Efterlyser pysselkompisar!!
Karin och Ada, när ska ni gifta er? Så man vet när det är dags att börja pyssla.
Baronessan, du kan väl hänga på som "expert", du som har ditt avklarat!?
Karin och Ada, när ska ni gifta er? Så man vet när det är dags att börja pyssla.
Baronessan, du kan väl hänga på som "expert", du som har ditt avklarat!?
Men alla syd och sydvästringar... jag har iofs redan gift mig men älskar att pyssla i största allmänhet... ska vi köra igång nåt??? Jag bor i Halmstad
Är det inga pysselsugna människor som bor i Stockholmstrakten som vill pyssla?! Får väl flytta söderut då..*fniss*
Hoppas att NÅGON vill pyssla med mig! Jag lovar jag bits inte. Inte vad jag vet av iaf!
Bitfria Tina
Humlan!
Jag ska gifta mig 26 juli el.2 augusti nästa år! Men vill börja pyssla redan nu!
/Karin!
Jag bor i Åkersberga och gillar iof inte att pyssla (är värdelös) men behöver lite inspiration !
maila gärna mig om det blir av
camilla.berggren@edbunigrid.com
Heeeej alla tjejerna!
Vilken jätte härlig idé att få ses hemma hos varandra och ha pyssel kvällar! Jag bor i Stock holm men kan nog kanske komma iväg till Norr tälje. Annars vore det kul att träffa andra pyssel kompisar i landet, t ex Vampyra, som jag har bytt schablon mönster med förut! Det finns tydligen någon sy mässa i höst som vi kanske kan gå på?
Vajlet och Rosemarys baby, vilka härliga idéer ni verkar ha!
Jag pysslar gärna några kvällar innan bröllopet. Gifter mig 30/5 2003 och bor i stureby. Så Elin som bodde i Årsta är det nära till jobbar i årsta. Hör gärna av dig igen.
Jag provpysslade hemma i min ensamhet och det resulterade i konfekt... Små mandelmassa-härtan doppade i choklad med ett litet sockerhjärta på toppen. Hjärtat var en liten pepparkaksfom som jag hittade på panduro. Hjärtanen ska bli små knyten som ska finnas på borden åt gästerna. Funderar på att smaksätta mandelmassan lite .
Om det blir pyssel i Sthlm-trakten vill jag gärna hänga på!!!
Vad kul att det är några som bor i närheten som vill pyssla/umgås! Vi skulle kunna göra eget godis t ex... (mums...). Det ska visst vara en symässa i slutet av oktober i Sollentuna, 26-27 eller något liknande. Hade tänkt att åka dit, bara för skoj skull.
Ni som är intresserade av att ha den första träffen i Norrtälje kan väl mejla till mig. www.tinateddy@home.se så vi kan bestämma ett datum! Há dé! så länge Tina
ÅÅÅh jag har inte sett ditt inlägg förrän nu Singapore sling, du verkar ha en shyst inställning till det här med pyssel och takc för komplimangen. Jag har gärna någon form av träff vi kan väl försöka få ihop något, jag har tränat rätt mycket på embossering och även på att måla på stenar, kanske kan vi byta erfarenheter och så med varann. Släng in ett meddelande om du är sugen på lite pyssel, jag pysslar i princip varje dag och bor nästan på panduro *fnissar*
Kramisar från Vampyra
Hej VAmpyra och de andra tjejorna.
Strålande nyheter! En kompis till mig har fått ett vick som syslöjds lärare på en mellan stadie skola. Hon har sagt att jag kan komma dit och ta lite tygstuvar, knappar, glitter tyg m m, eftersom barnen ändå inte använder allt. kanske kan vi alla träffas där någon kväll och riktigt frossa i pyssel (jag gillar mest sy pyssel). Men vem kan baka kladd kaka åt oss? Vampyra?
Singapore,
det låter UNDERBART kul! Jag skulle kunna ta mej till stockholm nån helg (och samtidigt besöka änglabutiken i gamla stan) så att vi kunde få ihop detta. Jag är världsbäst på kladdkaka, jag har en variant som är fettsnål (jag ska försöka förlora några kilon) som jag kan baka.
Kramisar VAmpyra
Åsa:
Det låter ju toppen! Jag vill gärna träffas och diskutera pyssel ideer för att sen pyssla! Jag är väldigt pusslig av mig och är gärna med på pysselkvällar!
Åsa och alla andra som vill kan ju maila mig!
elin.forsmark@infocar.se
Vampyra
det är viktigt att man tänker på vikten. jag vill inte heller vara störst av tjejerna i laget.
Vi kanske kan ses allihopa i syslöjds salen (men du och jag går på ängla butiken först!! den är förresten jätte mysig och det är nån känd kvinna som har den och hon är jätte gullig) och använda upp varenda tyg bit som vi hittar! *fniss* Hoppas att inte barnen blir lessna.!
ÅÅÅ det låter underbart! Jäsiken att vi inte bor i samma stad, vi hade nog kunnat vara jättebra väninnor, tänk efter bröllopet hade vi kunnat träffas och sy andra saker och så. Det lät lite småbusigt, ska vi verkligen använda upp ALLA tygbitar *fnissar*
Oj, skrev jag verkligen det? *ler* Undrar vad han Freutz eller vad han hette skulle sagt om det. vi kan faktiskt inte använda alla för då har ju inte barnen något att slöjda med på lektionerna. vi får ta lite i smyg *fnissar också*
Min blivande läste nån bok av nån (tror han hette freute eller nåt sånt så du har nog rätt) som var psykiater eller nåt. Han hade massor av konstiga ideer, så jag hoppas inte min blivande suger i sej allt han säger.
Nä vi får nog lämna lite tyg till barnen också, annars blir de säkert lessna på oss. Ibland vill man dock bara bli lite Crazy och göra sånt man egentligen inte får. Nu ska jag strax äta lunch, ska bli så gott, vi ska käka hamburgare idag (jag ska bara äta macdonalds för jag bantar lite just nu)