12 augusti 2006
vi är båda 27. ni då?
vi är båda 27. ni då?
Vi ska ha borgerlig vigsel utomhus, vi har inte funderat på (nä just det, det har vi inte heller funderat på) om vi ska ha nån musik eller göra vigseln mer personlig överhuvud taget. Kanske borde fundera på det?
Min bästa kompis var tillsammans med en tjej som var helt fenomenal på att spela fiol, men de har gjort slut.
Jag ska höra med min fästis vad han tycker. Vad ska ni ha för musik?
Det blir det säkert! Bra val. Har ni bjudit många gäster?
Vi blir nog ca 30st. Vi har bara bjudit närmsta familjen och bästa kompisarna. Bland kompisarna har det dock både tillkommit och fallit ifrån lite respektive, så exakt antal kommer jag väl inte veta förrän 12 maj.
Ja det är jättesvårt. Vi höll på att lockas in i det när fästis föräldrar började prata om vilka vi "borde" bjuda.
Oj, folk kan väl inte bara gå och dö så där när man har fullt upp med att planera ett bröllop. Jag kom på att vi (jag) inte har bestämt nån ring än heller. (jag kanske inte har kommit så långt som jag trodde)
Jag håller med! Vi tänker också hela tiden att "det får vi göra i sommar". Det är bara det att tiden har en tendens att gå så himla fort. Det är ju snart sommar! Fast å andra sidan kanske man kan jobba lite effektivare när man börjar känna lite press. För det brukar väl vara så?
Om det får plats lägger man väl till det?
Man kanske får plats med två datum, men inte så mycket text? Vill man ha nån text kanske bara vigseldatumet får plats.
Jag vet faktiskt inte. Men det borde ju inte vara så svårt med tanke på att det nästan nöts bort vid vanlig användning. Eller?
Jag antar det.
Ah, allt ska man behöva göra själv!!
Jag vet inte. Det brukar ju vara himla skojigt, men vi kommer ju bli ganska få så det kanske känns lite "overkill". Vi får väl se om vi kommer på nåt kul att skriva om alla. Har ni tänkt ut nåt än?
Mitt nästa projekt har inget med bröllopet att göra för jag ska sy en nalle till min fästis systers kommande bäbis.
JA! Böcker är alltid bra! Jag har alltid älskat böcker. Och det känns som en bra start i livet på nåt sätt.
Jag vill bara tillägga att jag inte alls är särskilt duktig på att sy, men jag har fått låna en symaskin så nu är det väl bara att köra på. Eller? Hur svårt kan det vara?
Haha! Nu förstår jag inte vad du menar.
Jodå, jag jobbar men sitter just nu mest framför datorn, vilket gör mig lite rastlös.
Själv då?
Nja, jag är doktorand, så periodvis är jag mest på labbet, periodvis (som nu) sitter jag mest på kontoret. Just nu läser jag en students C-uppsats. Halvkul.
Börjar jobba klockan 16? Hm. Då skulle jag gissa på restaurang.
Ah, undersköterska förstås. Jag forskar på blodplättar. Det är jätteskoj. Och ett mycket flexibelt jobb.
Nu är det tyvärr inte soligt här men nu ska jag gå ner en sväng på stan. Ha en riktigt trevlig helg och valborg!