Inlägg från: mariestrom78 |Visa alla inlägg
  • mariestrom78

060708

Halloj!
    Vi gifter oss den 8 juli också, i Falköping,Västergötland!

Jag tycker väl att vi kommit rätt långt eftersom min blivande har en egen restaurang och då ordnar sig mkt på enklare sätt.Men han är SÅÅÅÅÅ lugn och tykcer det är SÅÅÅ mkt tid kvar....det tycker inte jag utan känner mer klumpen i halsen ang. allt smått som skall klaffa runtom..

Hur har du det?

• mariestrom78

Time & Love: Oj, vad ni verkade ha mycket klart...Vi ska ha ett större(rätt mkt större) med 100 bjudna gäster...

När ska ni träffa prästen och vilka låtar har ni valt i kyrkan?

• mariestrom78

Ni verkar ju ha kommit gör långt tjejer, bra jobbat!!!Själv rabblar jag inte upp allt jag har klart/inte klart...men jag erkänner att visst finns det en del saker som återstår (hrmm).

Håller just nu på och kollar läget med bröllopsresa, vart bär era resor av?Så kan vi ju få lite tips, vi har tänkt Afrika om vi hittar ngt bra ställe där det är bra klimat.

• mariestrom78

Tinabit:
    Låter häftigt på hoj...Hoppas ni får det bra.3 veckor, guuuu vad skönt!

Själv ska vi till Resebyrån imorgon och kolla läget och förhoppningsvis äntligen bestämma oss...

• mariestrom78

Tinabit:
    Jag håller tummarna för MC-kortet ditt. Det fixar du säkert, lugn och fin bara...

Mannen i mitt liv har varit i Thailand, annars vore det en tanke för oss...

Det lutar åt Afrika...känns som mycket pengar för 2 veckor men samtidigt lever vi en gång och gifter oss en gång och kommer säkert inte på så långväga semester mer i livet kanske...

• mariestrom78

Tinabit:
    Nu har vi äntligen bestämt oss!Inte fasiken blev det till Afrika (fniss). Som vi funderat...och nu har vi som sagt bestämt oss för en kombinationsresa till nordvästra Italien samt Nice och Monaco med omnejd i Frankrike 2 veckor. Första veckan i Italien blir en "ganska ren" sol och badsemester och "återhämta" sig...Veckan därpå i Frankrike har vi hyrt bil och hoppas vi är piggare på att se oss omkring betydligt mer, Nice, Monaco,Cannes och vad det nu blir...

Skönt att ha bokat resan, nu bara boka själva weddingnight...

Hur går det med MC-körningen? :)

• mariestrom78

Tinabit:
    Gu, vad goa förslag du kommer med...Du verkar vara en toppenpingla som svarar så på mina inlägg, hoppas du känner lite detsamma :)

Bröllopsnatten bär ev. av (schhh säg inget till ngn...) där flyget går ifrån, Gbg på hotell. Ev.åker vi redan på bröllopsnatten med kamrat som kör oss, eller alternativ 2 är att vi tar in på hotell 3 mil därifrån vi bor och så hoppar vi på tåget mot Göteborg sedan på morgonen...Kankse skönare att färdas kortare sträcka på bröllopsnatten, så man får mer tid över till varann(he he..) ;)

Sjön ,fjället och det nybyggda huset låter jättemysigt med utsikt och allt.

Vinprovning låter inte helt fel, men då måste jag börja gilla mer rödtjut innan, får öva mig helt enkelt...

• mariestrom78

Tinabit:
    Jag kan dricka lite rötjut och börjar vänja mig vid smakerna, är mer förtjust i vitt...

Vart var det ni skulle gifta er någonstans nu igen? Stressen kommer och går för mig också ska jag tala om, man får försöka ta det lugnt men visst är det svårt. Mannen i mitt liv är GÖRLUGN och tur är väl det när jag är lite mer energisk och vill planera allt i hundra års förväg!!!

Vi har nog kommit rätt långt...fast jag vågar inte intala mig det..Min blivande har en egen restaurang och jag har låtit honom ansvara för matbiten, serveringsprersonal, tårta osv. Jag måste lära mig att släppa saker och det blir lätt för mkt i mitt huvud, så jag förlitar mig på honom(fast jag måste ju checka av han då och då...)

Ska ni ha livemusik på bröllopsfesten?Det ska vi, vi ska ha en DJ som vi har hört innan och han låter som en hel orkester själv.

