Inlägg från: Isabeau |Visa alla inlägg
  • Isabeau

Medeltidsbröllop

Kirsto: ja, då har du fullt upp! Vi andra dödliga får försöka tränga in semestern på futtiga 4 veckor Men jag vet att ni har mycket att göra på kvällar och helger då vi andra får relaxa, så jag missunnar dig verkligen inte dina veckor. Hoppas bara att det blir en fin sommar i år!

Åker ni till Gotland på medeltidsveckan eller blir den nån annan vecka?

Du förresten, vad kostade koppartråden att köpa per meter? Jag har tyvärr inte sparat länken så jag kommer inte ihåg vilket företag du köpte ifrån. Jag är så sugen på att göra en krona (alltså en lite bredare och inte en traditionell brudkrona). Vet inte om jag skulle kunna ha den till bröllopet, eftersom pärlorna på klänningen går åt silverhållet, men men...

• Isabeau

Drakdal: nu har jag kollat igenom bilderna men jag såg inte ert tält eller dig. De flesta korten var på barnen (hmm,det brukar bli så )så det var inte så mycket annat som fastnade på linsen... Var stod ni förra sommaren i Skokloster?

• Isabeau

Kirsto: om du tänker på kransen från Sparkling follies så är den jättefin, men jag undrar hur bred den är. Jag vill ju gärna dra ner den en bit på huvvet Men tror du inte att det är svårt att göra en sån med bladen och blommorna och allt? Fast du är ju klart pyssligare än jag! *fnissar* Den är ju tyvärr rätt dyr att köpa tycker jag.

Hur svårt är det att löda ihop koppartråd så att det blir en ring? Har du gjort det?

• Isabeau

Kirtis: ja, ibland är det skumt med BT..Jag har också skrivit och postat och inget vart det (eller så är vi helt enkelt senila, men det vill jag inte tro ).

Tack för ditt erbjudande! Jag ska fundera på om jag ska investera i en brännare själv, annars hör jag av mig. Jag har för mig att du mumlade nåt om creme brulee här förut....Jag är då och då på söder så jag hör av mig om jag blir för snål för att köpa en gasis.

Vi hörs!

• Isabeau

Kirtis?? Jag menade ju Kirstis men det var ju lika skumt, hehe

• Isabeau

Kirsto: du är en pärla! Ska fundera lite till. Hur går det förresten för dig med alla dina andra pysselprojekt? Du har ju så många järn i elden

• Isabeau

Vad ska du sticka och brodera? Är det "sambovantarna" (kommer inte riktigt ihåg vad de hette men du vet nog vilka jag menar ) Berätta, berätta..är alltid så nyfiken! *s*

• Isabeau

Här kommer i ett förslag på en svensk sida, där jag i alla fall har sett ett pannsmycke. Du kan kanske också höra med henne om hon kan göra en speciell variant till dig.

www.sparklingfollies.com/index_svensk.htm

En annan sida med superfina pannsmycken är Ambreagorns. Kanske är du bättre på franska men man kan även kontakta honom på engelska.

ambreagorn.free.fr/

• Isabeau

Solpingla: kul! Kan du visa några bilder? Man är ju alltid nyfiken

Jag håller med om att rätta sig själv, det är väldigt mycket "jag" och "mig" för mig också

• Isabeau

tja, det där med skor är ett ständigt problem. Jag hittade ett par superbra för ett gäng år sen på Din sko av alla ställen! Men kolla med en skomakare om de kan göra sådana skor som du vill ha. Ibland har jag även sett att det finns folk som säljer skor på medeltidsfestivaler, men det kanske är för sent?

• Isabeau

Menar du att det är långt för hästen? *snurrig* Häst och vagn är ett bra förslag eller varför inte att rida direkt på hästen (med hjälp om man inte kan rida själv)? Kanske att ni rider sista biten själva, det skulle se coolt ut!

Vad gäller skor köpte jag ett par på Din Sko för några år sen, som är helt perfekta. Men kolla runt, det har ju funnits en del låga modeller med lite spetsiga tår nu ett tag. Lycka till!

• Isabeau

Tjoho! Hur går det för er alla medeltidsbruttor? Inte har ni väl slagit er till ro i sommarvärmen?

Svar på tråden Medeltidsbröllop