Inlägg från: *Madicken* |Visa alla inlägg
  • *Madicken*

12 augusti 2006

Ja, dels har vi ett evenmangstält i vilket vi ska ha festen. Skulle det vara helt otroligt dåligt väder, kallt, blåsigt och regnigt (fast det blir det väl inte?) så har vi även hyrt bygdegården. Därifrån tar vi bord, stolar och porslin.

• *Madicken*
    Precis! Nu är ju gotland ganska solsäkert i augusti, men man ska väl aldrig säga aldrig. Ska ni ha många gäster?
  • *Madicken*

Ja, min blivande svärmor och svärmormor (?) ska hjälpa till att göra maten och tårtan. Vi ska ha helgrillat lamm och det kommer en annan "prick" göra åt oss.
    Vad ingår i medelhavsbuffén?

• *Madicken*

Vad sugen jag blev på medelhavsbuffé!!!!
    Kan ni inte höra med nån hästgård i närheten om de inte har nån vagn (och häst) som skulle kunna passa för ändamålet?

• *Madicken*

Ja, det måste de ju ha! Fråga! Även en enkel vagn kanske duger? Man kan ju löva den och smycka den vackert.

• *Madicken*

Eftersom min blivande man och hand familj är från gotland så valde vi ett gotländskt tema på middagen. Till förrätt ska vi ha kajpsoppa och hembakt bröd (kajp är en lök som växer vilt på gotland, plockas av svärmor och svärmormor nu under våren). Sen ska vi ha potatisgratäng till det grillade lammet och sen ska vi ha saffranspannkaka med salmbärssylt (salmbären plockades i höstas).

• *Madicken*

"Temat" föll sig ganska naturligt när vi väl valt plats.
    Hur valde ni plats?

• *Madicken*

Jag känner igen det där med hjälpen marro. När jag funderade på det kom jag fram till att vissa saker nog är viktigare för andra än vad de är för mig, så nu låter jag dem hållas. Lite mer pirrigt för mig dock.....

• *Madicken*

Absolut! Det måste vara så att jag känner mig bekväm med det! Folk har tidigare talat om för mig att jag är ett kontroll freak, och det vill jag inte vara. Så när jag nu känner mig stressad över saker och ting så tar jag ett djupt andetag och funderar på vad det egentligen spelar för roll. Ibland spelar det roll (om någon skulle få för sig att klä mig i en rosa marrängklänning tex) ibland inte.

• *Madicken*

=) Haha! Ja isf förstår jag att du har svårt att ta emot hjälp från höger och vänster.

Svar på tråden 12 augusti 2006