• 76Brud

Vårt underbara vinterbröllop!! (Lååångt med bilder)

Rocaza

Den bild jag har är den i svartvita i fotoalbumet. Dock ligger min vigselring "fel" där så att diamanterna mer är på andra sidan fingret. Tanken är ju att de ska "täcka" hela fingret... om du förstår vad jag menar Jag kan försöka ordna en till bättre bild men får återkomma med det.

Tycker det verkar konstigt att man skulle ånga sig bara för att man valde en tunnare! Det verkar som det var hennes egen åsikt och alla har vi ju givetvis olika smak. För vår del så tycker vi att eftersom förlovningsringen redan är över 5 mm så blir det för mycket med en lika stor. Men vi valde ju och för sig ut båda ringarna samtidigt så det var meningen från början. Jag tycker att det är otroligt vackert med en mindre ring med bara stenar! Skulle aldrig välja annorlunda. (Har en kompis som har liknande fast med STOR diamant i den släta och det är sååååå fint!)

Däremot så har Anders Fors ritat upp en massa bilder med olika möjligheter att fylla i fler stenar varteftersom. Ett alternativ är att fylla hela vigselringen hela vägen runt (då kan den aldrig "hamna snett") eller sätta in ringar i den släta ringen. En stor sten mitt i har vi pratat om men eftersom den skulle kosta 20 000 så får det bli ett senare projekt. Vet inte riktigt heller hur mycket "bling-bling" jag vill ha. Är ju super-super nöjd med den jag har men kanske att jag vill ha fler... vi får se hur rika vi blir

Makens ring kostade 6000 och min släta 5500 ca och vigselringen ca 16000. Men det beror mycket på att de är handgjorda. (Kvaliteten på stenarna kostar en del)

Som sagt, jag tror absolut inte att man ångrar sig vad det gäller en stor och en mindre ring!!! Återkommer med bilder!

Kramkram!

• 76Brud

Rocaza

Nu har jag plockat fram mobiltelefonen och tagit några kort. Dessvärre är det svårt att få bra bilder med 2 megapixlar men kanske kan det ge en lite bättre bild av hur de ser ut!

FamiljenLind - Här finns även mer bilder på tiaran!

www.familjeliv.se/krypin/c76/galleri.php

• 76Brud

pinutta

Tack! OM vi är nöjda med Sussi!!! Hon är fantastiskt duktig och bilderna blev över förväntan. Hon förgyllde dagen genom att hon är så himla trevlig och gullig och det kändes inte alls konstigt att stå framför kameran. Även gästerna har öst komplimanger över vilken trevlig och naturlig fotograf vi hade! Vi kunde inte bli mer nöjda!! Ni kan vara glada som bokat henne!

Vad det gäller makens kläder så är det en frockcoat. Den har han hyrt på Östermalms smokinguthyrning. (Tror den heter så. Ligger i alla fall strax bakom Dramaten..)

Lycka till!!

Rocaza

Det känns inte alls olustigt om någon skulle ha liknande/"kopierade" ringar som mig! (kanske om ens bästa kompis i världen skulle ha EXAKT samma så skulle det kännas mindre roligt )Vi kommer ju säkert aldrig ses och mina ringar är ju handsmidda till mig så de kan ju inte bli mer personliga! Sedan finns det säkert fler svenska tjejer redan som har ringar som jag.

Ja, just det de är princesslipade. Vi jämförde med diamantslipade och för vår del så "vann" princesslipade stort utan att vi hann tveka. Sedan berättade Anders att den princesslipade ringen skulle kosta dubbla priset så det var ju mindre kul. Men vi tog som sagt det ändå!

Superkul om jag kunnat hjälpa/inspirera till något! Stort lycka till och hoppas få se lite bilder framåt sommaren då

Kram Carin

• 76Brud

FamiljenLind

Glömde svar, förlåt! Jo, tiaran kostade 350 kr.

Lycka till!

• 76Brud

pinutta

Det var dyrt! 3300 för allt.

