Inlägg från: Tinabit |Visa alla inlägg
  • Tinabit

060708

Vi gifter oss i Tärnaby den 8 juli kl 15. Trodde ´vi hade kommit någorlunda långt i våran planering och förberedelser men uj va mycke vi har kvar. Blir nästan lite rädd när jag ser hur långt ni andra hunnit. Det jobbigaste är ju att allt händer på annan ort (vi bor i skellefteå) och därför går det inte så lätt att ordna allting. Men men.. det går framåt iallafall... för det mesta =)

marieström 78
    Vi ska till skottland på bröllopsresa, på två motorcyklar. Ska bli så himla härligt. Tre långa u nderbara veckor med otroliga vidder... Man får hoppas att regnet håller sig borta bara =)

• Tinabit

mariestrom 78
    Det finns ju hur mycket som helst att välja på så det är ju riktigt svårt. Vi var till Thailand i februari när vädret kändes pissigtg så det känns inte som om vi missar något om vår semester i Skottland blir blöt =) Men en förutsättning att vi kommer iväg som vi tänkt är att jag tar mc kortet den 15 juni då jag har min uppkörning... Tar jag det inte = kuggar, så har jag ingen aning om hur vi ska göra..Men jag SKA ta det =)

• Tinabit

Vi har samma osa som ni, dvs 31maj. Vi har 75 bjudna men inte mer än ca 20 har tackat ja än, inga har tackat nej..

• Tinabit

mariestrom78
    Du har helt rätt inställning vad gäller bröllopsresa! Afrika låter jätteunderbart! Fast visst kan ni komma iväg igen, bara som ett exempel kan jjag berätta att min äldre syster for till Nya Zeeland med två barn och man i 6 veckor! Barnen var 3 och 5 år gamla. De fick spara pengar ett tag men det gick =) Visst det blir krångligare men det går..

Tack för tummarna förresten

• Tinabit

mariestrom78
    Men du, italien och frankrike låter ju helt toppen!! Vill jättegärna se Italien nån gång. Tror det är mycket vackert där! Sen i frankrike kan ni ju köra förbi vingårdar och jag har hört att de är otroligt gästvänliga på landsbygden, och att man får äta middag och bo billigt hos familjerna på vingårdarna. Kanske kan det tom bli lite vinprovning

Vart kommer ni bo på er "weddingnight"? Samma ort som där ni gifter er? Vi har bokat ett aldeles nybyggt litet hus som är otroligt vackert med balkong ut mot sjön och fjällen. =)

MC-körningen går frammåt men än finns det en del och lära, speciellt när det gäller manöverkörningen och krypkörningen. Har inte heller börjat träna på de hårda högfartsinbromsningarna men det blir till veckan..

• Tinabit

mariestrom78
    Va bra du är... klart man ska försöka se på sådant man redan gjort. Man blir nog lite gladare då =) FAst det är svårt att inte haka upp sig på allt som verkligem ska klaffa och bli klart. Nu är iallafall ringen beställd och ska vara klar ett par veckor innan dagen D. Blommor håller på att ordna sig och jag och en kompis ska föröka få tag på en frisör som kan tipsa hur man sätter upp håret som jag vill ha det.

Det är i Tärnaby vi gifter oss, i en jättesöt träkyrka vid sjön. Vi ville ha ett speciellt liveband, känner en av dem. Men nu när de inte verkar kunna ställa upp så vill vi inte lägga en massa pengar på några vi inte vet något om.. Vi kanske kör bara egen medtagen musik.. Känns lite trist men det kanske funkar ändå..

Va skönt att ni har ordnat det med musiken själva. Han låter som om han vore riktigt häftig =) Enmansorkester.. =)

Hejja på med vindrickandet! Har du provat någon av de jag föreslog? Ett annat vin som var riktigt gott heter Black granite. Det är ett av mina favvisar sen jag smakade det för första gången i helgen. Inte så billigt men ack så gott!! Från Sydafrika.

