Inlägg från: Mitt hjärta är hemma |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta är hemma

12 augusti 2006

Oxå en 12:a här... Sitter just nu med inbjudningarna, skickar ut dem i samma takt som de blir klara.
    Om 2 v kommer min lilla söta mamma hit och skall hjälpa mig att sy till min underbara klänning så att den skall sitta bättre, är alldeles för lång och lite för bred som det är.
    Träffade cateringfirman för ett tag sedan. De var supersöta. Lite blir klart varje vecka...

• Mitt hjärta är hemma

Nu har tydligen vissa börjat boka hotell så att de kan bo på samma ställe som vi bröllopsnatten (inte i samma rum dock ;)). Känns så himla roligt!
    Hälften av inbjudningarna e postade, den halva som inte é skickade är till folk som vet om datumet eller sådana vi räknar med att träffa inom en snar framtid samt ett gäng släktingar. Man spar ju endel på portot på så vis.

• Mitt hjärta är hemma

Idag kom min mor och blivande svärmor hem till mig och har sytt om min klänning åt mig, den var för lång och behövdes kortas från midjan. Haha, vilken tur man har med två sykunniga morsor i rummet intill.

• Mitt hjärta är hemma

Madicken: Äh, måste man bestämma ring så långt innan? Det har inte vi heller gjort, finns bara inte tid. I sommar blir det mer tid säger vi om princip allt, så vi sparar ring och annat tills dess.

• Mitt hjärta är hemma

Felicia06: Välkommen till 12:e augustitråden!

• Mitt hjärta är hemma

Idag har vi fått "vigseltillståndet", alltså hindersprövningen är ok. Känns speciellt på nåt vis. Wow.

Dessutom flyttade vi in till gemensamt ägt bostad i förrgår. Bara skoj hela tiden.

• Mitt hjärta är hemma

INsåg idag att min tärna inte fått nån skriftlig inbjudan... Dålig stil av mig. Men hon ÄR inbjuden, först på listan och viktigast (förutom blivande maken då). Ugh, borde ta och fixa ett inbjudningskort till henne nu. Fast nu skall jag gå till jobbet...

• Mitt hjärta är hemma

OOOooooaaaaaaa!!!!

Jayzes så mkt som skall hinnas med innan dess!

• Mitt hjärta är hemma

Vad skall jag göra idag? Vad gör ni?

• Mitt hjärta är hemma

Senaste veckorna har bara bestått av flyttbestyr. Jag har byggt en köksö och idag köpt handtag till den. Strax skall jag gå och olja de (ville bara kolla BT först) . Känns som att det inte finns tid för planering! Men när man har flyttat måste man ju fixa allt runtom flytten, det är ju endel.
    Toastmastern börjar bli otålig och tärna och näbb undrar vad för färg de ska ha på sina kläder... Säger gång på gång att det inte spelar någon roll, bara de trivs själva... Gästboendet är nu fullbokat (av andra) eftersom vi inte hann fixa det i tid. Vigselprogram eller festprogram har vi inte börjat (mer än) tänka på ännu. Å min tärna har inte fått sitt inbjudningskort ännu, BU så dåligt av mig. Gnäll! Nåja. Om två veckor blir jag troligen arbetslös och DÅ då skall det planeras! Oj oj oj.

• Mitt hjärta är hemma

Svessan: Ingen som helst fara!!! Inte taskigt överhuvudtaget. Skoj att det löste sig med dina skor

• Mitt hjärta är hemma

Idag har vi köpt en slagborr, monterat grejer i nya hemmet, jag har jobbat kväll och efter det var älsklingen och jag och åt sen middag på restaurant. Så himla härligt att gå ut bara han och jag.

• Mitt hjärta är hemma

Åhhhh, imorgon c:a 23.30 börjar min semeeesteeeer! (Eller arbetslöshet egentligen, fast äh)
    Ska bli underbart att få tid för seriös planering ihop med älsklingen. Vi har så otroligt mkt kvar att göra, ingenting är klart ju. Bara ett par saker. Nya krafttag, ser så fram emot det.
    Andra omgångens inbjudningar har börjat skickas ut också.

• Mitt hjärta är hemma

Nu är det MINDRE än två månader tills vi gifter oss...

• Mitt hjärta är hemma

Iag har jag postat de två sista (?) inbjudningarna. Vårt osa-datum är idag, blir spännande att se om vi får in svar från de c:a 15 som inte svarat...

• Mitt hjärta är hemma

Vi har idag kommit fram till vilket format vi vill ha på vigsel- resp. festprogram. Vigselprogrammet är inga problem, men festprogrammet, som skall vara ett vikt 250x250-papper är det värre med. Någon som vet var man hittar den storleken? Eller åtminstone en storlek som är på centimetrarna när?

• Mitt hjärta är hemma

Cassiopeja: Tack! Fick ett bra tips av en annan bt:are i en annan tråd, så det har löst sig. BT är så himla bra.

• Mitt hjärta är hemma

fiafiber: Tipset jag fick var att gå till MAP på Birger Jarlsgatan. De tar en slant för att skära till i önskad storlek. Jag gick istället till Kreatima på Sveavägen och skar till 70x100-papper i tolv delar så att det blev nästan rätt. Där får man skära själv, så bitarna skiljer sig några mm från varann, men det gör inget.
    Känns som ett snyggt och trevligt format

Ursäkta TS att detta hamnar i din tråd.

• Mitt hjärta är hemma

Wouw - 8 veckor!????
    Oj.

Svar på tråden 12 augusti 2006