Inlägg från: insideharmony |Visa alla inlägg
  • insideharmony

Medeltidsbröllop

Isabeau
    Lyllo dig som fick bidrag ;) de kan vi nog se i stjärnorna efter tro ingen av våra förälldrar skulle skänka 1 enda krona dess värre. Ja ha ej bestämt mig ännu om ja tar fö mc nu oxå el så tar ja de nästa sommar men ja e bra sugen på de. De blir billigare å går fortare att pendla sommar tid då när man bara blåser om hela kön :D Men Mc ska ja iaf ha förr el senare iaf ;)

Ja kirsto på han bara ge han bonniers när han fyller år el nåt om han inte har de innan. Den är bra å börja me hemma. Lätt å så att följa. Å ja e dyslektiker å tycker att de är lätt. Skönt å komma ut å fiska lite de va länge sen här nu å pimplat ha ja inte gjort på flera år, men de e ju helt underbart så en varm termos me oxå.

• insideharmony

Men Kirsto
    Ha han bara bok förstår ja varför han ej pluggar. Hade ja den endast hade ja nog aldrigt fått nått körkort häller fö de finns inget tråkigare än att plugga så. Nu fö tiden e d ju data som gäller. De va därför som ja föreslog bonniers trafik program de liger på en cd-rom å är massa övningar efter varje grej å man slipper läsa man lyssnar å ser några filmer sen får man frågor osv man ska svara på. När man gör de kan man oxå samtidigt ta teorilektionerna på en skola. Men he han gjort de behöver han ej dem längre. Men när han har klarar de stora teoriprovet på bonniers så ser han till att bli inskriven på en trafikskola om han ej är de sen innan. Sen sätter han sig där å kör på deras sataprogram för de är de som är närmast de frågor man får på riktiga provet. Å ha man kört igenom bonniers innan så är de ej så svårt att hoppa på dem direkt. Så sitter man där å kör å kör till man ligger en bra bit över godkänd strecket så är de bara att gå in å skriva sen. Ja klarade teoriprovet för 2år sen men sen var de pengar ja väntade på som aldrig kom så ja hade ej råd att fortsätta fö ja började plugga så de fick ligga på is. Å ja som var klar me halkan oxå. Men de var så lång tid att vänta på uppkörningen så ja hade varit tvungen att köra ett par ggr i veckan fram till uppkörningen för att ej tappa nåt på vägen. Å de fanns de ej ekonomi för då. De var över 1mån väntan till uppkörning så ja la ner helt redan innan för de va ju ingen mening å slänga pengarna i sjön å chansa när ja visste att ja var tvungen att hålla de vid liv för de skulle lyckas.

Men ja gjorde så me provet sen när ja la de hade ja 6poäng över godkänt. Å då e ja som sagt dyslektiker men gjorde inget särskilt prov som de kan få göra.

Denna gången ha ja bestämt mig fö å ha alla rätt :D Måste ju slå mitt eget rekord. Å man lär sig jätte myk teori på de sättet å de fastnar känns de som, vilket de ej gör fö mig om ja läser en bok.

Men vilken tur att han fyller nu då fö ha du inte köpt nåt så är detta ett jätte bra tipps. Himla tur me en förelsedag där då :D de kostar ca 500:- tro ja de gjorde de när ja köpte mitt. El snarare fick de av min dotter i förelsedags present. Ja gav en väninna pengarna å badhenne ta me min dotter å gå å handla de från henne å den funkade :D

• insideharmony

Lite avis e ja ju på de där me termossen då :D men ja ha faktiskt ätit frukost på balkongen under påsk helgen både på påskafton å på påskdagen :D

Ja å min dotter hade smyg premiär här hemme i lördags när M2b var på sitt skytte. De var så varmt å skönt å vi har söderbalkong me lä. så ja torkade bara av vara stolar å bordet så satte vi oss där me uppdukat frukostbord. Jätte mysigt å de va så varmt att ja kunde ha endast ett axelbands linne å ja är frusen av mig :D

Sen efter fukosten fick ja sån energi att ja skurade hela balkongen från golv till tak å putsade fönstren som går mot den oxå. Å de var helt undervart. Å min dotter var på utsidan å lekte å sa att mamma vi har den finaste balkongen i hela huset å de kändes jätte kul.

