Inlägg från: Time&Love |Visa alla inlägg
  • Time&Love

060708

Vi gifter oss också den 8 juli, i Skövde.

Det mesta är klart. Vi ska ha ett litet bröllop, under 30 pers och har beställt middag på en herrgård. Allt är bokat, beställt och inhandlat. Vi har bara avstämningar med präst och frisör samt finjusteringar av klädseln kvar och lite småsaker.

• Time&Love

Vi har ringt pastorsexpeditionen ett par gånger, men de var inte färdiga med semesterplaneringen och skulle ringa oss när de var det. Vi har inga speciella önskemål om psalmer, vi får se vad prästen/kantorn föreslår.

Detta är vad vi är klara med i stora drag:
    * Kyrkan bokad
    * Fotograf bokad
    * Middag i festvåning inkl bröllopstårta och bröllopsnatt bokat på samma herrgård
    * Tärna och marskalk tillfrågade
    * Frisör/sminkös bokad för mej och tärnan
    * Inbjudningar gjorda och skickade
    * Frack bokad och uppmätt
    * Brudklänning, underkläder och skor inköpt
    * Tärnklänning inhandlad
    * Kostymer till våra pojkar beställda
    * Vigselring beställd
    * Krona ihopsmidd
    * Buketter, coursager och bordsdekorationer beställda
    * Hindersprövning och anmälan om namnbyte klart
    * Presenter till gäster, tärna och marskalk färdiga
    * Omslag till festprogram och tackkort färdiga
    * Festprogram och bordsplacering i utkast
    * Marskalken ordnar transport av oss under bröllopsdagen

Kvar:
    * Möte med prästen, fastställa utformningen av cermonin
    * Provuppsättning av mitt hår med krona
    * Eventuella justeringar av brudklänningen och pojkarnas kostymer
    * Sista avstämning om meny och antal gäster med herrgården
    * Bränna skivor med musik
    * Printa festprogram och vigselprogram
    * Putsning av förlovningsringarna
    * ...kanske något smått till :)

• Time&Love

Vi satte OSA till 1 juni och det var ALLDELES för lång tid. Inbjudningarna landade i lådorna den 14 februari. Vi har bjudit 26, en kommer inte och 16 har svarat att de kommer.

• Time&Love

Titta på smhi.se. Vi ska tydligen ha 23 grader och lite molnigt i Skövde på lördag vilket är perfekt för oss då vi har valt alldeles för varma kläder. :)

Någon fler som har lite problem att sova? Jag har skrivit ett detaljerat schema för alla dagar fram till och inklusive bröllopsdagen för att inte missa något. Det var lite avstressande iallafall. Men oj vad nära det är nu :S

• Time&Love

Idag ska vi hämta fracken och vigselringen. Jag ska göra mitt livs första manikyr i eftermiddag. Gulp vad nära det är nu, nu kan jag inte ändra/fixa mer saker....

Någon mer 060708-brud som vaknar ovanligt tidigt på morgnarna nu trots semester? ;)

Svar på tråden 060708