• Fru Cinderella

Lkpg - Vad har ni bokat?

Ni som gifter i er i Linköping med omnejd.

Vad har ni bokat och varför dem/de?

Frisör
    Fotograf
    Lokal
    Catering

etc
    etc

*nyfiken*

• Svar på tråden Lkpg - Vad har ni bokat?
  • Dolphingirl

Hej på er!_cinderella_ vad är det för amatörsajt du har hittat? blev lite nyfiken.

• Fru Cinderella

Dolphingirl

Här är adressen. Man kan söka på folk i lite olika städer o inriktningar. Men man måste bli medlem först.

fotosidan.se/

• Decorist

Thindris:

Jag var på Hårateljén och vi fick byta om i ett massagerum på world class, så det är inget omklädningsrum... Funkade jättebra!
    Hos Fotofolket finns nog inget direkt ställe att byta om, och deras toalett är pytteliten, så ett tips är att gå på toaletten på world class och inte hos fotofolket. Jag lyckades efter mycket knåp, men jag såg inte mycket för allt tyll som tog upp hela rummet.. ;o)

• Dolphingirl

Så här långt har vi kommit:

Kyrka
    Slaka kyrka

Maten fixar vi själva med hjälp av släkt av släkt och vänner.

Fotograf
    en nära vän till oss tar

• Fru Cinderella

Pratade lite i en annan tråd. Bör man verkligen boka frisör 10-12 månader i förväg?

Hur långt innan har ni bokat allt?

• Dolphingirl

_cinderella_ tack så mycket för adressen, vet du vilken frisör du ska gå till?

• Dolphingirl

Var tar frisörerna ungefär, är det någon som har någon att rekomendera?

• Fru Cinderella

Dolphingirl

Njaee har kollat runt lite. Men en frisör där man även kan få smink är ju intressant.

Funderar på

Studio e-hair och Hårateljén

• Thindris

Hej Decorist Det var ett tag sen vi hördes
    Så det är alltså inte omklädningsrummet man byter om i? behöver man gå igneom någon lokal med en massa svettiga människor eller så?
    Är kanske lite larvig, men tyckte det lät lite otrevligt att ta på min fina klänning på ett svettigt gym...

• Dolphingirl

En av mina nära vänner ska sminka mig så jag behöver inte sminka mig hos frisören. Får se vad blir.

• ElSt

Vi gifter oss i kappelet på Östgötagården, har festen i deras matsal och det finns boende där åt alla våra gäster som behöver övernatta. Smart helhetslösning som dessutom ligger helt underbart till!
    Smink av en vänninan som är makeup artist och håret odrnar min duktiga syster.
    Blomorna kommer från Kisa blommor och Pelles foto förevigar oss.

• Fluppan

Hej!

Vi har bokat följande
    Vigsel: Domkyrkan
    Festen: Mjellerumsgården, passar oss bra att de fixar allt, men att vi ändå kan påverka och ingen vi måste "tvinga" att städa dagen efter =)

Frisyr och smink: blir antagligen e-hair, klipper mig där i vanliga fall och tycker om stället och frisörerna.

Foto: en kompis till oss som är deltidsfotograf, ska vara med hela dagen från tidig morgon, kul att få allt dokumenterat.

Blommor: funderar på Ixia, de gör buketter och arrangemnag i min smak och var väldigt trevliga att ha att göra med.

• Decorist

Thindris:

Ja, man går förbi gymet men jag och min tärna tyckte bara det var skoj när några stannade upp och sa lycka till! =)

ElSt:

Jag var på läger varje sommar och vinter när jag var liten på Östgötagården. Firade midsommar där, och var på tonårsläger när jag blev äldre. Så den kyrkan och matsalen har man varit mycket i, vad mysigt!

Svar på tråden Lkpg - Vad har ni bokat?