• Tezzie

budgetbröllpo

det låter tråkigt med budgetbröllop..men inget ont i det..

Köpte nyss klänningen på tradera för 800 kronor.. vi hyr bostadsrättsföreningens lokal..där ingår porslin..dukar köper jag metervara på Stoff och Stil imalmö och syr kanterna själv. tänkte pynta lite och göra mysigt i lokalen dagen innan.

Middagen blir buffé.kallskuret och potatis sallad..ingen efterrätt utan det blir tårtan. Drickat handlar vi i tyskland och sen har vi gottebord på kvällen..
    Musiken går i cd.
    Låter det trist? Jag tror att det blir avslappnat och jättebra..
    Inga av våra nära och kära är några typer som gillar tre rätters middag utan vi slappnar av och har trevligt, njuter och firar tillsammans..med barn!

• Svar på tråden budgetbröllpo
  • MillonTrillon

Det låter precis som vårat. Vi kommer inte heller att ha något jättepampigt. Försöker desperat få ner kostnaderna till 20 000. Men det blir som sagt jaa...eftersom nästan alla vi känner/bjuder har barn så e det nästan bättre att ha det lite avslappnat mm eftersom barn inte ska behöva sitta stilla för länge men också för att barn ska få vara barn helt enkelt.Jag tycker att det låter hur bra som helst att ha det så. Nu gäller det ju bara att få min fästman att fatta att det inte kommer att bli en massa drinkar o alkohol.

• Chilianna

Tezzie! Vi har inte varit lika budget med allt som ni men har lite samma upplägg på festen. Gratis församlingshem med porslin, glas, bestick, där man kan hyra dukar. Kallbuffé m. potatissallad och cd musik. Hänger inte på det om det blir kul eller ej! Tycker det låter mysigt.

• partypinglan

Vi har valt en lokal som visserligen kostar 5000kr, min klänning hamnar runt 1000kr, mat fixar mamma o betalar den också, tack! dryck handlar brorsan i Tyskland. Ett tips är att fråga folk du känner om hjälp, min familj har erbjudit sig själva o kompisar också, jättekul, alltid är det nån som känner nån som är bra på vissa saker. Helkul o mysigt.

• Tezzie

Tack ALLA ni underbara som svarat mig!!
    Nu känns det verkligen som man tagit rätt beslut för oss,gäster och barn.För tänk om vissa gäster skulle behöva tacka nej till en inbjudan pga barnvaktsproblem.
    Och sen var jag inne och läste alla som har förslag på bufféer...
    Nu är jag övertygad, alla våra bröllop kommer att bli superb.eller hur tjejer?!! :)

• 79a

Tezzie: ska du gifta dig i malmöområdet? vi spanar efter billig lokal nämligen.

• skruttan14

Det låter som vårat bröllop !!
    Det behöver inte vara stort och pampigt. Jag tror att det blir mer personligt när man inte gör det till ngt stort. Det viktigaste är ju att man har hittat den rätta och att de närmsta är närvarande.
    Lycka till !!

• Tezzie

hej 79a
    ja jag ska gifta mig i malmöområdet..ska du också det? behöver du lokal tips..

• JeckaH

Det låter ju som vårt bröllop! Det kommer att bli kanon!

• Mattas

Tezzie, jag tar gärna lokaltips inom Malmö-området om du har några bra tips. Allting är en ständig jakt efter bra tillhåll.
    F.ö. så kommer vårt bröllop likna ert väldigt mycket. Vi kommer göra det mesta själv, jag ska försöka mig på att sy brudklänningen, tyget ska köpas på Stoff och Stil....

• Netta79

Hur stort bröllop ska ni ha Tezzie, och alla andra som har budget kring 10-15.000 kronor? Vi ska ha ca 100 gäster och vår budget är drygt 40.000 och då har vi tänkt göra mycket själva och t.ex. ta hjälp av släktingar med matlagningen.

• Ikka

Ahh...fler Malmö brudar...va kul. Såg att det va nån som behövde lokal tips. Vi ska ha Mottetens folketshus, den e fin och inte alls som man förväntar sig att ett folketshus ska va. Kostar 2500 att hyra. Kanske kan va nått för er?

• Mattas

Vad ingår i hyran? Var någonstans i den "stooora" staden ligger den? Jag är rätt så nyinflyttad, så kan ingenting känns dte som.

• 79a

Tezzie
    Ja, jag behöver tips på lokaler i malmöområdet!SKa gifta mig i Malmö 2007.

Ikka
    Motteten, är det det som ligger på lindängen?

Svar på tråden budgetbröllpo