Så i söndags dukade vi upp frukost till hela fam där ute, men då fick vi ha en filt om axlarna fö de var lite kyligare då. Nu längtar ja till att kunna äta alla mina frukostar där ute ;)

• insideharmony

Kirsto
    Nej då e d ju värre :D

Isabeau
    Tyckte de lät spännande allihop :D

Idag ha ja haft en tupperware demo här hemma. Ble strax över 1000 spänn fattigare oxå. Men ja får multikannan å 4 muggar :D

Köpte en el fri matberedare kan man säga me vev på bara. Å ett varmhållnings kärl som man båda kan koka i å hålla varmt samt lägga salladen i så den håller sig frechare i kylen. En silicon slicke pott å 4st extra muggar. vet ej om ja skulle få handla mjölk kannan oxå den omtalade den ha ja velat ha i flera år nu de va ju därför ja tog en demo fö ja hörde att den skulle vara nu. Men ja ville ha multikannan oxå fö båda de två finns ej att köpa utan bara i kanpanjer å som värdinne gåva. Ja sa att när tårt faten hä så ska ja ha demo nästa gång fö de e ju nått ja älskar att göra så är de tårtor. Å vi lär behöva sådana till vår stora dag oxå. Få la se vilka av vännerna som ha så man kan låna få då lär de ju inte räcka me en längre :D
    Tyckte oxå att de bakplåtarna å formarna i sillicon var coola å man kan dra bort 1/3 av tiden i ugnen när man använder dem å då sparar man både energi å fett oxå fö de behövde ej smörjas. Åh ja vill ju ha allt. Men då bli man fattig så ja passar på å vara värdinna i stället så ja får massa gåvor :D

• insideharmony

Isabeau
    Nu har ja gjort ett word doc för bara medeltids mat som ja febrilt samlar på å kan då gå till baka å kolla i.

I går på min tupperware demo bjöd ja på morotskaka som ja hittat på nätet länkar till den här. De e varken medeltids mat el smalmat Men den var bara så super god å alla älskade den. Å en väninna till mig sa att den smakar samma som de har på de finaste konditoriet här i stenungsund som bara är så kända för att deras tårtor å kakor osv är så mkt godare än på andra ställen :D

Undra om de oxå har hittat receptet där.
    Men ja tog inte russin i för de är många som ej gillar de. å de har de häller ej på fiket här. Men ja måste nog hålla med henne om att den smakar samma. Ska bjuda min väninna som jobbar där å höra va hon säger :D

Så ja måste bara ge er reseptet här kommer de ;)

hem.passagen.se/cajsawargskokbok/morotskaka.htm

Bara en sak till VARNING För Frosseri Till Man Spyr :D

• insideharmony

Isabeau ska kolla in de silicon formarna på ica fö ja fastnade för att de är energi sparande efter som att man kan ta bort 1/3 del av tiden. Vi är rätt noga me sånt här å har vattenkokare oxå å kokar upp allt vatten i den i stället för att göra de på plattan för de sparar man massor på.

Vi låter häller ej de lysa överallt osv.
    Tyvärr ha vi en dator som drar en j-kla massa el men d få vi la leva me då. Men vi sparar in på de andra i stället. Ja ha aldrig gillat att slösa el. Samma med min beställda el fria hushållsberedare känner samma sak där. Varje varv man vevar går knivarna el visp el va man har på runt 4varv så man kommer upp i otroliga hastigheter utan att anstränga sig så värst. Å de bästa av allt utan el.

• insideharmony

Isabeau
    Våra barn ha "nästan" lärt sig att släcka efter sig å ej ha tänt i onödan. Men man får tjata ja lovar :D

Ja testa den du kommer inte att ångra din när du sitter där å mumsar men du kommer att ångra dig sen för hade du aldrig testat den vet du ju häller ej va du går miste om. Den är sååå underbar :D va ja inte snäll nu :P

• insideharmony

Ja Ibbe, du få krya dig ;) frisk kjamar från Bästkusten ;)

• insideharmony

*Puffar lite*
    Å hopas att ibbe ha frisknat till ;)

