• Gerda

ÖrebroBrudar -Närkingar

Brusebäck

Dem är jätte vackra tårtorna från Kaffe & Pralin. Bor du i närheten så titta in, kanske köpa en bit och smaka - läckra tårtor och så goda... :)

• Gerda

Redo

VAd jag vet så får vi ta med eget dryck till Adlers? Har inte hört att de ska ha ändrat på detta?

En faktor till att vi valde Adlers är just att vi fick ta med egen dricka och kan ha fribar. Annars hade vi tagit Karlslunds Herrgård.

• Gerda

I kontakten med dem från förra året när vi fick offerter på olika menyer så sa Göran att vi tar med egen dryck och att de gärna kommer med dryckesförslag till maten.

Med andra ord kan de inte ha haft serveringstillstånd då iom att vi kom överens om detta. Om de nu har ändrat och kör med fullständiga rättigheter, vilket de måste ha tillstånd för, tycker jag att han borde nämt det i mail eller per telefon.

Nu rasar väl graviditetshormonerna... även om de har lägre priser än Karlslunds osv gällande dryck så är ju det här ganska bra att veta med tanke på budgeten... *grrrr*

• Gerda

Vi har tänkt 3-rätters middag på Adlers och tårta antingen från dem eller Kaffe o Pralin beroende på vem som gör den bsäta ;)

Vi kommer att vara ca. 35 personer.

Har även frågat om de kan anordna en lyxigare grillfest-tema istället för 3-rätters, denna förfrågan gjordes i år och inte ens då hörde jag ngt om serveringstillstånd.

• Gerda

Redo

Ja, det verkar som om de skaffat tillstånd :(

Jag har just mejlat och frågat och bett om priserna dessutom. För skiljer det sig inte för mkt så kommer vi nog att tänka över Karlslunds Herrgård igen... såvida det inte redan är försent med datum.

Du får gärna berätta mer om vad ni får för info på måndag, vi träffar inte dem förrän i maj nämligen. Vore så schysst.

• Gerda

Tidigare i tråden så berättar Johanna85 om sitt bröllop på Karlslunds Herrgård.

Jag var där under vigseln och det var jätte vackert, personalen var överallt men ändå osynliga - riktigt proffsigt.

Ha en glad påsk!

• Gerda

silverblå

Måste bara säga tack för att du så gärna vill berätta! Du svarade även på alla mina svar tidigare i år, hittade tyvärr bara inte den tråden ;)

• Gerda

Jag fick svar från Adlers!

From 2006-01-01 gäller nya regler för restaurang och festställen - men de har satt väldigt bra priser på vin coh spritlistan :) Så vi klarar nog att ha fribar ändå, känns skönt.

Återigen snabbt och trevligt svar från Göran!

• Gerda

asa81

:) Ja, vi har bokat Adlers till 070707! Ska träffa dem i maj för att se loaklerna invändigt och prata igenom menyer och skriva kontrakt antar jag.

Vi funderade även på Karlslunds Herrgård - men där hade vi inte kunnat ha fribar, samt att eftersom vi är ett mindre sällskap så blir Adlers lagom - vi blir max 35-40 personer.

Om ni kan tänka er ett annat datum så tror jag def. att Adlers är ett jätte vackert ställe - vi ska gifta oss i deras trädgård borgligt :) BA Catering har varit fantastiskt service minded hela tiden igenom, allt från mina förfrågningar om menyer, till datum och temabyten - de har alltid hörsammat och tagit fram förslag!

Silverblå hade ett sällskap på 55 (?) om jag minns rätt och hon sa det blev lite trångt för dem.

• Gerda

Blowjo

Vad menar du - att du inte fått svar på din fråga om Liveband? Tycker att vi svarat på varandras frågor väldigt väl i denna tråd - kanske ingen känner till ett bra liveband?

Själva kommer iv att ha DJ om vi bestälmmer oss för en party-fest. Annars kommer vi att ha trubadur iaf under middagen och resten av kvällen om det blir en enklare tillställning.

Ett tips är att du kan höra av dig till musikhögskolan, via örebro universitet. Massor med studenter som spelar i band.

Lycka till.

• Gerda

redo

Så härligt att höra! Då är allt snart klappat och klart för er?! Iom att ni gifter er där också? (Kommer vi också att göra, vilket gör det än mer roligare att höra om era planer)

Ja, vi har fått olika offerter också för våra olika tankar :) Vi tänkte en lyxigare grillfest och offerten landade på mellan 350-400 medan 3-rätters ligger på 430-500kr.

Pratade ni om städningen? Om den kostar 900kr? Har antecknat det på ett blad, men minns inte om jag hade räknat in det i offerten eller inte nämligen.

Tack för att du berättar om den trygga känslan ni nu har fått! Får mig att längta än mer!

• Gerda

redo

Ja, stædningen kanske han bakar in i er offert? Jag bad om pris før stædningen och han skrev 900:- och att det kan bakas in i slutofferten nær vi har bestæmt oss før grillat eller 3-rætters. Nu nær vi funderar på namngivning samtidigt så ær vi vældigt sugna på grillat och mer en informell kvællsfest.

Harriet har vigt en av våra nærmaste vænner och de gillade henne jætte mkt. Har hørt mkt gott om henne från andra också, så vi har henne i tankarna vi med :). Dock så finns det en vigselførrættare som æven utfør namngivningscermonier i Kumla... vet inte om Harriet gør detta också eller inte. Måste høra oss før nær det nærmar sig.

Så roligt att høra om era planer :)

• Gerda

Redo

Snart trøttnar du på mig :)

Vi har tænkt ta taxi till och från Adlers, førbestælla dessa några veckor innan så att man inte fastnar i væntan på krogtaxis en vanlig lørdagkvæll.

Vet inte hur mkt hyrklænningar kostar, har hørt 3500kr och uppåt.

• Gerda

Hihi... Roddbåt hade varit gør hæftigt! Fast lite farligt kanske i brøllopsklænningstrassel?

Vi har bilhandlare i familjen så det kommer och går riktigt fina bilar med jæmna mellanrum. Men vi vill inte engagera gæsterna i några uppgifter under dagen, utan vill att de ska just vara gæster... :) Dærfør har vi tænkt att taxi ær enklast.

• Gerda

Jo, hyrbilar - vissa taxifirmor i stan har riktigt fina bilar. Annars - kanske man kan kolla med bilhandlare om de har sådana tjænster? Motorklubbar?

= Jag har eg. ingen aning :D

• Gerda

Hallå tjejer!

Själva kikar vi på brøllop till høsten redan! (Vi hade ganska så færdiga planer till 070707 :)). Dock hænger det på restaurang/festarrangør och datum såklart... så nu invæntar vi svar om lediga tider....

En chansning som KAN gå hem, annars kør vi nog fortsatt på 2007 om det inte går ihop sig.

• Gerda

Johanna85

Karlslunds är ju førsta hands valet - men så klart fullbokade hela høsten (som jag inte är høggravid).

Så nu är det Stadshotellet - om de kan ordna ett litet festrum før 16-20 pers den 2 september. Inbjudningarna måste isf. ut i mitten av juni så tiden rinner ivæg... hittar inga andra alternativ som jag vill ha - adlers ær fulbokad också :( Annars får det væl vænta?!

Svar på tråden ÖrebroBrudar -Närkingar