12 augusti 2006
Åååååå! Vad underbart! Hoppas att ni får fint väder! Har ni bågon reservplan om det skulle ösregna?
Åååååå! Vad underbart! Hoppas att ni får fint väder! Har ni bågon reservplan om det skulle ösregna?
Nä såklart det inte regnar! Solen kommer gassa hela dagen! Såklart!
Mellan 50-60 räknar vi med! Så lite lagomt sådär. Har bestämt oss tillslut för o bjuda på medelhavsbuffé! Blir nog bra! Billligt var det iaf, 140 kr/pers. Totalt 8400 för buffé till 60 pers. Min moster ska göra tårtan, så den kostnaden slipper vi :)
Ska ni fixa maten själva?
Det är en liten restaurang i motala som fixar!Karolinen heter de. Är egentligen en typ Dagcentral för äldre, men de har även catering. Är väldigt uppskattade och populära. I Buffén ingår..Smör, Italienskt lantbröd, tomat och mozarellasallad, pastasallad, grekisk sallad, Parmaskinka, köttfärsspett med tzatziki, paella, 2 sorters vegetariska pajer och fruktfat...inte så jättestor buffé, men tror det blir bra. Sen tänkte vi ha tårtan som efterrätt :)
Trollsländan: Duvor? Var får man tag på det? Och det är väl klart du kan ha ris oxå om du vill, men kolla med kyrkan så det är ok. Vi ska ha såpbubblor tänkte vi! Önskar vi med kunde ha häst och vagn, men jag har inte hittat nåt stället där man kan hyra! Något tips?!
Madicken: Vad sugen jag blev på grillat kött nu :)
Det skulle man kunna göra iofs! Kom just på att min kompis föräldrar driver en ridskola :) De borde väl ha sånt?
Ja precis! Ska fråga..kan ju inte få mer än ett nej :) Vad ska ni ha till lammet? Och hur kom det sig att ni valde o grilla just lamm?
Ja det är fördelen med o gifta sig i en liten stad! Vår festlokal kostar inte ens 2000 o hyra. O då får vi antagligen ha den från fredag kväll till söndag f.m.
Nu kommer en superdum fråga..vad händer med duvorna..flyger inte de iväg? Haha! Kommer de tillbaka sen eller :)
Aha! Då förstår jag! Vi har nog egentligen inte något tema på bröllopet, det blir som det blir :)
Vi kommer båda två från motala, så därför kändes det mest naturligt att ha bröllopet där. Lokalen vi hyrt ligger väldigt fint nere i Varamon (stort insjöbad i motala), och det finns möjligheter att vara utomhus på tomten. Vi hyrde faktiskt det för vi inte kunde hitta något bättre ställe. Vi ville kunna ha egen mat o dryck, o då blir man lite begränsad.
Trollskt bröllop? Berätta mer!!
Åhh...låter ju helt fantastiskt! Hur ska du hinna med allt detta tills den 12??
Vi håller som mest på att avstyra en massa "snälla" människor som vill hjälpa till..men gör det utan att fråga först. Svärfar hade berättat för svärmormor att de tänkte binda en blomsterbåge...o vi har bestämt att vi inte ska ha någon! Täntke ställa vaser vid sidan av oss med vita rosor eller något i istället. Måste försöka förklara på ett bra sätt nu att Tack men nej tack...