Inlägg från: Uller |Visa alla inlägg
  • Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Uller

Beställde min klänning www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    i förrgår så nu kan jag inte ångra mig.

Min sambos kläder är färdiga sedan länge han hade lätt att hitta vad han ville ha det var jag som velade
    Transport med häst och vagn verkar nästan ha ordnat sig.
    Våra inbjudningar är redan skickade och folk har redan börjat tacka ja.

Vad betalar ni för eran make upp coh håruppsättning? jag betallar 1800 kr då är det två tjejer som ska hjälpa mig

• Uller

Ska ha den i ivory är lite för feg för att ha i den färgen gillad färgen skartp annars

• Uller

Jag tror att mitt pris på 1800 är ganska rimligt. Få se om jag gillar tjejerna när jag träffar dem nästa vecka.

Visst är klänningen härlig. Jag kände mig verkligen om en prinsessa i den ville inte ta den av när jag provade den

• Uller

Vad kul att det går bra för er också.
    Jag vill få så många detljer färdiga som möjligt snart då jag precis börjat arbeta efter mammaledighet. Känns inte som man kommer att hinna med all planering lika bra då

• Uller

Har uträttad en hel del i dag. Är i Leksand för att finslipa detaljer.

Har beställt bröllopstårtan
    Har träffat fotografen för konsultation
    Har beställt brudbukett
    Igår träffade jag hon som ska göra maten och gjorde upp alla detaljer som ca tider för de olika rätterna när de ska servers(bra för tosmastern att veta)
    Ska träffa min frisör och tjejen som ska göra makupen ikväll.
    Imorgon träffar vi prästen

Det känns jättebra för det gör att många biter kan bockas av från våran lista så man inte behöver tänka på allt som ska planeras och göras till bröllopet bara.

• Uller

Tärnans kläder blev klara igår. Vi hittade en jättevacker enkel Lilly klänning som dessutom var nedsatt då det var förra säsongens klänning så för samma pris som att hyra fick min tärna en klänning.

Hittade även våran vigselring igår. Så nu känns allt jättebra. Saker som är kvar att göra är sådant som vi måste vänta med då det är alldeles för tidigt sådant som ej kan förberedas 4 månader i förväg

• Uller

Jag längtar också massor men nu är det ju bara 4 månader kvar.

Vi var nog väldigt tidiga med att skicka inbjudningarna men många av mina vänner jobbar i vården och våra semsetrar ska planeras redan i februari och sedan ska schemana läggas nu och då vi inte berättat för någon om vårat giftemål så var det bra att vara ute i väldigt god tid.

Har även långväga gäster som kommer från England, Spanien och Svalbard Norge.

• Uller

Tyckte att mina planer flöt på jättebra tills häromdagen då jag fick veta att han som ska köra oss till vigselpltsen med häst och vagn har gått och dött 45 år gammal. Så hemskt, men nu har vi ingen transport. Blir att försöka hitta på något annat

• Uller

Gifter mig också utomhus.
    Vi har väl inte någon direkt reservplan om det skulle ösregna, då får det bli partytält och paraply. Festen ska dock vara inomhus

• Uller

Min klänning har kommit till butiken 11/2 månad före utlovad tid.

Vi har börjat med plaseringskorten. Ska göra små presentaskar där namnet ska stå på locket. I asken ska det ligga en hjärtformad chokladbit och ett recept på när den ska intas.( Som ett afrodisiak).

Tror att den här iden blir bra. Det är bara massa pyssel med att klippa och vika men kul också

• Uller

Vi har börjat kicka lite på festprogramet och vad vi vill ha i det.

Nästa lördag ska vi träffa vårat vice värdpar och vår toastmaster för att prata om vad vi vill ha hjälp med och vad de ska tänka på och göra.

Hur nu vi ska veta det? Jag är en mycket ovan bröllopsperson har varit som gäst endast på ett bröllop.

• Uller

min sambo åker till tyskland på torsdag natt för storshopping

• Uller

Fått en inbjudan till bröllop helgen efter oss. Verkar som vi inte är de enda som tycker att Augusti är en bra månad

• Uller

har själv inte gjort något på min planering på sistonde.
    Blev dock möhippad helgen innan midsommar. Vi hade jättekul. Nu slipper jag fundera över när det kommer att bli av

Svar på tråden 12 augusti 2006