• Tezzie

budgetbröllpo

det låter tråkigt med budgetbröllop..men inget ont i det..

Köpte nyss klänningen på tradera för 800 kronor.. vi hyr bostadsrättsföreningens lokal..där ingår porslin..dukar köper jag metervara på Stoff och Stil imalmö och syr kanterna själv. tänkte pynta lite och göra mysigt i lokalen dagen innan.

Middagen blir buffé.kallskuret och potatis sallad..ingen efterrätt utan det blir tårtan. Drickat handlar vi i tyskland och sen har vi gottebord på kvällen..
    Musiken går i cd.
    Låter det trist? Jag tror att det blir avslappnat och jättebra..
    Inga av våra nära och kära är några typer som gillar tre rätters middag utan vi slappnar av och har trevligt, njuter och firar tillsammans..med barn!

• Svar på tråden budgetbröllpo
  • Penny J

Det blir säkert hur bra som helst.

• Baileys

Ser inget trist i det, låter toppenbra!!!

• partypinglan

Låter helkul, oftast är det det enkla som är det roliga, vi ska också ha lite enklare bröllop, det passar oss. tror att som gäst känner man sig mer bekväm när det inte är så stelt

• ziljonka

Vi ska också ha ett riktigt budget bröllop. Vänner som lagar mat (buffé) hyr bygdegården för några hundralappar där porslinet ingår, mormors gamla klänning från 1963, en kompis som gick media har gjort inbjudningarna och ska fota. Ingen alkohol (vi är nykterister). önskar osss pengar i present till och med. Men jag tror att jag aldrig skulle klara att spara ihop sådär 40-50 tusen. vår budget ligger på 15-20 tusen ca.

• Skivbaren.nu

tycker de låter jätte mysigt!
    precis som vi oxå vill ha de :)

• Jema 26/11-2005

Tycker det låter jättebra!
    Det är ju de små detaljerna som gör det och ser man till att få det mysigt i lokalen så blir det perfekt!

Jema

• nenne75

Låter nästan precis som vårat bröllop. Vi är inte heller såna som gillar stora middagar. Jag tror det blir jättebra.

•  Miss Cee

Tezzie>>

Vad har ni för budget då, sammanlagt?

Var ligger Soff och stil? Och vad betalade du för tyget??

• Tezzie

Stoff och Stil ligger ute vid svågertorp i Malmö.Stor tyg affär där du hittar så gott som allt..
    Har inte handlat tyget än..finns så mycket att välja på, men de är inte dyra på meter vara. ca 40- 60 kronor metern billigare om man väljer vanligt vit bomull.

Har faktiskt inte räknat på budgeten..men runt 10-15 tusen..men allt.

Svar på tråden budgetbröllpo