Inlägg från: Svemerikanskt bröllop |Visa alla inlägg
  • Svemerikanskt bröllop

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Ser att jag missade en fika igår. Jag kommer gärna nästa onsdag. Är det den 26 som ni planerar?

Tänkte bara tipsa er om frackkompaniet i Lund. Min sambo vill ju ha smoking med spetsig krage och vi har hittat det här i Malmö för 4,000. På Frackkompaniet hittade vi en jättesnygg för 2390:- (studentpris)i samma material och kvalitet. Jag vet inte vad ni söker men ni kanske kan hitta det där. Om man ska köpa är det i alla fall otroligt bra priser och inget trams om att du måste lägga handpenning eller beställa så snart som möjligt för att få det i tid. De beställde igår och vi ska få det på torsdag. Jag blev faktiskt riktigt irriterad på butikerna i Malmö och det var det som fick mig att söka på nätet efter ett annat ställe där de fattar att vi lägger ner massa pengar på det här så vi förväntar oss att få bra service utan att bli pushade och stressade.

• Svemerikanskt bröllop

Bettan i Skåne: Fina kort. Jag har bara träffat dig någon gång men de känns verkligen du på något vis. Jag tror inte de har för uthyrning. De hade inte så stort urval i butiken (såg ut som en liten skrubb).

Så då blir det fika den 26:e, kul. Dagen före kommer en kvinna hem till mig från Mary Kay och ska lära mig göra en brudmake-up. Jag tänkte köpa deras foundation (som jag kan rekomendera) men vet inte om jag ska våga mig på sminkningen på den stora dagen, min låtsassyrra är ju ändå frisör och van att fixa både smink och hår på brudar.

• Svemerikanskt bröllop

Så härligt det hade varit med semester, låter som att du har haft det bra.

lillabunny: Jag var helt fel ute i min gissning. De går på Hansakompaniet. Det ligger en frisersalong vid ett fik, precis innan du går ut till parkeringshuset. Om du går in i frisersalongen har de längst in en liten "skönhetshörna" och de är där de har fått den snygga solbrännan. Jag ska själv testa snart tänkte jag, jag är en riktig riktig blekfis.

• Svemerikanskt bröllop

Hej *Stine*
    Ni gör klokt i att börja planera i tid, du kan alltid samla på dig idéer från oss som gifter sig 2006. För min del får du gärna skriva på norska, min förra chef var från Norge plus att hon pratar väldigt snabbt så jag har fått lära mig det.

• Svemerikanskt bröllop

Lägger till mig också. Den 27 maj och den 15 juli verkar det hända saker.

2006
    6 maj - Ocikatten
    27 maj - lillabunny
    27 maj - *Smurfen*
    27 maj - pov
    3 juni - HC
    1 juli - ~emma~
    1 juli Penny28
    15 juli - Bettan,Skåne
    15 juli - Puh76
    15 juli - Julibrud - 06
    15 juli - mrs July
    22 juli - Lemice
    29 juli - Svemerikanskt bröllop
    5 augusti - hjartat73
    12 augusti - fru tybergius
    26 augusti - Glücklich
    4 oktober - onsdag i oktober

2007
    ? augusti - 79a
    ? augusti - jajj@

• Svemerikanskt bröllop

Bettan Skåne: Jag vill inte stressa dig men det är inte alls långt kvar nu snart är det dags. Så spännande det ska bli.

Undrar detsamma. Blir det någon fika imorgon? Jag kan om det blir av, kl.18 skulle passa mig.

• Svemerikanskt bröllop

Oj Lemice vad bra gjort av dig att starta eget. Jag tror att så kallade problembarn (jag och min äldre bror har varit lite besvärliga) bara bär på en annan energi och rastlöshet som inte kommer till sin rätt i den vanliga skolmiljön. Min bror har som du använt sina egenskaper till att starta eget och har nu kontor i två länder med uppstartsplaner inom kort i ett tredje land. Själv använder jag är jag mest bara rastlös men jobbar på att utveckla min stilistiska förmåga . Så jag hejar på dig och ditt företag. Heja, heja, heja!

• Svemerikanskt bröllop

Förresten, vad dyrt det är med bröllopssvit här. Jag bokade ju vår i Umeå och vi betalar 1700. Det dyraste hotellet var 2600 men tjejerna på BT rekomenderade ett annat som var mer personligt och där du också får frukost på rummet samt sen utcheckning.

Vad hade vi gjort utan BT? Då hade vi nog aldrig kunnat planera på distans.

*Smurfen* : Så roligt för dig att det är dags snart. Tänk på allting som faktiskt är klart och tänk så härligt det kommer att bli efteråt när du är fru till den man som gör dig alldes varm och glad.

• Svemerikanskt bröllop

Så det blev fika igår ändå. Jag var lite osäker. Hoppas ni hade trevligt. Även om jag missade ert sällskap så lyckades jag få tag på en trevlig, prisvärd fotograf. Han ska maila mig bilder så jag får se om han är duktig också.

*smurfen* Läste om dina inkvarteringsproblem för släktingar. Kan du möjligen ha bekanta här nere som har sommarstugor att låna/hyra ut? Någn kompis som har pojkvän men de har ändå varsin lägenhet men kan tänka sig att bo ihop för tiden runt ert bröllop. Om du har ett bra alternativ till dina släktingar är det kanske lättare att säga att "Vi tycker att det blir lite trångt hemma hos oss men här har vi hittat en lägenhet/stuga/hus till er"
    I norr har nästan alla en somamrstuga så vi har förpassat släktingar och vänner dit för att kunna inkvartera våra långväga gäster i deras hus/lägenheter inne i stan.
    Hoppas det löser sig.

• Svemerikanskt bröllop

Ser att många börjar bli stressade. Det går nog över. Jag har ju turen att tala med norrlänningar gällande bröllopet och de är så trevliga. Jag blir helt lugn av att prata med de som vi anlitar för film, mat, präst, transport o.s.v.

Dagen före har vi bokat en mysig jacuzzi i en källare med grekisk inredning där de som äger stället tänder ljus och fixar med snacks. Den här månaden har jag bokat ansiktsbehandling till mig och min sambo för att vi ska känna oss fina, nästa månad får vi varsin massage tänkte jag. Prova att hitta saker som får er att koppla av, då brukar bra och kreativa lösningar komma. Om man bara tänker på bröllopet så känns det som att allt kör ihop sig och det blir sååå mycket och idéntorkan är som värst.

För att komma tillrätta med en jobbig svärmor kanske ni kan ge henne friheten att bjuda in någon väninna och kanske sköta kontakten med bageriet eller något som inte kan bli så fel. Då kanske hon känner sig mer delaktig och även respekterar era önskningar. För egentligen tror jag ingen vill förstöra, de vill bara vara delaktiga och så blir allt fel. De kanske också är nervösa.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3