Vi har precis lagt upp vår bröllopssida på nätet. Du får gärna gå in å titta på den och säga vad du tycker! Jag vet att det är en massa stavfel och konstiga meningar, men jag var lite trött när jag skrev. Ska grejja det enare. Här är adressen iallafall: marcusotina.giftersig.se

• Tinabit

Jag har så mycket stress över bröllopet nu. KOm hem från semester i Bulgarien och helt plötsligt känns det som om jag ligger så efter. MASSOR att göra och så många lösa tåtar att försöka knyta ihop... Jag vet inte ens vart jag ska börja ankra...

• Tinabit

mariestrom78

Va kul att ni vart hos frissan! Allt blev och såg ut som du tänkt dig?? Jag ska till frissan om drygt två veckor och då ska hon visa mig och en kompis hur vi ska göra för att ordna håret själva, Har ju inte fått tag i nån frissa som kunde görat. Så vi får se hur det går. Har varit och införskaffat pärlor och sånt som ska sättas in i håret.

Va gäller uppkörningen så gjorde jag ett fatalt och klumpigt misstag i torsdags. Trodde stödet var nere men ack så fel jag hade. MC:n föll och jag min tok försöktehålla upp den 250 kg tunga hojjen. Tummen vreds snett bakåt och den är numera svullen och blålila!! Som tur var så är det ingen fraktur. "Bara" ett ledband som töjts ut.. Ska försöka komma igång så snart som möjligt med körningen för snart är det dags.

Idag är det hög tid att fixa iordning eller iallafall börja jobba med vigselprogrammet. Hur ska ni göra? Hur ser ert program ut menar jag? Skulle vara kul å veta.. Vad ska ni ha för ut och in marscher mm??

Mm de e SKÖNT å va tillbaka i sverige.. tro mig!

Sköt om dig!

• Tinabit

mariestrom78
    Den är JÄTTEFIN!! tror vi ska försöka få in den i programmet. Nu är det som sagt inte lång tid kvar. Men det återstår en del att göra. Fast det känns bra. Det enda som är riktigt nervigt just nu är ju uppkörningen på tordag. Men annars tror jag allt kommer gå som det ska. Det som är lite trist är väl att det inte blir livemusik. Men det får gå ändå. Vi sparar ju kring 80000 kr på det.

Var och provade ringen i fredags. Den kändes så fin och satt så bra. Fast den ver inte klar. Det var bara själva grunden, den släta ringen som var gjord. Den var heller inte uppblankad så det såg ut som borstad aluminium. Men efter att han har polerat upp den och satt i alla stenar kommer den vara åååh så fin =)

De e ju smart å vänta. Men vi byter i op m bröllopet men marcus åker med sitt gamla pass plus vigselbevis å då ska det gå bra enligt polisen. Får mitt pass på onsdag så det blir spännande att se sitt nya namn =) Sen när jag pratade med prästen så sa han att man inte tar upp efternamnet i kyrkan, inte det nya alltså utan bara de gamla. Men vi får väl hitta på nåt som gör att alla får reda på det ändå.

Hur gick det för er och ert vigselsamtal då? För ni hade varit iväg i veckan va?

Kram kram

• Tinabit

hagabea

Vi har en hel del kvar, typ prova in kläder och sy in dem, vänta på att ringen ska bli klar, göra vigselprogram, planera bordsplacering orga nån typ av musik då livemusiken uteblev. Kanske gå på nån danskurs i vals? Fixa klart om brudbukett och prov sätta upp håret. Som sedan även ska testas någgra gånger hemma innan den stora dagen. Men det känns som om det kommer att klicka alltihop ändå =)

Ni då?

Va gäller möhippa vet jag ingenting...

• Tinabit

mariestrom78

du har naturligtvis helt rätt. Vi sparar "bara" 8000 Men det känns inte lika roligt med en bandspelare tyvärr. Fast i glada vänners lag så kanske det inte spelar någon roll.

Det där med körkort måste vara förbannat... Hann nog inte sitta mer än två timmar på jobbet idag, varav ca 30 minuters arbete. Resten av tiden på toa =/ Maginfluensa eller nåt liknande. Jag som skulle köra en träningsuppkörning idag. Försöker nog grejja det ändå, men det är inte roligt när magen är paj...

Nåväl, hur ser din ring ut? *nyfiken* och hur går det med vindrickandet? Har ni planerat era rutter i Frankrike än? Hur har ni lagt upp resan? Själv så har det varit så mycket fokus på arbete och körning så vi har inte hunnit med att börja planera vår skottlandsresa än. FÄrjebiljetterna är dock betalda men mer än så är det inte. Ska bli kul när vi väl sätter igång med planerandet.

Har du haft nån möhippa än då? Själv har jag ingen aning om ifall och var när hur men det gör inte så mye. JAg vet att min sambo blir bortrövad dagen innan midsommar och han själv tror inte att det kommer att bli någon alls =)

Ha de gött!! Skriv snart =)

• Tinabit

mariestrom78

hinner inte skriva ikväll, måste sova nu... ska upp tidigt å köra upp för mc!! Håll tummarna för mig imorgon!!

KRam kram tina

• Tinabit

mariestrom78

Alltså det är ju riktigt nära nu!! HJälp!! Men som sagt.. det går sägert alldeles utmärkt. Allt går mer och mer frammåt. Nu ikväll blir det bordsplacering som ska göras. Klänningen var jag ner och provade i SUndsvall i helgen som varit och den var alldeles underbar! Passade perfekt och Marcus hittade jättefina kläder till. Han är vanligtvis inte så brydd i hur han går klädd så det var så otroligt kul å få se han så fin!!! I lackskor och allt!! =)

Pratade även igenom cermonin med prästen och det känns bra men hua va nervös jag blev bara över att diskutera vigseln och "träna". =)

Sen har jag och min polare varit hos frissan igår och testat håruppsättningar. Frissan var hur himla gullig som helst och var bra på att lära ut. Är faktiskt inte särskillt nervös över att hon inte ska fixa det. VI kommer dessutom att träna en gång nästa vecka =)

Ringarna får vi hämta imorrn, alla tre! =) Känns lite tomt att inte ha något på fingret men man får så lov..

Fotograf löste sig idag och han var inte så jättedyr. Känns också himla skönt!

DESSUTOM KLARADE JAG MC_KORTET!!!!!!!
    Nu får jag köra hur mycket jag vill och vigseln och the honeymoon är räddade!!

Men snacka om att det finns mycket kvar att knyta ihop för att få allt att klaffa... Men jag är bara positiv.. har som kommit in i nåt lugn även om allt är tokstressigt..

Hur går det med vindrickandet?

Kramar Tina

• Tinabit

chatten lät ju bra.. men jag antar att du kanske inte är kvar än? =/

• Tinabit

mariestrom78

Hej tjejen!
    Du förstår vad trött jag blir!! Skulle ju hämta ringarna i torsdag... För det första så har inte guldsmeden graverat in någonting i nån av ringarna... han har alltså bara putsat upp dem och ffärdigställt vigselringen (dock inte gravyren) *suck* han skulle dessutom på semester så vi kanske var tvugna å vänta med gravyren till efter bröllopet... Nåväl, spänd av förväntan var jag näs jag skulle få se min underbara ring... Ja den var ju hur fin som helst!!! Men, sa jag.. det är ju bara fem stenar! Ja säger guldsmeden. Ja, men det skulle ju vara sju!! Jasså?! Han tittar efter i sina papper och jag har ju naturligtvis rätt. Men det betydde att vi står på ruta 1 igen! Jag blir galen på sånt.. skaer som bara inte fungerar som det borde... Han måste göra om hela ringen!! Han har lovat att den skulle bli klar denna vecka senast så vi får väl se. Men tänk om vi står där utan ringar!! Gahhh..

