Inlägg från: Trollsländan |Visa alla inlägg
  • Trollsländan

12 augusti 2006

Hjälp vad ni hunnit mycket, jag som inte ens fått tag på allt papper till inbjudningskortn...vilkenångest. Klänningen har jag visserligen beställt från Warsawa men inte hört något sen jag var där för två månader sedan...måste nog ta tag i det också. Fotograf träffar jag i helgen...men maten...inte klar. Min M2B har lovat fixa med maten och det ser nog ut som om han kommer och få stå och göra den själv för han får inte tummen loss att ta tag i det. Präst, kyrka, lokal är klara och häst o vagn, duvor och frisör.

• Trollsländan

Vi gifter oss på drottningholms slottskyrka, den är liten och jättefin. Man sitter i en rund cirkel framme vid koret i bänkar, vilket ger en mycket intim stämning.

• Trollsländan

Marro
    det lät jättevackert, förutom den delen att du skulle skaka och gråta...jag hoppas du lyser som en stjärna i den mörka o mysiga kyrkan.
    Vi har inga bröllopsklocker så jag tänkte att när vi kommer ut på kyrktrappan ska det släppas duvor istället och vi ska bli överösta med rosenblad...(kan man ha ris också?) Och sen bär det iväg med häst och vagn till ekebyhovs slott (ett fantastiskt vackert träslott med många vackra och trevliga rum och med fantastisk trädgård med dansbana). Oh vad jag längtar

• Trollsländan

Marro!!
    Vilken billig buffé, kan man få tips om vilken cateringfirma?

• Trollsländan

Marro: Typiskt, allt är mycket billigare på "landet".
    Duvor fick jag tag på den lokala brevduveklubben, och pollen fick jag genom en kontakt på BT. Han finns i Västerås om jag minns rätt 2700 för häst o vagn. Mycket bättre priser än i Stockholm). Men jag har hört om billigare har inte lyckats få reda på var bara...

• Trollsländan

marro: Ha ha, jo det är ju det som är meningen, de ska flyga iväg. Men brevduvor hittar alltid hem igen, till sin ägare. Det är det dom sysslar med som har brevduveklubb, åker runt och släpper duvor..tror jag.
    Madicken: Gotländskt bröllop lät helt fantastiskt, jättekul tema.
    Vi ska ha trollskt bröllop, har säkert sagt det förrut.

• Trollsländan

Vi hade inte tänkt ha ett vanligt klassiskt bröllop utan vi hoppas på att ge gästerna en upplevelse i form av ett
    trollskt bröllop. Än så länge är det på planeringsstadiet, men tanken är att istället för rosor, ballonger och annat traditionellt skall vi försöka leka med dimma(kolsyra)mossa, näckrosor, ljus och tyger. I kyrkan ska vi ha harpa och förhoppningsvis en ljuscermeoni. Färgerna går i mossgrönt, vitt och guld. Vi släpper duvor och åker häst och vagn,vid festlokalen ska vi ha en nyckelharpa under minglet och jag ska försöka fixa ett grönt tygstycke som gästerna håller upp när vi kommer fram som vi får gå under. Brudbuketten kommer bla ha trollträd. Jag letar nu trollsländor för att jag skulle vilja duka med det, så att alla tjejer får varsin trollslända på sin servett som även går att använda som brosch.(servetten viks som en näckros). På borden har vi skålar med vatten med näckrosor i (kanske magnolia om det går att få tag på)
    Jag hoppas att bröllopsdansen blir utomhus på en liten "dansbana" där vi har dimma på danstiljorna och kanske har vi kunnat belysa något av träden i närheten. Jag tycker trollsländor är en vacker symbol för bröllop, lever endast en dag och därför måste den dagen vara fantastig. Jag ska skriva något om det i inbjudan när dom nu blir klara...

• Trollsländan

Och klänningen höll jag på och glömma, den går i ivoy och guld. Liknar ingenting som finns på marknaden i sverige, den är gjord i Warzawa av en polsk designer och är assymetrisk med mycket spets, otrolig tyckte jag själv...men jag har lite ångest...tänk om jag ångrar mig. Kanske jag skulle välja en vanlig klassisk istället. Men och andra sidan, det som anses vara klassiskt idag är det inte imorgon. Min mamma hade en vad man ansåg vara klassisk klänning då (för att vara 70 tal) och den skulle inte nån ta på sig idag.

• Trollsländan

Marro...Ja, hur ska jag hinna. Jag försöker intala mig själv att det ska gå, om jag satt mindre på BT kanske...hi hi. Men det mesta är klart utom inbjudningarna, maten och klänningen kommer i början på juni (pratade med dem idag). Ringen är bestämd men ej beställd än. Och sen ska jag sy en liten klänning till min dotter och fixa massa småsaker i sommar när jag är ledig. Brudbudketten vann jag på bröllopsmässan så den ska jag bara kolla ut.
    Kul för er med all hjälp ni får, skulle önska att jag fick det med. Har bett om hjälp med inbjudningskorten men ingen har tid.

• Trollsländan

Hej Marro och Madicken
    Oj vad ni hunnit skriva till varandra sen jag var här sisst...Hinner ni verkligen göra allt ni säger när ni hänger på BT så mycket *ler* skojar lite bara....jag vet hur kul det är att vara här. Jo min M2B vill gärna hjälpa till...men alla papper har inte kommit till butikerna än som jag beställt...så vi väntar och väntar.

Svar på tråden 12 augusti 2006