• Willma

Bröllop - hall of shame -Ny

Eftersom den gamla tråden är stängd tänkte jag börja en ny. Någon som har något pinsamt bröllopsminne att dela med sig av?

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny
  • Blivande Fru!

Inte så allvarligt med nog så pinsamt och kanske tänkvärt:

På min systers bröllop så plockade vi fram tomtebloss till alla gäster under en sång, de skulle tändas på slutet och spraka och lysa upp, vackert på ett vinterbröllop.
    Hmm ja.... det var vackert...men lilla jag tänkte inte på at man måste starta fläkten alternativt öppna fönster, då det bli lite rökigt.
    Brandlarmet gick som tur väl är inte igång, men en del gäster fick lite besvär av den rökiga lukten därvid min stackars morbror som hadde början på en lungsjukdom.

Usch va jag skämdes, dock så var det ingen fara med honom, han gick bara ut direkt så, men jag skämdes över min tanklöshet.

• Moulin

L+J: Nej, de var tydligen inte i den tråden utan i en annan, gammal tråd. Men historierna var såhär:

Ett brudpar ville så gärna ha låten av Bryan Adams (är det "Everything I Do (I Do it For You", tror jag?) som är med i Robin Hood ("Prince of Thieves") som ingångsmarsch. De pratade med kantorn, som var lite osäker på vad det var för låt till en början med ganska snart sa han att det inte skulle vara något problem, han skulle ordna. Så kom den stora dagen och brudparet ska gå in i kyrkan. Och kantorn spelar, tadaaa, låten från den tecknade Robin Hood - "hodiladi, hodiladi hoppsan vilken dag!". Det hade fnissats friskt i bänkraderna. Efteråt kom kantorn och pratade med dem och berättade stolt att det hade varit lite problem att få tag på låten, men så hade han kommit ihåg att hans barn hade Robin Hood på skiva! Vilken tur, va?

Den andra berättelsen var från någon som kände en kvinna som var präst. Hon skulle viga ett par som var suuuuupernervösa. De började gå längs altargången (heter det va?) och längst framme ser de att prästen knäböjer. Nervösa som de är tänker de inte, utan knäböjer själva också. Trots att de inte alls var framme än! Prästen började vinka åt dem att de inte skulle stå där utan komma fram till henne, vilket de också gör. På knäna. De går alltså resterande del fram till altaret på knäna! Undrar hur den klänningen såg ut sen...

• Moulin

Här är tråden för er som vill läsa! Fanns flera andra roliga berättelser också.

• June20

USH!!!! jag läste just detta på en av dem andra trådarna:

"Under festen efter middagen var det dans och folk var lite överallt i lokalen. Bruden hade satt sig ner på en stol för att vila när hon hör en tjej som står i en klunga framför henne säga "Jag fattar inte hur xxx kan gifta sig med henne". Bruden hör detta!! Detta var ju ingen vän till bruden och hon hade inte velat bjuda henne men gjort det för brudgummens skull. Tycker det är idiotiskt att gå på ett bröllop som man är "emot". Ville hon bara ha gratis mat och alkohol? Bruden blev självklart väldigt ledsen och upprörd och vad jag vet så har inte bruden eller brudgummen pratat med henne sedan dess..."

Guuu så lessen jag hade blivit! och så ARG! Jag hade nog gått fram till henne o komenterat:
    Varför kom du ens på bröllopet om du nu är emot det?!
    Sedan hade jag bett henne lämna festen omedelbart!!! Självklart hade jag gett tillbaka henne presenten eller skickat tillbaka den vid senare tillfälle med någon annan som kände henne. Hade hon inte velat gå så hade jag gått till min man o sagt hur det låg till o han hade kunnat eskorterat henne ut.

