• felicia6

Hur mkt betalar ni serveringspersonalen?

Ja, hur mkt har ni tänkt ge till serveringspersonal per timme och vad kommer att ingå i deras "arbetsuppgifter"?

• Svar på tråden Hur mkt betalar ni serveringspersonalen?
  • Blowjo

jag har tänkt att ha två av min lillasysters kompisar.....dom är vana ifrån att dom är med i kören, att få servera på begravningar, bröllop och bara kyrkkaffe annars.....

så dom får 70:-/tim av mig....

då ingår att dom ska duka fram och duka av....diska....se till alla alla får påfyllning....nu ska jag inte ha så stort bröllop...så det räcker med två..sedan ska jag ha buffe också...

• brud maj

hej ska också ha buffe, så jag ska ha en kock och två servitriser..
    dom kostar oss ca 100:-/tim.

• Blowjo

är jag för snål med 70:-/ tim ?

• blondie

Jag betalar 90 kr i timmen för mina o jag ska 4 eller 5 st i ca 10- 11 timmar

• brud maj

vet inte rikttigt vad som är rimligt timpris, men när dom får pengarna direkt i fickan betalar jag inte mer än 100:-
    våra tre "personal" ska nog jobba ca 10tim var.
    Men jag tror inte man ska snåla in på pålitlig personal som har en viktig uppgift, maten är ju en stor del av festen!

• Blowjo

ja...jag kanske ska gå upp till en 100;-/tim....det kasnke inte är mer än rättvist

•  Miss Cee

"Riktiga servitriser" får knappast ut 100kr/timmen ens för en lördagskväll. OB-tillägg är ganska sällsynt i det jobbet ,iaf är det min erfaraenhet efter att jag jobbat som det. Och då har jag utbidning också.

Funderar på att ge dem 500-700kr för hela kvällen, som en klumpsumma. Då räknar jag med att det är ungdomar som har lite vana/utbildning (typ går HRutbildningen men inte är färdiga, inte vuxna med 5 års yrkeserfaranhet.

De kommer få ta emot maten från cateringen, sätta iordning buffeborden, fylla på buffen, ta ut tallrikarna, koka kaffe, diska, ta hand om baren och sådant. Räknar med att de kommer jobba från 15-16 till 12-1 kanske.

Blir då någonstans mellan 60-80/kr timmen. Tycker jag är vettigt.

• acg

vi ger 120kr/timme, direkt till personalen, men cateringfirman fixar fram tre personal till oss

• Popis

Vi betalar 500:-, vi bjuder på mat och transport till och från festlokalen, de får vara med under vigseln och vi står för nya kläder samt att de efter middagen får bytas av i baren och vara med och dansa om de vill. De är väldigt nöjda med detta och hade gjort det även utan betalning.

• brud maj

det är ju bra med gratis hjälp!
    min personal får självklart också vara med på festen då middagen är överstökad.

• aircondition

Min son bidrar med två av sin klasskamrater. Dom är 15 år. Dom får 60 kr/tim. Dom är kanonnöjda.

• 79aras

Vi betalar 100 kr i timman för tre. Den fjärde får lite mer ansvar, vi vill bla. att hon ska öppna för cateringen å vara sist kvar å låsa. Hon får 1500 för hela kvällen från 14 till ca 03

• Chessie

Dessa priser ni nämner - är det studenter eller utbildad personal?
    Min blivande svägarskas dotters kompisar har lovat ställa upp och jag har problem med hur många jag behöver, hur länge och framförallt hur mycket vi ska betala dem.

Vi har festtält på tomten för de vuxna. Inne kommer ca 20 barn att vara, ålder 4-14. Där kommer det vara som barnkalas. Först middag med tårta till efterrätt (vanlig tårta). Sen på olika platser i huset olika "stationer" tex ett hörn med bilar, ett hörn med ritsaker, två olika filmer på olika TV, m.m.

Serveringshjälpen uppgift: 55 vuxna
    - Förberedelser (upplägg) av förrätt som mamma gjort. Bära ut och dela ut innan gäster kommer.
    - under middag, se till att uppläggningsfat inte är tomma, att dricka finns på bordet, duka av mellan rätter.
    - Göra efterrätt (glass, päronhalvor med smält after-eight) och duka ut.
    - Duka av.
    - Brygga kaffe, duka fram.

Inne: 20 barn. Se till att barnen inte slår ihjäl varandra. Hjälpa de som behöver hjälp vid middagen. Hämta föräldrar/hjälpa barn ut vid akut behov. Slå på DVD. Dela ut godispåsar. Ev lekar OM HON VILL. (Fiskdamm?)

Hur många tror ni behövs ute? Inne? Vad betala? En av "innepersonalen" arbetar på dagis.

• Mitt hjärta är hemma

Vi kommer betala c:a 230 kr i timman (inkl. moms) bland de billigaste vi hittade bland vateringfirmor. Bara två (av ca 25) som låg lägre. Vi skall ha buffé och fyra personalisar från kl. 10.00 - c:a 23, så det är typ dit alla pengar går. Mycket pengar, men det är folk som har det som yrke så jag tycker det är rimligt.

• Blivande Fru Johansson

Vi hyr en herrgård o får då hyra personalen där. Betalar dom 1oo:- i timman/st. Ska ha 3 st i typ 10-11 timmar..

• JeckaH

Min blivande mans syster går på resturanggymnasie och ska ta med sig en klasskompis till bröllopet. Klasskompisen ska hjälpa till lite med att plocka av och fram, koka kaffe, disk etc. Våra föräldrar kommer hjälpa till lite också. Vi ska ju ha buffé som redan är upplagd och allt, drickat självserveras. Klasskompisen får 500 kr för hela dagen och så får hon vara lite gäst också. Lite snålt men vi har inte råd med mer :).

• björnsbrud

Mitt hjärta är hemma: Vilken cateringfirma anlitar ni?

• Mitt hjärta är hemma

brörnsbrud: "Agenos". Superrara!

Svar på tråden Hur mkt betalar ni serveringspersonalen?