Inlägg från: svessan |Visa alla inlägg
  • svessan

12 augusti 2006

Idag är det fyra månader tills vi gifter oss, den 11:e augusti. Tiden går snabbt. Jag hade tänkt hinna så mycket innan dess, men än är det inte för sent. Vi började planera i början på januari och har än så länge:

prel. bokat vigselförättare
    bokat lokal för vigsel/fest
    gjort inbjudningslista
    börjat på inbjudningarna
    ringen håller på att tillverkas
    klänningen kommer i veckan (men endel att göra på den)
    provsytt en slips
    beställt kostym till honom (kommer i maj)
    hårsmycke beställt, håller på att tillverkas
    frisör är bokad för mig, mamma och bästa vän
    jag vet vad jag vill ha för brudbukett och dekoration
    börjat fixa med papper kring namn

hmm, det var ganska mycket ser jag.
    Funderar mest just nu när man ska skicka ut inbjudningarna bara.

• svessan

SnartW:
    Vi skickade ut våra inbjudningar för ca 1 1/2 vecka sedan. Nästan alla fick de dagen efter, någon efter 4 dagar och någon efter mer än en vecka. Sen vet jag ju i o f s inte om alla har fått dem än, men det är tur att man är ute i god tid. Hoppas inte det är fler av era kort som försvunnit.

• svessan

Nu har min sambo bytt efternamn. Vi ska ta hans farmors namn då vi båda har -son namn. Inget fel med det men ingen av oss kände någonting för ngt. Det kändes lite tråkigt att vi inte brydde oss. Men det här namnet känns helt rätt.

Så nu har han bytt och jag ska få vänta 2 1/2 månad. Jag vill också byta. De sa till min sambo att det tog mellan 5-9 veckor, därför gjorde han det i tid. Efter 5 dagar kom papper med namnbevis ner i brevlådan. Måste ha varit lite att göra på prv.

• svessan

Känner mig nästan lite taskig när jag ska skriva allt jag har gjort precis efter Mitt hjärta är hemma har skrivit. Det låter som att du har fått väldigt mycket annat gjort, en köksö gör man inte varje dag. Men vi har ju lite tid.

Själva har vi blivit intervjuade och fotade för tidningen som ska en bröllopsspecial i sin konsumentdel nu inför pingst. Det var lite kul att bli fotad, men gud vet hur dom bilderna blev. Sen hittade jag ett par supersnygga skor när vi köpte skor till sambon i fredags, men tänkte inte så mycket på det då. Under helgen har jag blivit helt tokig för att jag vill ha dem och gick ner på stan idag för att köpa dom. Så klart var alla 38:or slut. Men det fanns ett par kvar i deras butik i Allum (utanför stan) som hon gärna ringde hem. Så nu kommer det sista paret till mig på fredag. Hoppas dom passar till klänningen nu.

• svessan

I natt hade jag min första bröllopsdröm så här drygt två månader innan bröllopet. Hoppas man inte blir förföljd av dom för dom är ju lite stressande.
    Den var helskum. Skulle inte gifta mig med sambon utan med en annan kille och två eller tre tjejer. Jag minns att jag tyckte att killen var en tönt men jag tänkte att jag hade ju tjejerna också. Men så tänkte jag på dem och kom på att dem var ju jättetråkiga. Jag satte mig i ett avlägset rum gömd under middagen och fotade över den vackra staden för jag ville visa min sambo hur fint det var.
    Sen drömde jag också att det snöade. Typiskt, att det skulle vara så dåligt väder just på mitt bröllop.
    Och sen var det ju massa annat snurr som det alltid är i drömmar.

Tror att det är den där artikeln vi ska vara med i som gör mig lite nervös.

• svessan

Idag är artikeln publicerad. Det blev bra.
    Kolla in del två om ni har gp. eller på gp.se, där är även ringen och inbjudan med.

• svessan

Verkar som att vi är flera som har haft våra första bröllopsmardrömmar. Hoppas att man slipper fler (i alla fall många fler).
    Annars ligger jag ganska lågt just nu. Började jobba i torsdags så det tar ju lite mer tid än att studera.
    Väntar på att mina skor ska komma.

• svessan

8 veckor är ju lite mindre också.
    Jag tycker att saker och ting börjar falla på plats just nu. Vi fixar lite allt eftersom.
    I helgen ska vi på bröllop och sambon ska vara bestman. Bra att känna in stämningen lite.
    Kommer nog att kännas mycket närmare eftersom att jag och bruden har pratat mycket om våra bröllop under våren. När hon är klar är det ju min tur.

• svessan

Visst gör den!!

Nu är det dags att ta tag i det mesta. Vi har väntat endel med vissa saker men nu är det lika bra att sätt aigång med planering av ceremoni, bordsplacering och festprogram. Finns ingen anledning att vänta längre och jag vill absolut inte vara ute i sista sekunden.
    Tyvärr brukar min sambo inte förstå detta utan väntar gärna till in i det sista för att bli superstressad. Inget jag vill vara på mitt bröllop så nu har jag börjat pika om hur tråkigt det hade varit att stressa med allt. Får väl se om poletten trillar ner snart.

Vad har ni andra kvar nu?? Vad har ni precis satt i gång med??

• svessan

Tack Marro.

Nu kom jag på en till sak att skriva upp på listan. Man får ju inte glömma att putsa förlovningsringarna samt gravering.

Svar på tråden 12 augusti 2006