Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!
Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna
Visst är det!!
Just nu vill jag bara gå under... att det skulle vara så jobbigt med planering och allt...
Hur går det för alla andra???
Ocikatten!!!
Hur känns det?? Nerverna???
3 dagar kvar
Phu: Härligt. Vår blankett ligger på köksbordet hemma, vi borde nog skicka in den nu.
Förresen, nu borde de väl kunna tala om vilken präst man ska få? Jag önskade en som fått bra vitsord här på BT, men sedan har både mamma och farfar kommit med sina önskemål. Farfar är en medveten och modern 85-åring med massa erfarenhet så hans omdöme väger ganska tungt.
När ska ni träffa era präster?
Just nu är jag väldigt lugn. Funderar lite på schemat inför lördagen och fixar med de sista detaljerna. Kommer väl snart på nåt jag glömt och får panik....
Hur går det för dig Smurfen??
Sveamerikanskt bröllop: Vi försöker få till en tid att träffa prästen på men det är inte lätt när sambon knappt är hemma.
Vi träffade prästen 2 v innan vigseln.
Oj ocikatten, du verkar ta det rätt lugnt.
Lustigt, jag var inne på möte nu och när jag kom tillbaka hade prästen ringt från kyrkan och ville boka in en tid. Vi får den som farfar hade önskat så det blir säkert jättebra. Vi kommer ju ha gäster som tillhör olika religioner och det var just därför han rekomenderat den här mannen. Jag önskade en kvinnlig präst mest för att hon var kvinna, trevlig och verkade ha humor, inte illa det heller.
Då räcker det att vi träffar honom 1½ vecka inan bröllopet. Hoppas han kan ge oss lite tips på telefonen.
*Smurfen* du måste be ngn om hjälp....planering är jobbigt men det ska inte kännas som om man vill gå under...
Kikar in för att se hur ni har det. Igår handlade vi min vigselring! Svävar på moln! Nu ska vi bara handla hans ring för vi valde en billigare variant på förlovningsringen så han vill ha en riktig nu annars kan det va så som han säger!
Och gissa? jo jag får en ny på köpet! hihi...
Annars sitter jag och plåtar med framsidan till festprogrammet och placeringskorten samtidigt med vigselprogrammen. Guud vilken tid det tar men snart kan man bocka av det också.
Avbeställde min brudbukett förresten! Tar det hos en blomsteraffär i Hjärup istället! då jag inte fick några fina blommor när jag skulle på konfirmation i söndags. Och då vill man ju verkligen inte beställa sin brudbukett där heller.
Annars lunkar det på med lite bordsplacerings tänkande och allt känns som det går i en rasande takt alltså dagarna till bröllopet!
Så vad hittar ni på tjejer??