• loppi

P-pillret som glömdes en dag

Jag äter Neovletta 28. Tog ett i måndags kl 21.00 och glömde tisdagens, så det tog jag i dag kl 06 på morgonen. Jag har även min ägglossning nu, är risken större att man blir gravid om man missar ett piller när man har sin ägglossning?

• Svar på tråden P-pillret som glömdes en dag
  • loppi

MsNordqvist -
    Ja, vist e det skummt...
    Jag har desutom missat en tablett med 34 timmar i samband med ägglossningen...och jag min mens e sen nu ...

• Pumpkin

loppi

Du menar att det gick 34 timmar från det att du tog den innan eller att det gick 34 timmar från det att du borde ha tagit tabletten?

• Sanasol

Om ni har ägglossning när ni tar kombinerade p piller är effekten mycket sämre, dessutom låter det inte direkt "normalt"... prata med en barnmorska, kanske borde ni inte ta p piller?

• Pumpkin

Ja det kan inte vara nått större fel på effekten av mina p-piller eftersom jag har haft dom i 6 år och aldrig varit gravid, även om jag missat piller nån gång.

• loppi

Jag menar att jag tog en tablett och så gick det 34 timmar tills jag tag den andra

• Pumpkin

loppi

Ja men 36 timmar brukar vara det som gäller, så det är nog lugnt.

• loppi

hoppas på det...Annars så kommer en söt mulatt om 9 månader =)

• Pumpkin

Jag tror inte du behöver oroa dig faktiskt... Men kör med kondom då du är osäker.

• emma_pemma

Jag har inte fått min mens än och den skulle kommit för 1 vecka sedan och jag funderar på ett garviditets test är de för tidigt? och jag undrar om de kostar nå att ta graviditets test hos ungdomsmotagningen?

Svar på tråden P-pillret som glömdes en dag