Jag tror inte någon av dem vi känner har klagat på mig vad jag fått höra så där i olycka....m2b säger mest att hans föräldrar är verkligen glada över att jag är normal o inte sånt ego/latmask/otrogen hund som hans X var....hon ver helt otroligt elak kom han på sen när han fick reda på visa saker nämligen. De har tom köpt oväntade presenter o stannar på fika när dem är här o hälsar på, med Xet så ville dem inte ens komma upp i lägenheten.
    Min mamma o andra personer som min tärna tycker i sin tur nog om min m2b, kanske lite tyst men han vet inte vad han ska snacka om med "kärringar/tjejer" som han inte träffat innan HAHAHAHA....de e väl mest glada för ja hittat en kille i min egen ålder istl för mitt X som va lika gammal som min pappa! hehehe...

Jag förväntar mig för övrigt def en el flera ringande mobiler under vigseln o antagligen under festen med.
    Jag är förbaskat rädd att jag ska snubbla på klänningen/slöjan(lång). Eller riva sönder kläderna på något tex trampa på...el just en fläck.
    Min m2b har en tindens att stå o pilla på håret oerhört länge!!! grrrrr han kan nog bli försenad men jag med då jag e en perfektionist i visa lägen o på min bröllopsdag ska även mitt hår liga precis! ;) *fniss* vi får väl se vad som slår ner/händer....

• Princessdiamond

trodde faktiskt jag skulle ha en lååång berättelse att skriva här..
    men är ganska tacksam för att jag klarade mig ;)

• NeWil 2006

Hmm vi hade väl några småfadäser men inte så farligt. Fast nåt som hände som var rätt kul är att min make inte hade så bra koll på hur vi skulle stå i kyrkan (han är och har alltid varit väldigt disträ). Så när vi skulle stå vända mot prästen svänger min make om och ställer sig mot "publiken"... jag fick peta till honom och säga till att vi skulle stå vända mot prästen... Så var det sedan hela vigseln. Maken ville hela tiden stå tvärtemot mot hur vi skulle stå :) Ingen sa nåt efteråt så jag lyckades nog rätta honom i tid men ändå :)

En annan kul grej är när vi under sista psalmen står vid altarringen och försöker sjunga med i psalmen råkar höra prästens...tja.. fagra stämma ;) Han sjöng ganska falskt... så jag viskar till min man "hör du prästen" varvid prästen tar i ännu lite till och vi börjar fnissa hysteriskt och inte kan sjunga nåt mer på psalmen :) Var ett mycket glatt brudpar som sedan vände sig om mot församlingen och tågade ut ur kyrkan :)

• mammaK
    Kul tråd, har skrattat som bara den.

Tänkte lägga in en grej, har inga egna för jag gifter mig nästa sommar, men på mina föräldrars bröllop så hade min pappa varit nervös i dagar och övat på vad han skulle säga, sen var det en kompis till honom som sa att han han skulle tänka på att säga äkta hustru, inte extra. Så såklart blev pappa mer nervös och när dom väl stod därframme och det var dags så säger han det, EXTRA hustru.... Min mamma undrar är idag (efter 30 år) när den äkta hustrun kommer och tar hand om allt
  • Bröllopstokiig

Min värninnas dotter som är 20 år, skulle vara tärna i julas, eller närmare bestämmt på självaste nyårsafton i Osvars kyrkan i Stockholm, pampigt bröllop men inte super stort, då pappan skulle gifta sig för andra gången. Hon var ganska nervös och hade druckit champagne hos frisören etc, inte släpte nervositeten för det. När prästen står och pratar och läser ur bibeln, säger hon till sin bror som var bestman, jag tror jag svimmar nu. Han svarar, ähh klart du inte gör... Men men inte bara SVIMMAR gör hon, hon kissar på sig och det rinner ner för altargången och alla gästerna springer fram till henne mitt under själva vigselakten. Stackaren! Eftersom jag + m2b firade nyår med hennes mamma och nya karl, blev vi ganska (!) överaskade när hon kommer hem och måste duscha och byta kläder!!! Herregud, hoppas inte det händer när jag gifter mig. Undrar vem det var mest synd om - brudparet eller tärnan, antagligen lika synd om båda.

• Fru Cinderella

Stackars tärnan, lider verkligen med henne. Vad pinsamt det måste varit.

Svar på tråden Bröllop - hall of shame -Ny