op bordet tänkte att jag bara skulle blunda en liten stund och sen när man vaknar så är allt färdigt.
    Men de kändes ju så fort man rörde sig. Men det gjorde ju inte världens ont utan det kom dagen efter istället.
    Man kommer ju inte upp ur sängen själv
    Sen finns de ju de som har sån tur att de inte känner nån smärta alls *avis*
    Mådde inte illa heller. Fick ju tabletter innan mot illamående.
    Fick smörgås och saftpå en gång efter att jag vaknat men åt bara halva sen somna man om. Va väl lite groggy fortfarande *hihi*
    Har inte sett dem. SKa ta av tejpen idag men drar ut på det eftersom tänk om man inte blir nöjd. Men ska försöka ta mig i kragen snart. Det är ju spänning i det hela alltså att se hur de ser ut.
    Får återkomma senare med vad jag tyckte

• AP75

busgumman

Jättebra att få läsa hur det gått för dig och så! Har du tittat på resultatet ännu?
    Jag funderar mer och mer på att välja Läkarhuset om allt stämmer på konsultationen och så. Känns ju skönt att ha kliniken på hemmaplan när man ska på återbesök och så.
    Nackdelen är ju som sagt att jag måste vänta tills 26/4 på konsultation, och sen kanske jag får op tid en vecka senare... Jag ska ju först till Akademikliniken i Stockholm i alla fall, så vi får se hur jag känner sen.

• sindy_botkyrka

En kompis till mig fixade sin på akademikliniken, Per Heden. Hon är jättenöjd med sin bröstop men han har tydligen en lång väntetid ca 6 månader.
    På deras hemsida står också om försäkringar.

• busgumman

AP75

Jag är jätte nöjd med resultatet.
    Tog sin lilla tid innan jag "vågade" ta av mig tejpen eftersom man inte sett resultatet. Men hittills är jag nöjd =))

• AP75

busgumman

Skönt att höra att du är nöjd med resultatet! Har du fortfarande ont? Hur länge hade du som ondast?

• busgumman

AP75

Just nu ömmar det mest men inte så farligt. Tar smärtstillande på morgonen när jag vaknar och sen innan jag lägger mig. På morgonen gör det ont men så fort jag satt mig upp så är det ingen större fara. Tror inte jag behöver hämta ut tabletterna jag fick på recept.
    Du får en karta dexofen och sen en karta starka alvedon som man ska ta tillsammans va 6:e timme.
    Gör ju ondast dagen efter. Det är nu sen tisdags onsdags som ondheten eller vad man ska kalla den börjar gå över. Är vissa rörelser som man känner av men mer som träningsverk.

Ska på återbesök nästa vecka. Kul och se vad de säger.

Svar på tråden Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?