Brusebäck 3 Juni
    Tack, tack! Dukningen bad vi faktiskt 3 kompisar göra. Vi sade på ett ca vad vi ville ha och sedan gjorde de dukningen som en överraskning för oss. (vi betalade givetvis)
    Festprogrammens utsida gjorde jag i samma stil som inbjudningarna. Innehållet gjorde jag mycket av (bildcollage, texter mm) men toastmadame och hennes sambo gjorde all layout, satte ihop det gjorde en massa supersuperbra tillägg (samt printade allt i färg två nätter till kl. 05.00 innan bröllopet och satte ihop det!!!). Utan vännerna hade det ALDRDIG blivit ett så lyckat bröllop!

• 76Brud

gräddbakelsen

Vad gullig du är!!! Roligt att du tyckte det var fint! Mina vänner slet verkligen för att få till det vill jag lova.

Lycka till med ditt bröllop och krya på dig!

• 76Brud

Stilig Amelia

Roligt att det givit lite inspiration och tack för komplimangerna!!!

Förstår att det ser mycket ut och hade jag förstått hur mycket arbete vi skulle lägga ner när vi startade planeringen så hade jag nog kastat in handduken direkt! Men måste nog säga att det började enkelt med visionen om att ha en trevlig och festlig helg tillsammans med vänner och familj. Sedan blev det mer och mer detaljer..

En av anledningarna till att vi hann så mycket som vi gjorde på våra 4.5 månader som vi ordnade allt på var att jag var helt ledig från den 23/12 fram till bröllopet. Jag är nämligen precis (i somras, OJ inte så nyligen längre!!) klar med 4.5 års utbilning och dessvärre inte lyckats få jobb än. Efter att ha jobbat extra i höstas beslöt vi att jag skulle vara hemma och ordna det sista i januari. Annars hade det nog inte gått på så kort tid...!

Kramkram!

• 76Brud

Stilig Amelia

I och för sig ska ju jag inte använda min cape något mer så om du vill kan du maila mig på carinthomas@spray.se om du är intresserad.

• 76Brud

Glädjebruden

Tack ! Klänningen är av märket Maggie Sottero. Slå det på Google så kommer deras hemsida upp. (Tror det är www.maggiesottero.com eller med ett t?)MS-klänningar är verkligen helt fantastiska! Underbart sydda med en helt oustanding kvalité! Många vackra och handsydda delar och snörningen är obeskrivligt smickrande för figuren!!!

Jag köpte den faktiskt här på annons på BT. Gav 7000 för den inkl. underkjol, väska och sjal. Nypris tror jag den ligger på 13000.

Roligt att jag inspirerat lite ! Vi gifte oss i Helgesta kyrka i Södermanland och hade gäster fredag till söndag på Rockelstad slott (www.rockelstad.se). Hela summan har vi inte räknat ut och det tror jag nog vi aldrig kommer göra men med fredagsmat och dryck, brunch lö och sön, mat och dryck lör. fruktkorgar, chokladkartonger, mineralvatten mm, festprogram, dukning, champagne, ringar, 1 vecka på Loka brunn, kläder, fotograf, presenter och en massa, massa annat så är jag rädd... usch kan nästan inte skriva det.. för att det blev betydligt mer än 150 000... Vi hade en initial budget på 80 000 som då alltså mer än fördubblades.. (och vi ska vara civilekonomer )Vi med facit i hand ångrar vi inte en krona!!! Oförglömligt och underbart! Men jag är samtidigt medveten om att det går att göra oförglömliga och underbara bröllop för betydligt mindre summor! Detta råkade passa oss just nu bara.

Lycka till!
    Kram!

• 76Brud

solstickan

Stort tack! Eftersom det inte var vi som gjorde hemsidan så vet jag bara att vi bad henne göra i samma stil som words "Monotype Corsiva" som vi hade till våra inbjudningar. Men nu när jag tittar så ser jag att Monotype Corsiva är mer kursiv så jag vet faktiskt inte vilker hon använt. Du skulle i och för sig kunna maila henne och fråga på webmaster@brollopshemsida.com

Lycka till!!!

Svar på tråden Vårt underbara vinterbröllop!! (Lååångt med bilder)