JAG HÅLLER MINA TUMMAR för att du ska hitta frissa, bukettfixare m.m.Har ni ingen god vän som är duktig på att ta kort om det inte blev ngt med fotografen?

LÄR DIG ATT SE DE SAKER NI FAKTISKT HAR FIXAT REDAN, MÖJLIGHETER FRAMFÖR HINDER!!!

• mariestrom78

nu och för alltid:
    Visst är det trist att den här "paniken" ska komma över en...Fast vi har ordnat en hel del så är det alla småsaker runtomkring som man verkligen bara vil klaffa.

Kan det vara ens egna enorma kontrollbehov som spökar tro? Typsikt oss kvinnor att vara med att peta...Jag talar nog lite om mig själv iallafall. Det är nyttigt med Bröllopstorget att få tips och att kunna få ventilera av sig iallafall!!!

• mariestrom78

Znosan:
    Vad kul, det är HELT rätt datum ni gifter er :)

Vi tänkte ha den klassiska inmarscheringen med Mendelsson, vi satsar på klassiskt både vid in och utmarschering(ut Gånglåt från Äppelbo) medan vi satsar lite mer på "modern blandning" till solosångerna: Du är allt med Shirley Clamp och Let me love you med Johan Becker.

• mariestrom78

Tinabit:
    Käre barn vad du ligger i med hemsida och grejer, kul att titta in där och få lite allmän information om er och bröllopet!

Det lät även görmysigt med träkyrkan vid sjön...jag nästan ser en bild framför mig hur fint det är...och när rådjuren kikar fram bakom träden för att också delta och tjuvkika.

Nu börjar jag bli lite nervös för möhippan faktiskt Tina...jag brukar som sagt vara en tjej som gärna vill ha koll på det jag gör, men nu har jag NOLL KOLL!Känns som att man snart får stiga upp tidigt på morgnarna och känna sig "redo" på varje helg framöver kan hända vad som helst!!!Alla hetsar mig också och säger att nu vet de datumen, vilka som ska vara med, fler kompisar(långväga) börjar ringa mig och kolla läget...Nervös, men det ska bli SÅ ROLIGT!!!Jag är en sprallig en och får säkert utföra en massa hyss.

Hoppas musiken ordnar sig, vi håller på och dubbelkollar musiken till kyrkan just nu. Men mannen i mitt liv arbetar så mkt för tillfället att han inte får tummen ur(grrrr)å ringa de han tagot kontakt med. Nåja, vi vet iallfall att de har sagt ja en gång till oss för att ställa upp.

HELGKRAMAR ;)

• mariestrom78

Tinabit:
    Halloj, som jag har säkt dig på BT...Hoppas att ni hade det bra i Bulgarien ;) Håller även tummarna att du ordnar det mesta nu inför bröllopet. Förstår att du känner att du halkat efter i.o.m semestern, men även vi som inte har haft semester har fullt att stå i...

Har varit och provat frissan snabbt idag, med tillhörande diadem.Vrålsnyggt! Gick även till juveleraren och köpte örhängen som matchade diademet. Känns skönt att ha klart det.

HA DET GOTT, SKÖNT ATT DU ÄR I SVEDALA IGEN

• mariestrom78

Tinabit:
    Men tösabiten, tummen verkar inte må ngn vidare bra...Hoppas körningen för övrigt gick bra!!!Kul att höra av dig igen!

Frissan ordnar säkert och visar hur ni ska sätta upp håret, gott att du har kompisen med dig så ni kan hjälpas åt sedan. Gäller nog att köpa på sig massor av extra hårspännen och hårspray

Vi ska träffa prästen på onsdag och ha vigselsamtal (känns lite pirrigt och allt blir mer verkligt). Vi har tänkt att ha
    1)Mendelhsson,inmarsch.
    2)Du är allt, Shirley Clamp
    3)Let me love you, Johan Becker
    4)Gånglåt fr.Äppelbo/Klinga mina klockor,utmarsch.Då ska tjejer spela detta på fiol...

Kamrater till oss står för sången.

Psalmer är vid inte helt säkra på, hur många man behöver etc. men det lutar åt:
    1)Vigselpsalm(en ny med melodi Den blomstertid nu kommer med inslag av bröllopstermer och kärlekstext av Christina Lövestam)
    2)En vänlig grönskas rika dräkt
    3)Psalm 84:1-2 Vi lyfter våra hjärtan till dig
    4) Psalm 791:1 Du vet väl om att du är värdefull

Jag tror vigselprogrammet g¨år fort att göra, bara man bestämt sig...Ang.festprogrammet ska vi "enbart" göra:
    1)Framsida
    2)Menyn
    3)Gästpresentation
    4)Bordsplacering

Resten av häftet får värdparen till uppgift att utforma...

