När syns det?
Är bara lite nyfiken på när det börjar synas på magen att man är gravid? Har en kompis som nyligen fått veta att hon är med barn, ca en månad gravid. Hon är jättesmal så det borde väl börja synas snart eller? :)
Är bara lite nyfiken på när det börjar synas på magen att man är gravid? Har en kompis som nyligen fått veta att hon är med barn, ca en månad gravid. Hon är jättesmal så det borde väl börja synas snart eller? :)
inte säkert att det syns tidigt bara för att man är smal...
jag vägde omkring 70 kg när jag blev gravid med första barnet... fick ingen mage förrän i mitten av 6:e månaden ungefär... POFF bara exploderade över natten... sen gick det fort att få en riktig gravid-mage..
Jag har aldrig varit gravid, men är ändå ganska säker på att det är väldigt olika från person till person . En del får ju en riktig kula redan innan tolfte veckan, medan andra kan gå 6-7 månader utan att någon märker något.
Det beror ju på hur bebisen ligger. Om den ligger längre in, mot ryggraden, så syns det inte lika mycket som om den skulle ligga längre fram.
Om man är lång blir inte magen lika stor heller.
Det började synas på mej, när jag var i 5:e månaden. Men det är ju så olika från person till person, och graviditet till graviditet...