• Filipa

Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?

Lutar at brostoperation i host, A till full B, koksalt eller gelehallon anat.

Bor i Stockholm. Funderar just nu pa Clinique Esthétique eller Victoriakliniken. Men kan inte bestamma mig..

Har aven funderat pa Kosmetisk kirurgi i Falkoping, for att dom ar sa billiga (33.800kr for gelehallon) jamfort med Victoria (49.000), dock kanns det onodigt langt borta om man ska dit pa aterbesok osv. Jag vet varken in eller ut..

Som jag forstatt det ar Charles pa Viktoriakliniken nmycket duktig och erfaren, men aven den dyraste?
    Vad kostar Clinique Esthétique (koksalt resp. gelehallon)?

Over allt tycker jag att man laser om kvinnor som fatt mycket lyckade resultat med Charles. Har inte hittat ett enda inlagg (passagen, brollop, platiskforum m.lf) dar ngn skrivit om ett misslyckat ingrepp pa Victoria kliniken. Och det ar ju bra..

Den enda jag last om som gjort sin operation hos Clinique Esthétique ar "blasippa".

Sa, jag behover hjalp att valja klinik! Har an sa lange inte gatt pa konsulat till ngn av dem, ska ga till bada och antar att jag valjer den som kanns bast.

Men vad tycker ni?
    Erfarenheter av dessa tva kliniker?

TAck pa forhand!

• Svar på tråden Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?
  • paprika

Hej!!
    Det bästa rådet!..Ur min syn!*L*
    Boka en tid (konsultation) hos alla och känn efter. Bra att även få höra dera åsikter om vad som skulle passa dig!..Sedan kan du bestämma utefter det. Victoriakliniken o Akademikliniken är bra de bägge!*L*Mvh /P

• bröstkaramellen

Hej!

Kosmetisk kirurgi har inte geléhallon. Det som kostar ca 33.000 är vanliga runda silikoninplantat. Har själv varit i kontakt med dem (konsultation) och frågat särskilt gällande detta eftersom jag själv är väldigt inställd på just geléhallon.

• regnbågen

Jag har inte heller ngt att invända mot victoriakliniken, snarare är jag förvånad över deras sätt! Dom är verkligen kanon men det bästa är att du går på konsultation där du känner att du kan eventuellt tänkas att operera dig.

Ring runt till klinikerna och fråga massa frågor först!

Du ska se att du kommer på vilka du ska gå till och att när du kommer till rätt kirurg för dig så kommer det att kännas rätt genast =)

*kram* =)

• Anneli23

Hej! Vill bara säga att jag har gjort en bröstförstoring på Kosmetisk Kirurgi (370cc Nagor GFX cohesive gel, high profile) och är jättenöjd :)

• Åhsa

Hej! jag ska opereras på Clinique Esthétique 28 mars, och de använder bara koksalt. Jag ska opereras av Mats Malm, och jag fick öfrtroende för honom direkt! verkligen trevligt, och ärlig.
    Tycker du ska ringa runt och ställa frågor, gå på några konsultationer och sedan bestämma dig för vad som känns bäst!

• Filipa

Ahsa,

jag fick uppfattningen att Clinique Esthétique numera gjorde alla typer av inlagg, da det star om de olika implantaten pa deras hemsida, jaja..

Hur mycket har / ska du betala for koksalt? Rekommenderade de snittet i armhalan eller under brostet?

Anneli23, hur mycket betalade du for dina hallontoppar? Och vad kostade det att ga pa konsulat hos dem?

Regnbage,
    vad menade du med 'deras satt'? "Jag har inte heller ngt att invända mot victoriakliniken, snarare är jag förvånad över deras sätt!" *forvirrad*

Kanner dock att jag inte vill ga pa for manga konsulat, dom kostar ju trots allt 400-600kr per gang.. Men det kanske det ar vart, ja jo antagligen.
    Har nog tankt kika pa Viktoria och Clinique Est.
    Har funderat pa Akademikliniken, men faktiskt last om en tjej som fatt en misslyckad operation dar.. Sa lite orolig ar jag allt nar det kommer till AK. Hmm..

Kramis F

• Swing

Som jag skrev i en annan tråd är det som sagt ett par år sen jag pratade med Maj Malm. Efter att ha läst deras hemsida hade jag inte heller fattat att dom bara gör koksalt. Tycker dom skulle skriva det tydligt där, så man vet! Då hade jag sluppit ett telefonsamtal som kändes ganska konstigt för mig. Eller kan det vara att dom vill att man ska ringa upp och höra deras argument??

• Anneli23

Filipa

Jag betalade 33.800:- för allt, inkl. två övernattningar. Konsultationen kostade 300:- Men jag vet inte om jag vill kalla mina implantat för gelehallon, de är mer trögflytande, och heter enligt tillverkaren "GFX Cohesive Gel".

• Anneli23

Så att ni inte missförstår mitt senaste inlägg - Mina implantat är trögflytande, alltså inte "gelehallon". :)

Svar på tråden Clinique Esthétique eller Victoriakliniken?