• Bröllopstokiig

Klädtips till bruden på möhippan?

Vi är ett ganska blandat gäng som ska ha en möhippa och har svårt att komma fram med idéer om hur vi ska klä bruden. Tanken var först att vi också skulle klä ut oss och matcha henne men det får inte bli för dyrt. Någon som har några roliga tips?

• Svar på tråden Klädtips till bruden på möhippan?
  • Bröllopstokiig

Jag skulle bli ledsen om jag fick lov att spöka ut mig... Nu hade jag lyhörda vänner m.m. som visste att jag inte gillade det, TACK OCH LOV. Jag hade en krona (inköpt på BR Leksaker) och på den hade de satt lite spettsgardin. Alldeles lagom! Vi åt och va ut på krogen. Ingen tvingade mig att dricka eller nått sånt så det va skönt!

Jag tycker att ni ska va lyhörda mot er brud, vad gillar hon och vad kan hon tänka sig stå ut med och ändå inte skämmas? Hon måste ju kunna ha kul med er och minnas dagen som en riktigt kul grej!

Va försiktiga! Lycka till! M.

• Bröllopstokiig

Vi kan väl förutsätta att "blivande svägerskan" känner bruden så bra att hon vet vad hon vill iallafall...

På dagen var vi utklädda till maffiabossar (kritstrecksrandiga kostymer/svarta kostymer och mustascher/skägg samt solbrillor) och jag fick ha värsta lösskägget På kvällen var det vamptema och alla hade små svarta klänningar (fast jag den värsta)och jag fick makeup hos en proffessionell samt tuperat hår och tiara.

Jag hade vansinnigt kul i mina utstyrslar!

• Bröllopstokiig

Tänk efter före! Det är inte alla som gillar att bli utklädda. Vi hade en tjej på jobb som fick en genomskinlig grön klänning i plast, kul för henne att hon hade string och kanske inte den bästa bhn på sig den dagen.! Tur att hon inte bryr sig om det. Själv hade jag dött! En slöja av gardin osv är kul, det räcker satsa på aktiviteter och nöje istället.

• Bröllopstokiig

Hej!
    På min möhippa kläddes jag ut till en älva, med vingar, krona, och tyllkjol. Resten av tjejerna var troll!

• sabbe

Jag tycker att det är gulligt att klä möhippeobjektet till bebis. (Blöjor, ankstjärtstrosor, bebisklänning, knytbandsmössa med volang e.t.c. Kompisarna kan också vara bebisar. Eller barnvakter.

• Gun

Till min möhippa hade en av tjejerna gjort en t-shirt med tryck. Hon hade köpt en vanlig tight t-shirt på HM, och sedan skrivit med glitterpenna "Jag ska gifta mig med XX" på baksidan. Den var jättefin, inte pinsam att ha på sig på något sätt, men visade ändå att det var en speciell dag.

• dea

Min kompis hade en komönstrad vamp-klänning, matchande skor och tiara. Hon var drop dead gorgeous.

hmmm. Klädd som brud fast helt i rött? Då kan de andra också ha rött, fast utan slöja, så hon inte blir så ensam.

Det blev några förslag i alla fall! Och på lite olika nivåer. Lycka till med planerandet.

• sabbe

Det där med att klä bruden till bebis tycker jag bara låter SÅ TASKIGT. Om någon av mina kompisar skulle göra så mot mig så vore det slutet på vänskapen. Jag läste för ett tag sedan om en tjej som fick ha blöja, fylldes så att hon kissade i blöjan m.m. Äckliga gubbar som klappade henne på blöjstjärten. Snacka förödmjukelse.

• The Wedding Planner

Sabbe? Confused... Först tyckte du det var gulligt och sedan taskigt? Fattar inte, det är ngt fel på inläggen kanske?
    Jag gillar verkligen inte bebisidén....
    Jag är inne på den linje som de flesta är inne på. En liten slöja och en liten tiara skulle räcka fint för mig.
    En roligt t-shirt som fixarna gör är också kul.

• sabbe

Jag fattar ingenting heller. Det sista inlägget har inte jag skrivit. Jag menar inte att man ska vara taskig på det sättet. Tycker att det är lite gulligt bara.

• The Wedding Planner

Konstigt!!! Snart kanske man inte behöver skriva sina egna inlägg... :)

• novemberbrud

bevare mig väl, skulle du gilla detta???Det var bland det mest förnedrande jag hört......

• sabbe

Men snälla "novemberbrud", nu förstår jag inte alls. Vari består förnedringen menar du? I att ha blöja eller? Jag menade ju inte att hon skulle vara tvungen att använda den. Vi har haft "barnkalastema" på tjejfest förut till exempel och det var många som tyckte det var kul. Så jag fattar inte. Du kan väl förklara.

Svar på tråden Klädtips till bruden på möhippan?