Inlägg från: lilla_grodan |Visa alla inlägg
  • lilla_grodan

12 augusti 2006

Hej,

Vi gifter oss också den 12/8. Sambon friade i slutet av mars och efter några veckor bestämde vi oss för att gifta oss redan i augusti

Vi bor i Sthlm men gifter oss i Gbg eftersom det är därifrån vi kommer (vi flyttade för bara 2 månader sedan). Kyrka och lokal är bokade. Bröllopsresan är också bokad och betald. Jag beställde min klänning från Ehrlings förra veckan och den kommer någon gång mellan mitten och slutet av juli. Vi har världens bästa toastmaster/bestman som är otroligt engagerad. Men det återstår hur mycket som helst och var man än vänder sig så påpekar alla hur sent ute vi är?

Nästa vecka skickar vi ut inbjudningskorten. Tyvärr har vi inte hittat några som vi tycker om så vi blir tvungna att göra dem själva.

• lilla_grodan

marro,

Den stora katolska kyrkan vid heden.

Jo, jag är rädd för att inbjudningarna kommer att ta längre tid än planerat... Vi vill skicka ut inbjudningarna så snart som möjligt så att folk inte hinner boka upp sig på annat.

• lilla_grodan

Vi har kollat på alla möjliga ställen men vi har inte hittat något som vi tycker om. Min plan är att vi skall göra korten på måndag (när vi är lediga), vi får väl se hur fort det går...

• lilla_grodan

*Madicken*,
    Den tanken har inte ens slagit mig, tack för tipset. Vi får nog tänka lite till

• lilla_grodan

Vi har fortfarande inte fått iväg inbjudningskorten.... Vi kom fram till att vi inte var så pyssliga som vi hoppades Som det ser ut nu så blir det kort från Calligraphen. Förhoppningsvis skickar vi ut dem nästa vecka.

• lilla_grodan

Usch, nu fick vi reda på att just våra kort kommer att ta 3 veckor att trycka upp. hurra... eller inte...

• lilla_grodan

SnartW:

Oj, vad jobbigt... Tur att ni fick reda på det. Det känns inte roligt att behöva ringa runt och fråga om korten har kommit fram, men jag har varit med om försvunna brev en hel del gånger tyvärr... Frågan är bara om man skall vänta tills OSA-datumet med att ringa runt till de som inte svarat/inte fått sitt kort, samtidigt är de vars kort försvunnit kanske redan uppbokade vid det laget.

• lilla_grodan

hejhej!

Nu har vi även bokat fotograf, florist, frisör, sminkös, transport till gästerna och vår egen transport. Och så kom min klänning till affären igår; två månader före utlovat datum!!! *superglad*

• lilla_grodan

Vad skönt att man inte är ensam om att skicka korten "sent". Vi fick alla våra kort levererade igår, och idag går de iväg med posten

• lilla_grodan

Och ni gjorde min dag

Fast nu blev jag osäker eftersom vi har satt OSA till 15 juli, jag har missat att det är vanligt att folk ångrar sig med sen OSA.... Men det kanske går bra ändå.

Svar på tråden 12 augusti 2006