GUD VAD JAG SKRIVER MKT....DET ÄR SÅ ROLIGT!!!!!!!!!!!!

STORA BAMSEKRAMAR MARIE

• mariestrom78

Tinabit:
    HALLOJ TJEJEN!
    Kul att höra att tummen skiftar färg...:)
    Ert program verkar ju görbra, fin musik och fina psalmer.Den "nya"psalmen går som följer(mel.Den blomstertid nu kommer):

På bröllopsdagen ber vi
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar
    och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek som får djupna,
    förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar,
    då mörkret skall förgå,
    om goda ljusa dagar,
    då lyckan vänligt ler,
    om trohet i vår kärlek,

Om kärlek i gemenskap
    som rymd och frihet bär,
    om möjlighet att växa
    till dem vi innerst är,
    om hem där barn och vänner
    oss band i livet ger,
    om glädje i vår kärlek

Om kärlek stark som döden
    och liv som föder liv,
    om aktning för varandra
    och nya perspektiv,
    om ömhet från ditt hjärta
    som allt med kärlek ser,
    om godhet i vår kärlek
    till dig,vår Gud,vi ber.

VISST ÄR DEN FIN!!!!(Hoppas jag stavat rätt bara...)

Vi väntar med vårt efternamnsbyte efter bröllopsresan, så vi inte behöver göra nya pass. Spännande när de inte vet om erat nya efternamn, hoppas de blir överraskade...

HA DET GOTT,vi hörs väl??
    STYRKEKRAM MARIE

• mariestrom78

Tinabit:
    Stort lycka till på torsdag med körkortet, det fixar du!!!Visst sparar ni pengar på att inte ha band, men inte 80000:-antar jag utan ca 8000:-eller

Cd spelaren funkar ju bra ocj med goa, dansvänliga låtar...

Låter som om ni blir nöjda med ringarna, tur är väl det...Vi ska putsa våra en vecka innan och jag har lämnat in vigselringen och sambons ring på gravering...Inte lika kul att betala sedan dock...Inte så farligt, beror på vad man jämför med.Livslängden på en ring är ju tanken att vi ska ha kvar livet ut så...5800:- kostar vigselringen!

Vigselsamtalet gick bra, prästen var störtmysig, lugn och humoristisk. Vi fick öva här hemma, trodde jag skulle balla ur och gråta en skvätt, men jag höll mig...Vi kommer att läsa en kort variant istället för att "säga" efter prästen...
    Typ:
    xx jag älskar dig,
    jag vill dela glädje och sorg med dig
    och vara dig trogen
    tills döden skiljer oss åt.

Känns inte som många rader men prova själv att titta den man älskar in i ögonen denna dag utan att bli sentimental...

HA DET GOTT OCH LYCKA TILL MED PLANERINGEN!!!
    Kram Marie

Ska nog dock korta ner lite i programmet, det räcker med 2 psalmer, 2 solosånger, in och utmasrch samt ngn läsa en kort vers.

• mariestrom78

Tinabit:
    hej igen vännen, kul att skriva eller hur...Nu börjar jag komma upp lite mer i varv, går upp och ner det där...Ska ha bröllopsmöte på söndag med värdparen och då hoppas jag INNERLIGT att det mesta kommer att klaffa och vara avklarat!!!

Ska ta mannen i mitt liv i kragen och göra bordsplacering och gästpresentation samt menyn till helgen...Annars börjar det som sagt att dra ihop sig med provsminkning, provhåruppsättning, naglar ska fixas, klänning provas en sista gång...Köpa stenar, kofta, parfym...ÅH HERRE SKAPARE...

Hur går det med magen?Körkortet.Hoppas att du mår bättre iallfall, inte roligt när magen krånglar...

