2008 Sommarbröllop, tråd 2
Som sagt vi e en hel hög av 080808 brudar! ;) o en sån e jag med(om inget annat händer).
Lanzara 1/3-08
MrsNyberg2B 14/6-08
MsNordqvist 8/8-08
lillithsmamma 8/8-08
Bride Aug-08 8/8-08
June20 080808
Vi väntar 1 år för att han måste plugga klart o vi har inte pengar pga han e student o ja e arbetslös *suck* fortfarande. Jag vill verkligen betala lite mera själv av bröllopet men han kommer säkert vara den som betalar 85% av hela allt, men han klagar inte ialf för jag e den som planerar ALLT inkl va han ska ha på sig tydligen...han verkar inte bry sig för mycket alls spec när det kommer till skorna eftersom han verkligen hatar finskor hehehe...Sen ska han jobba ett år o ja försöka hitta jobb med el spara någon hundralapp från min a-kassa så vi kan få ihop dem där 53000 ungefär, lagt en maxbudget på 55 ialf- mera vägrar ja lägga samt maxbudget på 5-6000 på klänningen.
Har dumpat Kungälvs färstning som vigselplats pga kostnader för oss/gäster för taxi samt att den var inte så romantisk i historien-mest krig o död o torrtyr på det stället huuua! Letar nu en ny plats. Letar efter alternativ catering/hyra lokal nu ifall nåt händer el att vi vill spara minst 5000 på maten istl för att ha fest på restaurang som tänkt innan med full service. Vi får se helt enkelt.
Förlovningen sker nu i sommar när han fått pengar från sommarjobb, när vet ja ej el hur :D *flinar* ska bli intr!
Klänningen är bestämd helt o allt, nu gäller det bara o spara o sen gå o boka den o inhandla tyget till sömmerskan.
Sen har ja ideér över dekorationer, tårtan,inbjudningar etc men inget exakt.
Funderar på att bjuda hela gästlistan på hemmagjord smörgåstårta dagen efter hemma hos oss.
Min anledning för 080808 o fredag: vi tyckte om datumet-enkelt! Sen att det var en fredag var bara en bonus-mera tid o träffas på helgen sen efter om folk stannar i stan. Jag kunde lika bra gift mig på en annan dag i veckan så länge det var 080808.
:D ja det var oss det!