Vårt underbara vinterbröllop!! (Lååångt med bilder)
Rocaza
Den bild jag har är den i svartvita i fotoalbumet. Dock ligger min vigselring "fel" där så att diamanterna mer är på andra sidan fingret. Tanken är ju att de ska "täcka" hela fingret... om du förstår vad jag menar Jag kan försöka ordna en till bättre bild men får återkomma med det.
Tycker det verkar konstigt att man skulle ånga sig bara för att man valde en tunnare! Det verkar som det var hennes egen åsikt och alla har vi ju givetvis olika smak. För vår del så tycker vi att eftersom förlovningsringen redan är över 5 mm så blir det för mycket med en lika stor. Men vi valde ju och för sig ut båda ringarna samtidigt så det var meningen från början. Jag tycker att det är otroligt vackert med en mindre ring med bara stenar! Skulle aldrig välja annorlunda. (Har en kompis som har liknande fast med STOR diamant i den släta och det är sååååå fint!)
Däremot så har Anders Fors ritat upp en massa bilder med olika möjligheter att fylla i fler stenar varteftersom. Ett alternativ är att fylla hela vigselringen hela vägen runt (då kan den aldrig "hamna snett") eller sätta in ringar i den släta ringen. En stor sten mitt i har vi pratat om men eftersom den skulle kosta 20 000 så får det bli ett senare projekt. Vet inte riktigt heller hur mycket "bling-bling" jag vill ha. Är ju super-super nöjd med den jag har men kanske att jag vill ha fler... vi får se hur rika vi blir
Makens ring kostade 6000 och min släta 5500 ca och vigselringen ca 16000. Men det beror mycket på att de är handgjorda. (Kvaliteten på stenarna kostar en del)
Som sagt, jag tror absolut inte att man ångrar sig vad det gäller en stor och en mindre ring!!! Återkommer med bilder!
Kramkram!