Är han otrogen?
Hög igenkänningsfaktor, och tyvärr, jag måste säga att även jag tror att dina farhågor är berättigade.
Jag råkade ut för exakt samma sak. Började ana ugglor i mossen pga flera olika indikationer (förändrat beteende hos honom och en väldigt obehglig maggropskänsla bl a). När han en dag stod i duschen kollade jag mobilen, och mkt riktigt fanns där meddelanden som bekräftade mina misstankar. Jag bet i hop, luskade rätt på så mkt info jag kunde om tjejen i fråga, hittade fler sms vid ett annat tillfälle. När jag tyckte jag hade tillräckligt med info så trängde jag inom i ett hörn, bildligt talat.
Jag inledde med att "nu vill jag att du berättar om dig och XX". Han blev förstås nervös o skräckslagen som sjutton och spelade oförstående till en början, men sen kom han med den ena lögnen efter den andra o jag punkterade dem en efter en genom att på ett diskret sätt visa honom att jag visste att han ljög. Men jag berättade aldrig någonting om VAD jag visste eller HUR jag visste det. Det tog mig tre timmar att trötta ut honom, då gav han till slut upp och berättade allt (det vet jag iofs inte, men jag fick iaf veta tillräckligt mkt..om man säger så). Några månader därefter tog förhållandet slut och det har jag inte ångrat en sekund.
Det förvånar mig fortfarande hur jag kunde hålla huvudet så kallt när jag konfronterade honom. Det vore ju naturligt att skrika och gråta, men jag var fullständigt lugn och iskall. Nästan så jag blev rädd för mig själv, MEN - det är defintivt en "metod" jag rekommenderar. Skaffa dig mer kött på benen, kolla mobilen då o då (man ska inte snoka, men i sådana här fall tycker jag man har all jävla rätt i världen att göra det), kolla upp vem hon är osv. Sedan konfronterar du. Det är mitt tips. Du är värd ngn som visar dig respekt, och att vara otrogen är raka motsatsen. Lycka till! Kram på dig.