Inlägg från: Drakdal |Visa alla inlägg
  • Drakdal

Medeltidsbröllop

hej igen, länge sedan. vet att vi kanske inte ska ha ett medeltidsbröllop men nu funderar vi på att ha en del medeltida inslag i alla fall. Dels har vi två som ska lära ut medeltida dans till alla under festen. Sen funderar vi på att hyra in rävspel och kråksång om de är lediga och inom rimlig prisklass. Delar av klänningen är ju också lite medeltidsinspirerad och sen funderar vi på om vi ska ha en medeltidslåt som ingångsmarch.

Vad ska ni ha som ingångsmusik?

Kirsto, tack än en gång för monogrammet, det är jättemånga som har kommenterat det och sagt att det var jättefint!

• Drakdal

Det är så kul att läsa vad ni alla gör, ni är så otroligt pyssliga!! Själv tycker jag att jag är duktig om jag sytt en-två medeltida klänningar på ett år! Lite avundsjuk;)

Vad för dans som skall dansas vet jag faktiskt inte, har inte tänkt på att fråga:D. kanske man ska, haha

Kirsto jobbar du som lärare? (i så fall, du har inte en ma/no tjänst ledig;, söker jobb för fullt).

• Drakdal

Vilka medeltidsfestivaler brukar ni vara på?

Vi brukar hinna med leksand, skokloster, visingsö, ibland gotland och i år ska vi till hova för första gången, samt några fler småspel. Kan tillägga att vi brukar jobba på tornerspelsbanan på leksand, visingsö och ett gäng småspel, och iår även hova.

• Drakdal

Ja det är jättekul men ser jag det mer som ett jobb än som ett rent nöje och det är lite tråkigt. Skulle absolut inte vilja byta bort det men det är inte riktigt lika kul längre.

• Drakdal

OT
    Isabeau, har du hört talas om "partypaviljongen"? En stor vit pavve med lila krenelering? Det är i alla fall vår. Var brukar ni bo?

• Drakdal

Förra året jobbade jag i lönnkrogen, annars brukar jag ha en råsidenklänning i rött och vitt eller en blå i sammmet med kaninpäls nertill, mfl.

Svar på tråden Medeltidsbröllop