• insideharmony

Å ja bara pluggar å pluggar. Ska lägga teoriprovet i morgon bitti. Men ja väntar me att lägga till Mc frågorna fö om vintern bli lång nästa år oxå hinner aj inte övningsköra nåt innan ja måste köra up för de ska gälla. Å de handlar ju bara om 180:- Men ja tänkte ja ska lägga de provet i höst i stället fö då ha ja hela nästa sommar på mig :D så kan ja använda denna sommaren till bara å gå in för bilen nu. Men ja testade på nåtet att se hu de skulle gå me teoriprovet fö MC ba på skoj å då var de 20frågor å ja fick 17rätt å ble godkänd å ha ej läst på en enda fråga fö MC. Tyckte de va jätte kul. På bil fick ja 18 av 20 frågor oxå godkänt ;)

• insideharmony

Ja e lite deppig idag :(
    Ja fick bara 5 poäng över godkänt å ja som skulle ha alla rätt 8)

• insideharmony

Kirsto
    Tack ;) Men ja gick å tröstade mig med att gå in på perlehuse å bli nästan 300:- spän fattigare :D

• insideharmony

mmm. är de nån som ha testat å virka me arbetshanskar på??????
    De a ja idag. Ja virkar nu i ståltråd å tar in lite pärlor här å där. Men tråden e nog något fö grov så ja få ta å köpa en lite tunnare fö de är jätte svårt ja kommer å ha träningsvärk i fingrarna i morgon garanterat. Så vill de hela tiden dra i hop sig i ena sidan så ha ska testa en tunnare å se om de gå bättre. Ska bli ett armband nu å ett halsband sen oxå. :D

• insideharmony

Kirsto
    ja ska nog testa me en som är snäppet tunnare å den inte går av men ändå inte beter sig riktigt så jobbigt som denna.
    För denna vill bara dra i hop sig åt ena ändan så den blir inte riktigt bra *morr*
    Men tar ja en tunnare tråd så kanske de bli lättare att få de rakt.

• insideharmony

Kirsto
    Ja de e de som är meningen att de ska synas ;)
    men ja håller på å dö av rastlöshet för ja måste vänta ända till tisd för att kunna köpa ny tråd *suck* Å de e ju en evighet när ja vill sätta igång me de NUUUU!!!

• insideharmony

Ja stackars Ibbe lille vi skrämmer de onda med ett buuu. Kom att tänka på de där barnprogrammet när de sjöng en sång för att ta bort de onda me Magnus härenstam å gänget. Så fi få hoppas de funkar även om de ej gör ont ;)

Nu ha ja fårr sån pyssel noja att ja sitter å tillverkar ett spel till min dotters kalas. ska ha kalas på lördag fö hon bli 10 på tisdag. Men de e ju de då när man fyller 10 är man ju förstor fö barnkalas men vill ju gärna ha ett ändå. Så i år bli de en tjejsnacks träff i stället. Å de spelen som finns kostade typ 300:- å kunde max vara 6deltagare å de ska vara 10 ungar här. Så nu sitter ja å gör egna frågor på små söta kort som ja tilverkar och plastar in. Som ska bli till sanning el konka typ.

Så nu behöver ja eran hjälp här. Fö ja ha lite ide torka på va man kan skriva på korten utan att de bli allt fö avanserat fö den åldern. Samt ska de ju vara lite halvpiniga frågor att besvara.

Sen ska tjejerna få varsin makeup av mig oxå så de ska få känna att de är en tjejträff me allt va de innebär.

Å nu ha ja oxå blivit testpilot för att bygga en egen hemsida på svartbrud. Jätte kul så ja ha nu de sista dagarna varit i full fart me att knaåpa där. Sidan kommer upp innom kort. antagligen redan nästa vecka. Ja länkar till dig där kirsto ja ha tagit bilden på din överskrift och lagt bredvid länken till dig så den ska bli mer intressant att gå in på. Om de e oki att ja gör så förstås. Som sagt sidan e ju inte upe ännu så ja fill fråga dig innan ja lägger ut den. Men ja misstänker att de e oki därför ha ja redan testat hu de blir.

• insideharmony

Hej tittar bara in en snabbis, nu ha de varit lite mkt igen. Samma dag som ja fick drömjobbet som ja ska börja på i morgon. Så fick ja senare på kvällen reda på att min morfar gåt bort och mormor blivit ensam. Så ja orkar inte skriva så mkt just nu. Kram på er!

Svar på tråden Medeltidsbröllop