• June20

Vilka utgifter kommer man inte ifrån?

*Ringen/ringarna självklart! du får ju välja helt vad du tycker att du vill ha för resten av ditt liv.
    *Maten som ni ev vill bjuda släkt/vänner på...buffé minskar kostnaden direkt, laga maten hemma ännu mera varken ni hyr en liten festlokal el om ni är hemma o bjuder på den.
    *Köpa en "vanlig" tårta från bageriet istl för att beställa en, el så bakar ni den själva också.
    *Vilken sorts klänning du väljer o kläder han väljer, ni kan alltid anvd en finare H&M klänning o han en kavaj han redan har.Man kan köpa 2hand, ev sy om den tom(gjorde min moster).
    *Köpa förtryckta inbjudnings kort på någon butik.
    *Köpa blommor i en färdig bukett på blommaffären/macken/livsmedelsbutiken.
    *Tillverka din tiara själv av hobbymaterial du köper från Panduro el annan likande butik om du vill ha en alls.
    *Anvd skor du redan har el köper nya små sandaler 2hand el på DinSko(jag köpte mina för 280kr där förra veckan).
    *Spela musik under festen enbart på CD-ingen live musik om du inte då känner någon som vill komma o spela gratis,släkting el vän som redan är inbjuden(min tärnas man ska spela gitarr).
    *Ta alla korten själva el rättare nån ni känner tar dem på er samt be alla som kommer tar med sina kameror och tar så många bilder som möjligt!

Ja där var lite ialf....
    Sen kommer ju självklart såna saker som ID/körkort,Pass.

• June20

Ja håller med om ni vill ha totalt gratis förutom nya ID handlingar o pass så...
    Fest hemma går utmärkt också som sagt.
    Ni behöver inte ens ha mat för den delen...en brudskål o tack för ni kom till vigseln...:)

Svar på tråden Vilka utgifter kommer man inte ifrån?