• Bröllopstokiig

Klädtips till bruden på möhippan?

Vi är ett ganska blandat gäng som ska ha en möhippa och har svårt att komma fram med idéer om hur vi ska klä bruden. Tanken var först att vi också skulle klä ut oss och matcha henne men det får inte bli för dyrt. Någon som har några roliga tips?

• Svar på tråden Klädtips till bruden på möhippan?
  • Bröllopstokiig

Varför inte låta henne ha sina vanliga kläder? Man kan ha precis lika kul ändå och meningen är väl att ni ska ha kul MED henne, inte ÅT henne? Själv fick jag iofs en tröja med ett foto på mig själv i inte helt nyktert tillstånd, det tyckte jag var helt lagom...

• Bröllopstokiig

håller med, jag sulle bli ledsen om jag behöver klä ut mig eftersom det skulle förstöra lite av nöjet-jag hatar nämlgen maskerader o dyl men bjuder gärna på mig själv som jag är

• Bröllopstokiig

Jag tycker det räcker med en glittrig krona och en bit slöja (gardintyg) för att markera bruden, om man alls ska klä ut henne
    Var för många år sen på en möhippa där bruden fick gå klädd i Lucianattlinne samt bära en gurka med prinskorvar istoppade; då tyckte jag att det var lite kul men nu skäms jag lite, för jag tror inte bruden tyckte det var särskilt kul...Däremot var vi andra utklädda så det balanserade kanske det hela, och det var roligt. Tycker det är trist om bara bruden ska kläs ut.

• Bröllopstokiig

Jag tycker idén om att klä ut er är bra. Om ni inte skall lägga ut för mycket pengar räcker det ju med typ diadem med ngt roligt på eller varför inte ta ett lakan och köra typ toga. Det finns massor med billiga alternativ en varsin gammal FUL träningsoverall, ni kan köra svarta kläder (finns i de flestas garderober) och hon i vitt. Så i praktiken är det ju bara vilken nivå ni tänkt lägga möhippan på som avgör klädvalet.
    När vi hade möhippa hade vi mycket action (typ 007) naturligt var ju då att bruden fick ha militärkläder och smoking på sig.

Så, Lycka till!

• Bröllopstokiig

Om man ska klä ut bruden tycker jag att det är roligas att alla är utklädda. Har sett två kul exempel. Ett där bruden var haremsdam klädd i fotsida kläder, huvudduk och slöja. Resten av hippan var shejker klädda i vita lakan. Den andra hippan hade klätt bruden i den värsta festblåsan och själva var de utklädda till män i kostymer och påmålade mustacher.

• Bröllopstokiig

En kompis till mig var med och organiserade en möhippa för en ganska "händig" tjej. Hon fick en påse med tyg, lite tråd och tillgång till en symaskin för att fixa till sin egen utstyrsel. Hur passande det blir beror ju dock lite på den blivande bruden...

• Bröllopstokiig

Eftersom jag gifte mig med en hockeyspelare så hade vi alla hockeytröjor på oss. Kändes skönt att vi alla såg likadana ut, jag hade dock fula shorts under och nätstrumpbyxor... Men då det var mycket varmt ute så svettades jag mycket mindre än alla andra. =)

Jag gillar inte heller idén att bruden är utklädd (fult eller fint) och resten har sina vanliga kläder på sig.

• Bröllopstokiig

Jag hoppas verkligen ingen ska spöka ut mig på min möhippa, hatar sådant! En slöja gjord av lite tyll eller nåt gammalt lakan räcker.

Måste man absolut ha andra kläder tycker jag enfärgat svart eller vitt är bra som någon skrev ovan.

• Bröllopstokiig

Kanske inte så enkelt att fixa och definitivt inget för den som inte gillar maskerad, men... Min blivandes syster kidnappades av ett gäng "bönder" i ladugårdsoveraller, stövlar, keps och själv ifördes hon en kodräkt! Tror dom hade hyrt dräkten. Hon hade kul iallafall!

• Bröllopstokiig

Senaste gången jag var på möhippa lät vi den blivande bruden handla sina egna kläder på Myrorna. Hon fick en begränsad summa, tror att det var 100:- som hon fick välja utstyrsel för och sedan hade vi köpt ett glittrigt diadem. Det var väldigt kul, bruden fick själv välja hur hemskt/snyggt hon ville vara klädd, plus att vi givetvis fick henne att prova lite "mindra läckra" plagg när vi var på Myrorna och shoppade. Men då var det ju bara vi i gänget som såg henne... mycket lyckat!!!

Svar på tråden Klädtips till bruden på möhippan?