Ja. jag har redan råkat ut för en möhippa:
    0)Åka med okänd man som kom med skylt:Kärringa Ström och en blombukett, visste inte alls vart jag skulle...
    1)Klä ut mig till bondmora på f.m och skämma ut mig på stan...
    2)Sjunga in en skiva i studio
    3)Åt mat och "lekte" av mig på lekplats och djurpark och poserade för kameran...
    4)5kamp med sumobrottning, stora boxhandskar, rida på tjur...
    5)Bastu och dusch samt läsa brev från goa vänner som inte kunde delta...snyft...
    6)Utklädning igen till porrbrud...lackkjlo, kort, pushupBH,strumpbyxor, piska ,höga stövlar...värsta punksminkningen...
    7)Åkte hem och åt pizza samt SEXPARTY, istället för Tupperware...
    8)Intervjuer om min sambo, lite lekar att göra bort mig på..
    9)Utgång och fest i Falköping...

Ja, herregud vilken heldag, det värta är att jag säkert åker på en till...

Har inte den lugn och ro idag, så det är bäst jag fattar mig kort...Ta inte illa upp, hoppas vi förstår varann ATT DET NÄRMAR SIG OCH MAN VILL FÅ ALLT SÅ DET KLAFFAR!!!

STORA KRAMAR MARIE

• mariestrom78

Tinabit:
    HUR HAR DET GÅTT MED KÖRKORTET?

Hoppas allt är bra, själv är jag som en bol i ett flipperspel och har svårt attkoncentrera mig på saker jag gör, vare sig det är privat eller jobb...Blir mer påtagligt ju närmre det drar ihop sig och alla frågar och säger:Snart är det eran tur....

Puh, allt ordnar sig säkert,men känslan ska bli skön när man ligger på plajan och njuter av att äntligen vara man och fru!!!

STORA KRAMAR MARIE

• mariestrom78

Tja!
    VAD KUL GRATTIS TILL KÖRKORTET!
    Ja, du verkar ha kommit in i ngt flyt och lycka och visst måste det kännas bra trots all den stress man genomlider just nu...

Jag har varit på provsminkning och är nöjd, dock bara ta med en läppenna som jag själv har...Jag har svårt att tro att jag själv kanb sminka mig så att det sitter hela dan , kvällen och natten...

Nästa vecka väntar klippning och provuppsättning av håret, samt en sista prövning av klänningen...

Vi ska göra klart bordsplaceringen nu iveckan, samt menyn och gästpresentationen vi har hand om i festhäftet.

Min förlovn.ring ska jag lämna in på putsning nästa vecka...

Känns som om jag inte kan göra ngt särskilt utan att bara vara...har så proppfullt i huvet att det bara står tilt i pannan...

KRAMAR MARIE

• mariestrom78

Har du varit på chatten ngn gång?Det går fortare att skriva til varann där känns det som...Jag har tid en liten stund

• mariestrom78

Hej vännen!
    verkar som vi båda börjar komma in i panikens tecken...Hoppas VERKLIGEN att ringarna ordnar till sig, vad klantigt av smeden...Kanske ni kan få minskat pris!!!
    Våra ringar är inlämnade för ett tag sen och vi väntar bara på att få hämta dem(hoppas det stämmer nu då..).

Vad roligt att du fick dig en liten hippa, det lät att gå i mysiga tematecken iallfall, det är ju så det ska vara det som man vill göra i närhet med goda vänner!!!

Vi har väl en del kvar, inte stora grejer men vi ska ha ett sista möte med värdparen på söndag och är inte allt klart då så ballar jag ur...

VÅRA STÖRSTA SAKER SOM ÄR KVAR:
    *Vi har bekymmer med utmarscheringslåten och ska provlyssna med kantorn.HJÄLP!
    * Ska skriva klart hälften av alla gästpresentationer till gästerna i festprogrammet.

Utöver det är det massor med smågrejer som typ:
    - Vem kör oss till Göteborg och bröllopsnatten?
    - Handla inför min mor och far samt 10 pers ska sova över i vårt hus.
    Betala hyrbilen i Frankrike + alla andra tevliga utgifter.
    -Köpa vitt paraply? m.m

Ja, småsakerlistan fylls ständigt på tycker jag, ska bli skönt när bröllopet är över och man kan pusta ut i solen faktiskt.Allt blir så intensivt nu i det sista. Tur nog är vi helt lediga from tis. e.m nästa vecka!!!

JAG HAR DOCK NU ÅKT PÅ URINVÄGSINFEKTION och går på penicillin, tur att det kom nu i.o för sig och inte dagarna innan.Skit ock!

Ska provsätta håret imorgon och fixa naglar på fredag...

VI FÅR HÅLLA TUMMARNA FÖR VARANN VÄNNEN!
    STORA BRÖLLOPSKRAMAR MARIE

Svar på tråden 060708