• råsten

Hänget under armarna...

Har precis bestämt klänning, men har ett litet problem.... Behöver ej banta.... men hur får jag bort "hänget" i armhålan, ni vet det som blir är man håller armarna neråt :) tränar regelbundet men nu kanske jag behöver någon punkt träning på detta?? Hjälp emottages tacksamt!

• Svar på tråden Hänget under armarna...
  • Apricos

Den övning som ger bra resultat är att sträcka upp armen rakt upp mot taket med en hantel i,lås nedre delen av armen vid örat, sen böjer du armbågen och dippar hanteln till nacken och upp igen. Repetera detta steg 13 gånger * 3 repetitioner.

men du bör även träna resterande muskler i armen för bästa resultat.

• lolabe

Jag tror du menar vecket som bildas i själva armhålan, mot bröstet till? I så fall tror jag det är effektivare att träna bröstmuskulaturen, tex genom bänkpress eller liknande? Annars kanske det är så att du behöver en annan BH, så att inte huden kläms ihop där?

• råsten

Ok, det där med bröstmuskeln kan nog stämma.... och en annan BH, skulle det funka alltså? Tränar ju regelbundet (hela kroppen) tre ggr i veckan och det känns mest som överflödigt skinn... hoppas att det är så enkelt att bara byta BH!! Tack så länge!

• Frances

Men har du inte provat en för liten klänning om det blir ett häng där?

• råsten

Tror inte att klänningen har så mycket med saken att göra....
    Köper faktiskt teorin om att kupan kan göra underverk efter ha läst inlägget som lolabe hänvisade till, tack!!

Svar på tråden Hänget under armarna...