• Willma

Bröllop - hall of shame -Ny

Eftersom den gamla tråden är stängd tänkte jag börja en ny. Någon som har något pinsamt bröllopsminne att dela med sig av?

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny
  • lillithsmamma

har inget att berätta är inte ens gift ännu men undrar om du har länk till den gamla tråden? :)

• lillithsmamma

rolig tråd var det hoppas det lommer mer här hos dig :) ;)

• raseborgsbrud

När min moster gifte sig började kantorn spela ingångsmarschen när brudens syster med sin man kom in i kyrkan. Sedan ringde kyrkans telefon genom stor del av vigseln vilket ledde till att prästen stod grannröd i ansiktet och hade svårt att hålla sig för skratt, lika som brudparet. Resten av bröllopet gick bra ända tills de komhem och skulle fira bröllopsnatt. Bruden fällde en kaktus från fönsterbrädet, rakt på baken på brudgummen. Efteråt har de bara skrattat åt bröllopsnatten då bruden fick sitta med pinsett och plocka kaktustaggar.

• lightfish

Nu önskar jag nästan att jag kunde svara anonymt men here goes...

Det var väl på en av mina mostrars bröllop för ca 10 år sen när min andra moster blev alldeles för onykter och låg och grät under bordet och anklaga folk till höger och vänster för både det ena och det andra och ingen älskade henne....
    Ska kanske tilläggas att hon var runt 40 år, så det var ju inte så att hon råkade ut för ungdomens "oförstånd :D

Läste igenom den andra tråden....ah...hoppas man klarar sig från hälften av det som hänt andra :D

• Moulin

Har inga smaskiga historier själv, men måste bara säga att jag berättade för min mamma dels om brudparet som gick på knä till altaret och dels om brudparet som fick fel Robin Hood-låt spelad i ingångsmarschen (tror att det stod om båda i andra tråden). Hon skrattade så att hon nästan grät! Mera sånna historier!

• Hur gör man ?

var på en vigsel där mannen knäböjer framme vid altaret och under skorna LYSER den röda rea-lappen..inte så kul..

• fru tybergius

Jag var tärna för ett par år sedan och gjorde sönder brudens slöja dagen innan, pappa fick laga den supernoga med superlim. Det syntes knappt sen, puh!

På ett bröllop gick brudgummens bil i baklås, och i den låg hans rock. Bruden stod alledels för nära när de bröt sig in genom rutan, hon fick glasflisor över armarna och massa små blodprickar, aj!

På ett höll brudens farfar tal om släkten från 1700-talet och framåt, spännande!

• L+J

Moulin, hittar inte någon av de historierna i den andra tråden, kan du inte dra dem igen? :)

• Sister of the Night

lightfish, Vad hemskt! För mostern, dagen efter... :D

Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny