• teddy668

Kopparsprial & p-ring

Har sedan ett tag funderat på och byta ut mina p-piller. Bytte mellan olika sorter för mina problem med akne. Som just nu är från och till (men en hudterapeut säger att det beror på torr hud) Men jag har ändå lust att byta. Äter Mercilon nu och funderar på och byta till p-ring eller kopparsprial. Funderar på och börja med ringen och se om det fungerar om inte prova sprialen. Men även funderar jag på och vara hormonfri ett tag och se hur man är utan. Usch vet hur jag ska göra. Min pojke stödjer mig i alla beslut och ställer min hälsa framför att, vilket är positivt men det känns som man tjatar ut honom med allt vad p-medel heter. Förslag?

• Svar på tråden Kopparsprial & p-ring
  • Cecilia J

Jag gjorde som du tänker, dvs först hade jag p-ring och satte sedan in en kopparspiral. Kunde inte äta p-piller pga mellanblödningar, dessa försvann med ringen men jag tyckte efter ett år att den var lite jobbig att hålla på med. Ibland åkte den ut och ibland glömde jag bort den.

En kopparspiral innehåller inga hormoner så nu är jag kvitt dem. Det känns kanonbra! Har bara haft spiralen sen förra fredagen så jag kan inte säga så mycket om den än. Blödde i 5-6 dagar efter insättningen, den gjorde lite ont att sätta in men jag hade ingen värk efteråt på dagen. Får se hur det blir med mensvärk och mensen, båda sägs öka med kopparspiral.

Svar på tråden Kopparsprial & p-ring