Min hippa började när jag satt och grävde i landet i lördags och hade kogödsel långt upp på armarna och det kom en motorcyklist inkörande på gården. Han hade mörk integralhjälm på, så jag såg inte vem det var. Så hoppade han av mc:n och gick fram och gav mig ett papper med en lista med saker jag skulle packa ner och så stod det att jag hade 10 minuter på mig att packa och hoppa upp på hojen. Jag var trött och skitig och blev så paff att jag reagerade som jag brukar när jag blir stressad - jag blev sur. Jaha, sa jag, jag har ingen hjälm längre och 10 minuter kan du glömma. Är jag inte färdig får du väl åka själv! ... :) Det har de haft roligt åt efteråt. Jag blev verkligen överraskad! Det var kul att få en fullkomligt oväntad hippa och min tärna hade rest ner från Stockholm enbart för detta, hon hade dessutom organiserat alltihop där uppifrån. Helt underbart att få åka hoj igen!! Först hade vi picknick med lekar, och sedan gick vi ut och åt på kinarestaurang och jag fick det jag alltid drömt om - friterad banan och glass till både middag och efterrätt - och sedan hade de hyrt en beachhall på gymmet med bubbelpool, bastu och solstolar, så vi bubblade både in och utvärtes i över två timmar! Gott! Sedan bestämde vi oss (småbarnsföräldrar!) för att sluta när vi var på topp och fortfarande hade jättekul, men jag var helnöjd med min dag!
Tror du de kommer i helgen? :) Har du tärna eller tror du på att någon annan har tagit tag i det?
Nu börjar jag bli färdig med planeringen.. Äntligen. Nu är det bara placeringskort och "svärmorsstädning" kvar! Kommer din från Finland?