Är han otrogen?
Jag befarar att min man är otrogen. Jag vet inte om jag bara överreagerar eller om det kan vara sant. Jag har upplevt att vårt förhållande under lång tid varit på gränsen till uppbrott. Har på olika sätt försökt göra det bättre men utan något egentligt resultat. För ca 3 veckor sen lämnade jag hemmet för att ta en paus. Efter en vecka var jag tillbaka. Saknaden blev stor och jag kände att jag inte orkade mer.
Efter att jag kom tillbaka hem har det egentligen inte blivit någon förbättring alls. Han är ute med vänner väldigt mycket. Trots det sa han till mig att ett fel mellan oss är att vi inte spenderar tillräckligt med tid tillsammans eller pratar med varandra ordentligt. Jag tänkte "äntligen har han fattat det". Men han lever inte som han lär. Han har varit ute mer än på väldigt länge. I några månader, då vi flyttat till vår nya lägenhet, var han hemma ofta. Innan dess var vi inneboende, då var han ute desto mer. Nu är han tillbaka i det beteendet igen. Han är ute mer än hemma. I lördags var han ute på disco utan mig till klockan 1 eller 2. Trots det hade jag bett honom att han inte skulle ut. Om han överhuvudtaget var med den kompisen han sa har jag inga bevis för. Och den senaste veckan har vi haft stora gräl mer eller mindre varje dag.
Annars märker jag ingen särskild förändring i hans beteende. Vi har kanske lite mindre sex än vi brukar och han är möjligen lite mindre lättirriterad än vanligt. Igår fick han ett samtal där han endast sa: "vad sa du?" och sedan lade han på. Sa att det var en felringning. Och imorse ringde det och han svarade och lade på igen. Jag började bli fundersam. När han duschade kollade jag hans mobil där ett nytt meddelande fanns. Det stod såhär: "Hej älskling. Det här är mitt nya nummer ge det inte till någon. Puss o kram." Jag har inte ringt upp numret för att kolla vem som svarar.. Tycker delen "Hej älskling" är något mer än vänskaplig. Eller överreagerar jag? Visserligen kan han skoja lite med manliga vänner och säga "hej lilla hjärtat" när han ringer upp dem. Men jag vet inte... Tycker bara det är lite för mycket...
Om jag konfronterar honom och frågar om detta tror jag inte han skulle erkänna. Jag har varnat honom att otrohet skulle jag aldrig förlåta... Och om detta är otrohet.. Så håller jag mitt ord. Tror ni att jag överreagerar?