• JagoMellivelli

När är det "rätt" att gifta sig?

Jag ska gifta mig den 10 juni men min pappas faster tycker att man ska gifta sig när man har ett stabilt hem, ordnad ekonomi och har de allmänt stadigt.. just nu så bor vi i egen lägenhet och rätt så ordnad ekonomi för tillfället men i slutet av månaden så kommer vi flytta hem till mina föräldrar för min fästman ska börja plugga i Uppsala (vi bor i Södertälje just nu)..

Tycker ni det är viktigt att ha de "stadigt" innan man gifter sig?
    Alla kommentarer är välkomna :D

• Svar på tråden När är det "rätt" att gifta sig?
  • EhjärtaK = sant

Det enda som är viktigt för mig är att kärleken är stadig!

Husköp och sådant tycker jag är bättre att göra efter giftermålet, eftersom det juridiska då är på plats! Förstår inte varför det skulle vara bättre att vara färdigpluggad eller så innan man gifter sig?! Livet är ju ständigt i förändring så det är ju omöjligt att göra "allt" innan man gifter sig. Vare sig man vill eller ej så riskerar alla att hamna i ostadiga situationer även efter giftermålet .

• filipelin

Inte nödvändigtvis för liten, ska ni ha någon annan som brudnäbb? Hon kan bli buren, har varit på två bröllop med 1-åringar, vem vet, hon kanske har lärt sig gå, då kan någon hålla henne i handen. Hon behöver ju inte vara med framme hela tiden, när ni väl har gått in kan hon ju sätta sig hos vem hon nu ska sitta hos.
    Dum fråga, vad betyder puffar? Har sett det på några ställen och fattar inte

• filipelin

En sak till, det där med stadig ekonomi och boende. Vad spelar det för roll? Det kostar ju inget att vara gift.

• EhjärtaK = sant

Tillägg: om man vill ha ett "dyrt" bröllop så är det ju förstås en fördel om man åtminstone har en stadig ekonomi .

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    jag håller med dig till 100%, de är sant de du säger...
    de ska jag säga till min far hehehe...

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    glömde säga.. mitt bröllop kommer gå på ung 13 tusen.. å de är jag som betalar..

•  Miss Cee

Jag tycker att man ska gifta sig när:

* Förhållandet är stadigt (att gifta sig efter en vecka eller två månaders bekantskap kanske är lite vanskligt)

* Förhållandet är bra (så att man inte väljer giftemål för att blåsa liv i något som är på väg åt fel håll)

* När man gjort allt man kan för att undersöka och diskutera hur mans er på framtiden, så att man har samma mål i livet och delar sama grundvärderingar

* Man uppnått en ålder där det är mindre troligt att man kommer att bli en totalt annat person. När jag var 18 trodde jag att jag verkligen var "Färdig" som person, men herregud en sån totalt annorlunda person jag är idag. Gifter man sig för ungt är risken större att man utveckla såt olika håll och inte klarar att vara tillsammans, tror jag.

men vad det gäller pengar så är det väl inte värre att gifta sig än att vara sambo. Klarar ni bara av att lösa bröllopet så är dte väl inget att vänta på =)

• EhjärtaK = sant

JagochMellivelli:
    jamen, det låter ju som att ni har bra koll . Viktigast är ju att ni känner att ni gör rätt!

• JagoMellivelli

EhjärtaK = sant
    vi gör de men andra, dvs. min far bla. gör inte de. men jag visade ditt inlägg och han sa ingenting.. dvs. han vet att du har rätt.. hehe tackar!!!!!

• Mitt hjärta är hemma

Miss Cee: Å vad bra du sade det där!

•  Miss Cee

(Får öppna en "Hjärte-spalt")

• blivande fru J

Tycker som vanligt att resonemanget att man inte ska förhasta sig med giftermål när man redan har barn är mycket märkligt. Ert barn förbinder er till varandra resten av livet, vad är det uppseendeväckande i att ni gifter er?

• JagoMellivelli

blivande fru J

ja, jag antar att dom tycker vi har bråttom för vi skaffade barn ganska tidigt, inte planerat men ångrar inte en sekund av vårat handlande för vårat förhållande har funkar så jävla bra, förvånad själv faktiskt hehe pga. min fästmans temprament :P hehe..
    Men till saken igen hehe.. det är som sagt därför jag tror dom reagerar eftersom vi skaffade barn ganska snabbt oxå.. + att vi är unga.. dom tror vi kommer skilja oss men jag vet, låååångt in i mitt hjärta att vi alltid kommer vara tillsammans

• Annzis

H4ejhej!

jag ogillar så när släktingar ska lägga sig i.
    När ni känner att ni är redo, och när ni har råd med det bröllop ni vill ha och ni älskar varann så är det rätt!

Jag är 22 år och jag och min fästman har varit ihop i 3 år nu. vi gifter oss i sommar och många tycker detta e skumt. Min syster tycker att jag ska ett fast jobb, vi ska bo ihop och ha mer pengar innan. Men ska man vänta tills allte perfeklt så får man vänta i evighet. Är dte nån som håller med min syster så förklara gärna så jag kan förstå...haha =)

Kram//AnnA

Svar på tråden När är det "rätt" att gifta sig?