Inlägg från: Loppan75 |Visa alla inlägg
  • Loppan75

060708

Här är en 060708-brud till. Vi gifter oss i ett kapell i Stockholm.

Jag tycker inte att vi har gjort mycket alls ännu och efter att ha surfat här ett tag så känns det som om jag måste ha glömt en massa.
    Vi har kyrka, lokal, kläder, ringar, tårta och fotograf fixade. Lite smått och gott kvar, som frisör och lite pappersgrejor och så, men det är gott om tid kvar.

• Loppan75

Jag börjar bli lite nervös. Drömde en ganska kul sak härom natten. Jag stod och sminkade mig och var lite sen. Fotografen stod och tittade på klockan och jag hade fastnat i min ögonfransböjare... Den var jättestor och bestod av minst en miljon delar och alla satt ihop och jag hade fastnat med fingrarna och kom inte loss. Början på bröllopsnoja, möjligen...?

• Loppan75

Lindblom:
    Boka tårta? Hoppas du inte bor i Stockholm i så fall... Annars tror jag att vi ligger ungefär lika i planeringen.

• Loppan75

Sk-t! Det ska regna i Sthlm på lördag. En enda dag under hela veckan. Hoppas, hoppas de hinner revidera prognosen. Vill inte ha regn på söndag heller, för då ska vi ha picnic med gästerna.

• Loppan75

Aha, redan ändrat prognosen för lördag. Från regn till halvmulet. Bra, bra.

Jag vet att det säkert blir fler ändringar, men jag kommer att kolla väderprognosen för lördag ungefär var tredje timme den här veckan.

• Loppan75

En till som vaknade lite tidigare, åtminsotne idag. Min allra första semesterdag för sommaren. Och jag blev väckt av att katten jagade flugor och välte ner två blomkrukor kl 3:00.

Känns som om vi sitter i lugnet före stormen. Mamma kom i tisdags kväll, min bror skulle kommit från USA imorse, men han är förhoppningsvis på inflygning mot Arlanda nu. Imorgon kommer det fyra släktingar till och alla ska sova hos oss. Blir en liten "rehersal dinner" fast utan rehersal, för 12 personer imorgon kväll. Bra sätt att lugna nerverna, hoppas jag.

Svar på tråden 060708