Byta namn
Vicky83;
Vad har du för konstigt med din mammas namn då? Jag kommer inte behöva betala något när jag tar min mammas flicknamn, det är gratis för henne och alla vi barn om vi vill byta...
Vicky83;
Vad har du för konstigt med din mammas namn då? Jag kommer inte behöva betala något när jag tar min mammas flicknamn, det är gratis för henne och alla vi barn om vi vill byta...
Lippi:
Nej, hon har inte alls bytt och tänker inte byta (men hela familjen funderade på att byta för några år sedan, och det var då vi fick veta att det var gratis för mamma och oss barn (oavsett om mamma bytte först/samtidigt) men att det skulle kosta för pappa (och att det DÅ krävdes att mamma bytt först/samtidigt)...
Bellamy:
Det är ju just att om man har en ordentligt "koppling" till namnet, så är det gratis...
Visserligen kommer vi bara skriva våra förnamn (vi hoppas på att folk vet vilka vi är ändå!), men jag kommer inte använda mitt nya efternamn innan bröllopet, om jag inte måste. Så OM vi skulle ha skrivit efternamn i inbjudan hade det blivit det gamla namnet, inte det nya.