Inlägg från: GoaSmulan |Visa alla inlägg
  • GoaSmulan

12 augusti 2006

Jag blir så glad men samtidigt nervös när telefonen ringer och det är någon som vill anmäla sig till bröllopet. Idag ringde min faster och anmälde sig, sin karl, min kusin, hans sambo och hans två barn. Nu är det totalt 14 som ringt och anmält sig och 5 som tackat nej av 54.

• GoaSmulan

Vi har kollat kostymer idag och faktiskt hängt undan en, ska köpa väst i morgon så vi kan testa med väst, skjorta och slips med.

• GoaSmulan

Nu är kostym inhandlad, den är hos sömmerskan för ändringar nu och vi får hämta den om 1-2 veckor. Jag har köpt parfym, nagellack, ögonskugga och läppstift så det blir mindre och mindre kvar att göra.

Så här blir resultatet på min m2b:
    groups.msn.com/MalinJonasBrollop/klder.msnw&PhotoID=26

• GoaSmulan

Jag handlade på Yves Rocher, där jag brukar köpa parfym mm. läppstift från luminelle färg: coral féerique, naggellack couleurs nature färg: Rose intrigant, ögonskugga couleurs nature färg: neige rosée och parfymen heter Ode à l'amour passionnément.

• GoaSmulan

Vi har varit och träffat prästen idag, så nu är vi nervösa. Tänk om man får black out! *fniss*

• GoaSmulan

Böna kapell, Gävle, 13.00

• GoaSmulan

Hur går det för er alla tjejer idag när det "bara" är 61 dagar kvar?

Jag har lagt alla tankar på bröllop åt sidan för ett tag för att bygga en veranda, vilken förmodligen kommer vara klar idag så sedan är det dags att sätta igång att sy tjejerna klänningar. Provsydde topparna i lakansväv i helgen så nu vet jag att storleken stämmer.

Annars är det rätt lugnt här. Bokade hyrbil i förra veckan med. Nu ska jag försöka mig på att lösa detta med tårtställning härnäst.

• GoaSmulan

Vårt osa är inte förrän 8/7, så vi får nog vänta ett tag till på svaren.

Men det som hänt här är att jag klippt ut mönsterbitarna till tjejernas klänningar i tyg, har bara att klippa till foder och vliseline till topparna så är det bara att köra på sedan.

• GoaSmulan

Vi har hämtat m2b's kostym idag efter de ändringar som sömmerskan gjort. Han provade hela munderingen och han är så stilig.

• GoaSmulan

Jaha tjejer nu är det exakt 8 veckor kvar eller 56 dagar om man hellre vill se det så. Börjar ni bli nervösa för att hinna allt i tid? Det börjar jag bli och till råga på allt tycker min m2b att vi ska åka och bada idag trots att jag skulle behöva sy på klänningarna. :-S

• GoaSmulan

Hur går det för er alla?

Här går det framåt, tjejernas kjolar är färdigsydda och den ena toppen påbörjad.

• GoaSmulan

Vi har klänningarna på gång nu, eller jag snarare eftersom det är jag o inte han som syr. Ska beställa buketter på stan idag. Ska provbaka tårtan och testa ha den i frysen 1 vecka ochså idag. Sedan har vi matlagning, tårtbakning och bordsplacering (om vi ska ha någon). Har osa om 1,5 vecka.

• GoaSmulan

Jag har precis hämtat ringarna från graveringen. Dukar ska såklart bokas också, men mycket är avhängigt hur många fler som tackar ja. Än så länge är det faktiskt 12 sällskap av 23 som inte svarat och räknar man i gäster är det 30 av 55 som inte svarat och 1,5 vecka kvar till osa.

• GoaSmulan

Det känns skönt att höra att det inte är bara vi som fått dåligt med svar. Jag har lite svårt att förstå folk som ska vänta till sista dagen med saker då jag själv inte fungerar så.

Svar på tråden 12 augusti 2006