vår dag 18/3 -06 (långt)
Måste bara få berätta om våran helt underbara dag...
Vi begav oss redan kvällen innan av till det hotell vi skulle tillbringa det 2 kommande nätterna, Vi badade bubbelpool och pratade vilt om bröllopet som skulle stånda. Vi var avslappnade och trötta efter alla förberedelser, så kl 21,30 somnade vi så gott.
Den stora dagen började med en god hotellfrukost, lite svårt att få ner något men lite fick vi i oss.
Kl 8,45 kom min kompis som skulle följa med mig till frisören. Där satt jag i 2 timmar och blev ompysslad. Hade haft ångest för att frisören var så dyr, men när jag såg resultatet var det värt varenda krona. Jag kände mig så himla vacker, går inte att beskriva?
Kl 11 var jag tillbaka till hotellrummet, där började jag varsamt lägga min makeup som jag gjorde själv och jag tyckte resultatet blev kanon, mycket bättre än på de stället där jag var och prov makade mig.
Påklädning av både mig och mannen och gissa om vi båda blev stiliga. Det var nästan så tårarna kom redan där!!
Vi blev sedan upphämtade av ?Big-Mike? i hans Ford Lincoln, och det bar iväg till fotografen där vi plåtade både inne och ute. (Hoppas de bilderna blev bra) Det var riktigt kallt! Jag tom klättrade på utsidan av en bro, med all min utstyrsel. Det kändes riktigt bra och avslappnat!
Det bar iväg till kyrkan och först då blev jag riktigt nervös. Knäna började skaka och jag började svettas.
Klockorna ringde och musiken spelade, och där tågade vi in, Prästen ställde sig på mitt släp och förstod inte varför jag inte gick framåt, Fick ryta ?kliv av? innan han förstod!
När vi kom in i kyrkan tände jag ett minnesljus för min pappa, han dog nov 2004 så saknaden efter honom var jättestor i denna stund, och då kom tårarna, men jag behärskade mig, grät en skvätt och sedan var allt bra!
Vi hade solosång med en underbar solist som sjöng Du är allt med Shirley Clamp och för kärlekens skull med Ted Gärdestad. Många grät i kyrkan och så även jag. (glädjetårar)
Sedan var det utmarsch och vi blev hyllade på kyrktrappen och de kastade mängder med ris på oss, fotografering blev det med.
Sedan bar det av till festlokalen, där mina syskon med resp, gjort så fint åt oss. Där blev det champange och snittar, och fotografering och sedan intog alla sina platser vid bordet!
Förrätten var en matjessilltårta, jättegod! Det var sånger, snapsvisor och tal. Många skratt och glada miner. Till varmrätt hade vi ett buffebord med potatisgratäng och olika kalkonsorter, stor härlig blandsallad, en jättegod dressing och bröd med smör och ost! Det snapsades och dracks massor av vin!
Tyvärr blev det lite urspårat för vår toastmaster/madame då många hela tiden tog rökpauser och folk försvann hela tiden från borden, men jag tyckte ändå de lyckades bra!
Efterrätten bestod av härlig vanilj pannacotta. MUMS!
Det blev mingel och massor av kort togs.
Brudvalsen blev väl inte den bästa men vi gjorde så gott vi kunde och efter ?vårt? varv hakade de andra på i en vals.
?big-Mike? gjorde ett uppträdande med några sånger sedan drog vi igång stereon och baren öppnade.
Många åkte tidigt, vilket gjorde både mig och min man ledsna, men vi tröstade oss med att de bästa vart kvar till sist. Många missade bröllopstårtan pga av den tidiga hemresan!
Men vi var kvar och dansade ett par timmar, och vid halv 2 begav vi oss iväg till hotellet igen.
Där vi somnade helt utmattade efter en underbar dag, som vi kommer minnas länge.
Synd att allt tar slut så fort bara, men vi får väl planera ett förnyande av våra löften någon gång i framtiden!
Lycka till alla ni blivande!!!
Kram Sarah
Några bilder finns på:
www.familjeliv.se/krypin/sarahl/galleri.php