• Bröllopstokiig

gäst i offwhite klänning

Hej
    Jag ska på bröllop till helgen och har hittat världens snyggaste klänning. Problemet är att den är offwhite nästan beige. Jag har läst här någonstans att man inte får ha vita eller nästan vita klänningar som gäst. Jag själv hade inte brytt mig om någon hade kommit vitklädd till mitt bröllop.

I övrigt är den knälång med sned skärning nertill och "omlått" upptill med lite volanger. Vad tycker ni, ska jag köpa klänningen eller ge mig ut och leta efter något annat?

• Svar på tråden gäst i offwhite klänning
  • Bröllopstokiig

Att den inte är kritvit tycker jag inte räcker som argument, tyvärr.

Jag tycker att du ska välja en annan klänning om du inte kan ha en kofta/sjal med färg i till.

Men fråga bruden hon kanske inte bryr sig alls..

• Bröllopstokiig

Jag håller med flera här ovan. Jag tycker nog att man bör fråga bruden om det är ok, hon kanske inte bryr sig alls? Annars hade jag nog valt att ha färgglada attiraljer till, så som smycken, naglar, sjal/cardigan, skor etc.

Iofs så ska jag kanske hålla tyst? Jag var på bröllop i lördags och hade cerise klänning i kyrkan, men bytte till kort svart klänning på kvällen... *heh* Inte helt tillåtet kanske?

• Bröllopstokiig

Jag tycker att du ska köpa den och ha en färggrann sjal över axlarna, men det låter väl inte som en helt dum idé att kolla med bruden?

• Bröllopstokiig

Jag tycker inte man kan ha offwhite på ett bröllop. Det är ju faktiskt väldigt vanligt att man som brud inte har en kritvit klänning utan offwhite/beige.

• Bröllopstokiig

Är det den klänningen som finns på H&M tycker jag nog du ska fråga bruden, själv skulle jag nog inte vilja att en gäst hade samma färg på klänningen som jag. Fast hon kanske har en annan färg????

Fråga du...

• Bröllopstokiig

Jag skulle inte komma i varken vitt eller svart till brollop! Och det holl jag stenhart pa till vart brollop, vilket stor del av vara hollandska gaster hade svart att forsta (svart ar vanligt pa festerna har som oftast inte ar direkt efter vigseln som i Sverige). Men vi forklarade ofta intill dumhet och det var inte en enda som dok upp i vitt och nagra enstaka som hade tex en svart topp till guldkjol el. liknande vilket var helt ok.

• Bröllopstokiig

Problemet är löst. Jag färgade den helt enkelt. Den är numera ljusblå och lika fin som innan. Tack för alla synpunkter!

Jessica

• Bröllopstokiig

Jag gjorde en dundertabbe på mitt första bröllop och satte på mig en vit klänning med en svart tunika....men bruden tyckte att det absolut inte gjorde något !

• Bröllopstokiig

Svart och vitt tillsammans är inget ettikettsbrott. Bara svart eller vitt ensamt, om man så säger.

kram

• Bröllopstokiig

Min mans syster bar vit klänning med små blommor på och vår bestmans tjej hade på sig en nästintill svart kjol med korsett-top. Jag hade sagt att jag ville vara den enda som bar svart och vår bestman sa att det var ett supertunt svart tyg ovanpå rosa, så det såg inte svart ut (det gjorde det visst) + att en gäst som missade middagen hade svart långklänning.

Shit the same. Man kan inte förvänta sig att alla kan bröllopsetikett...
    Själv skulle jag aldrig bara vitt eller svart eller vitt och svart på andras bröllop, men det är min åsikt. Fråga bruden direkt om du är osäker! Då slipper du trampa i klaveret. Brudparet kanske inte alls har någonting emot det.

• Bröllopstokiig

Tycker du INTE ska ha den på dig.

• Bröllopstokiig

gallery, hon har färgat klänningen ljusblå. Det står lite längre upp. =)

• käresta

Jag tyckte att tjejen löste problemet galant som färgade klänningen till annan kulör.
    Själv i våran släkt är det också så att bruden är den enda som får bära vitt, vare sig det är natur, grädd eller annan
    vit nyans. Om sedan bruden har på sin klänning ett rött snöre eller annan bestämmer hon ju själv. 
    Gästerna har ej denna färg, finns så mycket andra färger att välja på  

Svar på tråden gäst i offwhite klänning