Annars så ska vi provfixa med håret ikväll, jag och min kompis.. Vi får se hur det går. Ska bli kul iallafall. =)

Å vet du! Jag är ju relativt nyinflyttad i Skellefteå och har väl inte skaffat mig ett så stort kontaktnät än. Visste att om det blir nån möhippa så blir det antagligen i Tärnaby kvällen innan eftersom alla ima kompisar är samlade då. Men i torsdags, när jag var arg och sur och trött på denna guldsmed så blev jag totalt överraskad av tre tjejer som är tillsammans med några av Marcus kollegor. De spökade ut mig snällt och vi for oväg på minigolf och en mysig kväl med matlagning och vindrickning! Det var så otroligt uppskattat och oväntat. EN riktigt MYSIG möhippa. Jag blev så glad!!

Bordsplaveringen blev jag klar med förra veckan. Trodde det skulle ta grym tid men det gick så bra.. förstår inte men där hade jag sånt flyt. Men de är man värd ibland.

Nä, du får ha det så bra Marie!!
    Många kramar på dig!!

Och lycka till med allt ni har kvar att göra? Vad har ni kvar att göra förresten??

• Tinabit

mariestrom78:

Nej va jobbigt med urinvägsinfektion. Hoppas den gick/går över snabbt!! Det brukar ju kunna bli bättre snabbt så fort man börjar äte pillren.

Min väninna som skulle fixa mitt hår har backat ur.. så nu har jag precis fått tag på en annan tjej. Känner henne inte så väl men jag tror det kan gå. Vi ska till min frisör på måndag å öva lite så det blir nog bra. Har lovat min marcus att jag inte ska bry mig så mycket om hur håret är på den stora dagen. Jag är något nojjig om just det. Men som s´gt har jag lovat att inte göra det till en för stor grej och vara lugn med hur det blir..

Var på bolaget oc h köpte skumpa till vår bröllopsnatt. En riktig champange Har jag faktiskt bara druckit en gång i mitt liv och det var länge sen. Så det blir lite extra kul. Men de är ju verkligen inte billiga. Tror den gick på ca 350 spänn eller nåt. Men det är ju en speciell natt så...

På tisdag blir det brudsmionkning så jag får veta vilka färger jag ska ha och hur jag ska lägga maken så det blir riktigt bra. Blir kul. På onsdag ska jag klippa mig och göra slingor så det blir också bra =)

Sen på torsdag far vi till Tärnaby och vår resa har bara börjat! TÄnk att man kommer att vara någons hustru efter helgen... Låter lite skumt faktiskt..

Jag jobbar ju också hela måndag och tisdag men har halvdagar på onsdag och torsdag. Känner mig ganska så stressad nu... Ok, saker börjar faktiskt bli klara men det dyker ju upp sånna där småsaker som du själv nämde.. Men men, jag tror det ska MYCKET till för att någon brud i världen skulle kunna känna sig helt klar och nöjd innan sitt eget bröllop..

Det där med vitt paraply lät ju faktiskt riktigt bra.. ska nog också införskaffa ett sådant, för man vet ju aldrig.

Sen vad gäller naglarna... jag har hemska naglar och har köpt olackade lösnaglar att fixa med. Har även köpt en färg som passa jättebra. Det jag dock inte tänkte på var att lösnaglarna är vita i grunden och att få ett svagt rosa lack att se ut annat än vitt verkade vara stört omöjligt när jag försökte.. Vet inte hur jag ska göra riktigt. Vill ju inte gärna köpa hem ett helt lager för att säkerställa att jag kommer att ha rätt färger... Ska nog ta och besöka en nagelstudio i veckan.

Hoppas bara man hinner med allt man försöker med...

Jaa du marie, vi får verkligen hålla tummarna för varandra!!

(har inte du någon mailadress förresten? skulle vara kul att skriva lite även efter bröllopet, få höra hur det gick för er och hur er bröllopsresa varit.. skulle vara lite trist faktiskt om vi itne hördes mera... eller va tror du?)

KRAMISAR och mången LYCKA TILL på lördag!!
    Tina

Svar på tråden 060708