• AP75

Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?

Hej,
    Jag har precis bestämt mig för att göra en bröstförstoring. Eftersom jag bor i Uppsala så kontaktade jag först Läkarhuset för att boka en tid för konsultation. De hade ingen tid förrän den 26/4 och sen kan man opereras redan veckan efter (!). Vill ju gärna få konsultationen tidigare och ha några veckor fram till op.
    Därför ringde jag också till Akademikliniken, och dit ska jag på konsultation om två veckor.

Jag skulle vilja höra om era erfarenheter om dessa två kliniker. Fördelar och nackdelar? Någon som opererats av Mats von Wachenfeldt på AK?

Sen undrar jag också om det ingår någon kapselförsäkring i Läkarhusets priser?

• Svar på tråden Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?
  • AP75

bröstkaramellen:
    Jag förstår precis vad du menar med att ena stunden vara helt inställd på att göra det och nästa stund undra vad man gett sig in på... Jag har aldrig opererats eller fått narkos osv, så det är klart att man är lite nervös.

busgumman:
    Jag ska inte ta lån via Medical Finance, så då ingår kanske inte de där försäkringana som du skrev om. Övriga kliniker jag läst om på hemsidorna erbjuder oftast kapselförsäkring mot en tilläggskostnad, men på AK ingår 5 års försäkring i priset. Jag får väl ringa och kolla med Läkarhuset. Den jag pratade med när jag bokade tid för konsultation visste inte om det ingick (!).
    Berätta gärna mer om hur du mår nu efter operationen och hur du upplevt allting runt omkring (fast du kanske har skrivit under någon annan tråd också?

Övriga:
    Är det ingen som har erfarenhet av Mats von Wachenfeldt på AK? Jag har inte hittat något inlägg om honom nämligen, känns lite osäkert...

• AP75

busgumman

Jättebra att få läsa hur det gått för dig och så! Har du tittat på resultatet ännu?
    Jag funderar mer och mer på att välja Läkarhuset om allt stämmer på konsultationen och så. Känns ju skönt att ha kliniken på hemmaplan när man ska på återbesök och så.
    Nackdelen är ju som sagt att jag måste vänta tills 26/4 på konsultation, och sen kanske jag får op tid en vecka senare... Jag ska ju först till Akademikliniken i Stockholm i alla fall, så vi får se hur jag känner sen.

• AP75

busgumman

Skönt att höra att du är nöjd med resultatet! Har du fortfarande ont? Hur länge hade du som ondast?

Svar på tråden Bröstförstoring i Uppsala eller Stockholm?